Megachiroptera

De Wikipedia
Megachiroptera
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Chiroptera
Suborde: Megachiroptera
Dobson, 1875
Familia: Pteropodidae
Gray, 1821
Subfamilies
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Los megaquirópteros (Megachiroptera) son un suborde d'esperteyos compuestu polos megamurciélagos, conocíos como foinos voladores pol so morru paecíu al de los foinos, o esperteyos de la fruta o frugívoros, por cuenta de la so dieta a base de frutes. El suborde inclúi una sola familia, Pteropodidae.

Ente que los micromurciélagos (Microchiroptera) atópense distribuyíos per tol mundu, los megamurciélagos tienen la so área acutada a les rexones tropicales d'África, Asia y Oceanía.

Descripción[editar | editar la fonte]

Hai delles especies que lleguen a algamar los 40 cm de llargu, 150 cm de valumbu y pasen de 1 kg de pesu. Sicasí non toes son tan grandes y non toes superen en tamañu a los micromurciélagos. Syconycteris australis ye discutiblemente la especie más pequeña con tan solo 6 cm de llargu, factor que favorez la so alimentación a base de néctar.

Tienen un sentíu del olfatu bien desenvueltu y la mayoría tienen güeyos de gran tamañu pa empobinase. Al contrariu que los micromurciélagos, los macromurciélagos dependen de la so vista en cuenta de la ecolocalización pa empobinase. Tan solo l'esperteyu frugívoro exipciu (Rousettus aegyptiacus) desenvolvió un rudimentariu sentíu de ecolocalización qu'emplega cuando s'atopa en total escuridá.[1]

El so dieta ye esencialmente frugívora. Alimentar de fruta o del néctar de les flores y les sos dientes tán especialmente afechos pa travesar la piel de les frutes. N'ocasiones los frutos son cutíos o estrapaos pa sorber el so zusmiu. Ente que los grandes megamurciélagos vense obligaos a detener el so vuelu pa comer, los más pequeños pueden quedase suspendíos nel aire mientres aletean frente a un frutu o una flor.

Teoría de primates voladores[editar | editar la fonte]

El neurocientíficu australianu Jack Pettigrew propunxo en 1986 una teoría que suxure que los megamurciélagos evolutivamente formen un grupu hermanu colos primates. Pettigrew afayó que les conexones ente la retina y el colículo cimeru del mesencéfalu de Pteropus taben entamaos de la mesma manera que nos primates, siendo distintos nel restu de mamíferos.

Estudios posteriores en 1989 acolumbraron nueves carauterístiques anatómiques comunes. Pettigrew suxure que los megamurciélagos, colugos y primates son descendientes d'un mesmu grupu de mamíferos arbóreos tempranos, y que la capacidá de volar ye la forma d'adaptación a la vida nos altores.

Sicasí la teoría atopóse con diverses crítiques de zoólogos. L'alderique nun va enfocáu a la rellación ente primates y megamurciélagos, sinón a que la teoría defende que micromurciélagos y macromurciélagos diverxeron en dos rames distintes de los mamíferos, una y bones los micromurciélagos escarecen de la paecencia a los primates, implicando'l fechu insólitu de que la evolución del vuelu tendríase que dar de manera independiente en dambos casos. Finalmente, l'analís del ADN refugó totalmente esta teoría.[2]

Clasificación[editar | editar la fonte]

La familia Pteropodidae estremar en dos subfamilies, 42 xéneros y 173 especies. Equí amuésense los distintos xéneros:

Subfamilia Macroglossinae

Subfamilia Pteropodinae

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Egyptian fruit bat (Rousettus aegyptiacus)» (inglés). ARKive. Consultáu'l 30 de xineru de 2010.
  2. Eick, GN ; Jacobs, DS y Matthee, CA (setiembre de 2005). «A nuclear DNA phylogenetic perspective on the evolution of echolocation and historical biogeography of extant bats (chiroptera)» (n'inglés). Molecular biology and evolution 22 (9):  páxs. 1869–86. doi:10.1093/molbev/msi180. PMID 15930153. http://mbe.oxfordjournals.org/cgi/pmidlookup?view=long. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]