Meco

Coordenaes: 40°33′14″N 3°19′34″W / 40.553888888889°N 3.3261111111111°O / 40.553888888889; -3.3261111111111
De Wikipedia
Meco
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Meco (es) Traducir Pedro Luis Sanz Carlavilla
Nome oficial Meco (es)[1]
Códigu postal 28880
Xeografía
Coordenaes 40°33′14″N 3°19′34″W / 40.553888888889°N 3.3261111111111°O / 40.553888888889; -3.3261111111111
Meco alcuéntrase n'España
Meco
Meco
Meco (España)
Superficie 35.07 km²
Altitú 673 m
Llenda con Alcalá de Henares, Camarma de Esteruelas, Valdeavero, Villanueva de la Torre, Azuqueca de Henares y Los Santos de la Humosa
Demografía
Población 15 404 hab. (2023)
- 7211 homes (2019)

- 7094 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.22% de Comunidá de Madrid
0.03% de España
Densidá 439,24 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
ayto-meco.es
Cambiar los datos en Wikidata

Meco ye un conceyu d'España perteneciente a la Comunidá de Madrid. En 2017 cuntaba con 13 570 habitantes empadronaos.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Meco tien un clima clima mediterraneu continental[2] d'iviernos fríos y secos, branos templaos y secos, y agües en primavera y seronda.

El nucleu urbanu ta asitiáu a una altitú de 669 msnm.[3][4] El puntu más baxu del términu municipal ta a unos 610 msnm y el más altu a 754 m. Meco estiéndese sobre'l cantu d'una de les terraces del ríu Henares, al este de la rexón de Madrid. Forma parte de la El Campu del Henares, territoriu d'amplios horizontes cerealistas y nidies ondulaciones orográfiques, y de la subcomarca llamada Alcarria de Alcalá, de trabancosos y montascosos relieves que'l so telón de cuetos y cantiles pueden contemplase dende'l pueblu.

Llenda colos conceyos de Camarma de Esteruelas al oeste, Valdeavero al norte, Villanueva de la Torre al nordeste, Azuqueca de Henares al este, Alcalá de Henares al sur y Los Santos de la Humosa al sureste.

El territoriu municipal ye percorríu pola Cañada Real Galiana o Rioxana. Les principales víes fluviales son l'últimu tramu de la Canal del Henares y los regueros de Les Monxes y el Valdegatos. Nes paraxes conocíes como El Llistón y El Aristón fórmense, en dómines d'agües, llagunes naturales o güelgues que son bonos sitios pa la observación d'aves, tantu de la zona como migratories y oxetu d'interés per parte d'ornitólogos como naturalistes. Tán ente'l polígonu industrial de l'autopistes R-2 y el campu de golf d'El Encín. Aportar a ellos cruciando al terrible basureru industrial que se formó nos cantos de la güelga (2012). Nel restu del territoriu esisten grandes estepes cerealísticas de gran valor ornitolóxicu, onde pueden reparase especies como l'avutarda, el sisón (bien raru), la perdiz, el bilanu real, el águila perdicera, el utre negra, la cigüeña, la garcilla bueyera, la gallineta d'agua, la llavandera, les peñerines común y primilla, coríos, avefrías, garces, abubilla, el corzu, etc. Tamién abonden especies cinexétiques como'l coneyu, la perdiz y la llebre. Hai ganadería corderuna y caprina (de llarga tradición) y ta en puxanza la ganadería caballar. Caltiénense olivares, dalgunos inda granibles. Nes proximidaes del pueblu hai un pequeñu monte de pinares y frondosas por onde escurre un regueru (ensugo la mayor parte del añu).

Estensión del términu municipal dientro de la Comunidá de Madrid
Estensión del términu municipal dientro de la Comunidá de Madrid

Meco atopar a cerca de 35 km de Madrid capital y 10 del centru d'Alcalá de Henares. Dispón d'una estación apeaderu de Cercanía Madrid perteneciente a la llinia C-2, asitiada a 2 km del cascu urbanu. Una salida a l'Autovía Radial 2 y dos salíes per carreteres distintes a l'A2 (M-116 y M-121).

Historia y Arte[editar | editar la fonte]

Casona del sieglu XVIII.

Historia Antigua y Medieval[editar | editar la fonte]

Atopáronse en Meco restos arqueolóxicos d'asentamientos humanos de la Edá del fierro y de una necrópolis romana. Meco seique fuera primeramente un pobláu Celtíberu, Miccon.

Hacia l'añu 182 e. C. empecípiase la romanización de la Carpetania. El xeneral romanu Graco somete a les tribus carpetanes qu'habitaben estes tierres. Los romanos fundan poblaos fortificaos, más bien aldegues que ciudaes (según cuenta'l xeógrafu Estrabon), a la manera de cortiles fortificaes, de cases rectangulares con un llar central y un zócalo de piedra, con techu de ramasca y folla. Los sos necrópolis allúguense pela rodiada, y nelles predominen les urnes de folla que conteníen les cenices de la cremación. Meco sería una de tantes poblaciones llatines de la zona como Complutum (Alcalá de Henares), Ilarcuris (ente Loeches y Arganda), Egelesta (cerca de Alcorcon), Ilurbida (Cadalso de los Vidrios), Titulcia (llocalización incierta na desaguada del Jarama), Thermida (Tiermes), Caracca (Carabaña), Alternia (Arganda), etc. La villa romana de Miacum yera llugar indicativu de la bayura de camperes pal ganáu ovín, formáu por cases de campu nes que los dueños o encargaos vivíen temporalmente como segunda residencia. Nel “Itinerariu de Antonino” cítase diciendo que ta cerca de Complutum, XII estación ente Titulcia y Arriaca (Guadalaxara), dientro del país de los carpétanos, cerca del ríu Tagonius (Tajuña), pero güei créese que coincide col xacimientu atopáu en Collada Mediana.[5] Otru testimoniu romanu ye una piedra miliario que s'utilizó como pilastra d'asientu pa travesar el ríu Henares, direición a los Santos de la Humosa, con inscripción llatina que se traduz como sigue: “L'emperador Nerva, César Augusto Traxanu, vencedor de Germanía, Pontífiz Máximu per cuarta vegada, Tribunu del Pueblu, Cónsul por segunda, mandó reparar Complutum”.

Sicasí pa otros, Meco ye'l Maksusk árabe, fundáu poles xentes de Tareq como una almudena o alhóndiga, almacén de trigu p'abastecer a les milicies árabes qu'escorríen a los hispanu-romanos y visigodos fuxíos de Toledo en direición a Complutum. Nel añu 829, les cróniques de la dómina, citen a un mozárabe toledanu, Hashim al-Darrab, que se salvó de la matanza de la “Xornada del Foso” en tiempos del emir Abderramán II. Tea mozárabe declaróse rebelde contra Córdoba y afaró col so grupu la rexón de Alcalá y la so contorna. Finalmente, escorríu pol exércitu del emir, abellugar en Zaragoza, onde morrió tres un combate.

Tres la conquista de Toledo por Alfonsu VI, rei de Castiella y Llión, ye en 1118 cuando Meco llibrar del dominiu árabe al ser tomada la población, en nome del rei, por D. Bernardo de Sedirac, arzobispu de Toledo y pasa a formar parte del común de villa y tierra de Guadalaxara. Esti arzobispu recibe, en donación (1129) del rei Alfonsu VII, L'Emperador, y la so esposa Dª Berengüela, la villa de Alcalá y les sos villes aldegues etc. (ente elles, Meco), que-yos pertenecíen por derechu.

La llegada de los almohades, que ganen a Alfonsu VIII en Alarcos (1195), pon en xaque estes tierres. El monarca castellanu reclama l'ayuda de les milicies de la Estremadura castellana, y Segovia llogra nueves mercés. En fecha 25 de marzu de 1190, Alfonsu VIII, pa facilitar la repoblación de los nuevos territorios conquistaos, entrega a Segovia un total de 19 aldegues, asitiaes ente los ríos Tajuña y Henares correspondientes a l'alfoz d'Alcalá de Henares, pero esclúi a Meco que ta cerca de la Comunidá de Villa y Tierra de Segovia y Atienza, non lloñe de les de Sepúlveda y Ayllón, que caltién nes tierres del Arzobispáu de Toledo, bien dependiendo de Alcalá como Señoríu toledanu o bien, más tarde, dependiendo de Guadalaxara, Señoríu de los Mendoza. Finalmente, tres la batalla de las Navas de Tolosa, en 1212, el peligru almohade ye alloñáu de la cuenca del Tajo y Alfonsu VIII restitúi eses aldegues al Arzobispáu de Toledo.

En xineru de 1430, el rei Xuan II de Castiella, entrega a don Íñigo López de Mendoza, I Marqués de Santillana, poderosu noble ya insigne poeta, el señoríu de Meco, en pagu a la so fidelidá. Años más tarde, en 1443, el so fíu Íñigo López de Mendoza y Figueroa, I Conde de Tendilla, recibir de manes del so padre en reconocencia a la so "bizarría" na llucha contra los árabes na conquista de Huelma (Xaén). El fíu d'ésti, Íñigo López de Mendoza y Quiñones, añadió a estos títulos el de marqués de Mondéjar, n'adquiriendo por compra esta villa a los Reis Católicos.

Historia Moderna y Contemporánea[editar | editar la fonte]

Hasta 1579 nun se tienen datos documentales sobre Meco; d'esta fecha data la "Rellación de la Villa de Meco" fecha pol escribán Juan Doráu, por encargu de Felipe II. En felicidá rellación falar del entamu de la construcción d'una nueva ilesia alredor del añu 1540.

El 7 de febreru de 1701 pasa por Meco, el nuevu rei de la familia Borbón, Felipe V, de camín a Madrid, y para en Alcalá de Henares. A otru día llega a la capital y xura les lleis, fueros, usos y costumes del Reinu. Ye l'entamu de la Guerra de Socesión española (1701-1713) qu'enfrentó a les cases d'Austria y Borbón pol heriedu española de Carlos II Habsburgu, l'Abruxáu.

Nel añu 1801, Alcalá de Henares dixebrar de la intendencia de Toledo y conviértese en cabeza del partíu alministrativu, quedando Meco dixebráu tamién de Guadalaxara y pasando a formar parte del partíu d'Alcalá de Henares. Tres la invasión francesa (1808-1813), foi llugar de correríes del famosu guerrilleru Juan Martín Díaz, “L'Encerriscáu”, quien dirixía'l Batallón de Tiradores de Sigüenza”, azote de los invasores franceses poles sos aiciones béliques imprevistes en Guadalaxara, Cuenca y nel campu alcalaina. Les Cortes de Cádiz suprimieron los Señoríos xurisdiccionales por aciu el Decretu del 6 d'agostu de 1811,[6] de cuenta que Meco incorpórase dafechu a la xurisdicción de Alcalá. Pero una vegada ganaos los franceses y espulsaos d'España, y restaurada la casa de Borbón n'España (Fernandu VII), los avatares políticos (vuelta al absolutismu) frenen les reivindicación de los conceyos de recuperar la plena xurisdicción sobre'l territoriu del conceyu. Nel añu 1833, Javier de Burgos, ministru de Fomentu, realiza la división alministrativa del reinu d'España, ya inscribe a Meco dientro de la provincia de Madrid. Pero namái en 1834 el nuevu réxime lliberal termina colos señoríos y Meco incorpórase definitivamente a la xurisdicción de Alcalá.

Nel Diccionariu de Madoz (1846-1850),[7] Tomu XI, páxina 329, describir a Meco como sigue:

vecindad con ayuntamiento en la provincia, audiencia territorial, y ciudad g. de Madrid (6 l(!g.), partido judicial de Alcalá de llenares (l), diócesis de Toledo v 13): Situación en una colina que forman 2 pequeños valles; desde cuyo punto se descubre casi toda la esteusion y llanura que llaman campiña de Alcalá: la combaten todos los vientos , con más frecuencia los del Norte; su Clima es bastante benigno en todas las estaciones y las enfermedades más comunes tercianas: tiene 830 Casas de tierra y de mala construcción en lo general, si bien proporcionan en su interior bastantes comodidades; sus calles están empedradas y son bastante anchas; hay una plaza y 2 plazuelas, una buena casa de ayuntamiento, cárcel, escuela de instrucción primaria para niños ala que concurren de 70 á 80, que se hallan á cargo de un maestro dolado con 1,100 reales pagados de los fondos de propios; otra de niñas á la que asisten de 12 á 16, cuya maestra no tiene dotación fij.i; 2 fuentes de abundantes aguas de las que se utilizan los vecinos para sus usos, y una iglesia parroquial (La Asunción,) servida por un párroco, curato de segundo ascenso y provisión en concurso, y 3capellanías de sangro: el edificio es magnífico, de piedra de sillería y goza de 3 órdenes de arquitectura, jónico , corintio y gótico, consta de 3 naves ; habiédose construido media naranja en el ano de 1715, según una inscripción que se lee en la misma : hay y se venera en este templo un precioso relicario en foi mi de cruz con grande número de reliquias todas con sus auténticas, no se sabe cómo vino á esta iglesia, solo sí que es antiquísimo, pues reencuentran concesiones de indulgencias á dicha reliquia, en el ano de 1558 : los altares y efigies también son de un mérito nada común; en los afueras de la población se encuentran 2 ermitas: una al O., Sto. Cristo del Socorro, y la otra al S., Ntra. Sra. de la Cabeza ; ambas propias del pueblo; el cementerio tiene buena construcción y en nada perjudica á la salud pública, y próximo á la T. hay una bonita alameda de olmos, la que tiene en su centro una abundante fuente, cuyas aguas, que son muy buenas, fertilizan una huerta llamada de las Monjas, nombre que también se da á la referida fuente y alameda : el Térm. confina N. Camarma del Caño; E. Azuqueca de Henares; S, Los Santos de la Humosa , y O. Camarma de Esteruelas; se estiende una leguas deN. áS., igual dist. de E. áO., y compriende un desp. titulado Miralcampo; una venta con igual nombre que la v., sil. á 1/4 de leguas de ella y al sur de Alcalá de llenares, cerca del r. de este nombre, en el camino que va de esta ciudad para Aragón, Navarra y Cataluña; una pequeña deh. de buenos y abundantes pastos, y de prados naturales. El Terreno Os bueno, torio des-rano , bastante llano y pelado, Caminos : á dist. de t/2 leguas corta, atraviesa la carretera general que de Madrid dirige á Aragón y Cataluña. Correos: se reciben de la cabecera del partido por balijero, los martes, jueves ysábados, y salen los lunes, miércoles y viernes : hay casa de postas, Producción: : trigo , cebada centeno, algún vino; aceite superior y hortalizas; mantiene ganado lanar y vacuno, y cría cazada liebres y perdices, Ind. y Comercio: la agrícola, un molino de aceite ; preparar y moler el trigo mas selecto para remitir harina de flor á Madrid una lonja de telas, esportaciou de los frutos sobrantes, c importación de los artículos de que carece la v. Pobl. : 237 vec, 1,413 almas Cap. Producción: : 8.263,843 reales IMP.: 352,417. CONTRIBUCIONES: según el cálculo general y oficial de la provincia 9'65 por ion..
Diccionario geográfico-estadístico-histórico de España y sus posesiones de Ultramar.[8]

El mesmu diccionariu integra la adea de Bugés, güei sumida, dientro del conceyu de Meco, a solo media llegua del centru de Meco.

A lo llargo del sieglu XIX, asocédense otros fechos qu'afecten tamién a Meco, como la desamortización (espropiación o nacionalización de les propiedaes de la Ilesia), les Guerres Carlistes, la Revolución y Constitución del 1869, el gobiernu provisional del xeneral Serrano, el reináu d'Amadéu I de Saboya, la I República en 1873, y la II Restauración de la monarquía borbónica, na persona d'Alfonsu XII.

Yá en plenu s. XX, la Restauración termina cuando ye proclamada la II República (1931). Esta solo dura 8 años porque nun sobrevive a la Guerra Civil (1936-39), tres el golpe militar del 18 de xunetu de 1936. Meco cai nel llau republicanu y contempla el pasu de les Brigaes Internacionales que lluchen nos frentes de Madrid y Guadalaxara. Nun ye afeutada por combatir pero si hai represión y vandalismo inicial destructivu (d'ende les estroces na Ilesia del pueblu causaos por foresteros y radicales sindicalistes) que foi respondida, rematada la guerra, polos vencedores con más represión.

Terminada la guerra trescurre la so hestoria dientro del réxime dictatorial de Franco (1939-1975). En 1977 incorpórase como villa, tres la Llei de la Reforma Política, al nuevu réxime de la monarquía de partíos qu'empieza a ser conocíu como la III Restauración borbónica (dende 1975).

Ilesia y fonte.

Arte[editar | editar la fonte]

Meco tien un cascu antiguu medianamente calteníu y restauráu, con bonos exemplos d'antigües casones alliniaes a lo llargo de la so cai Mayor, dalgunes colos sos escudos d'armes, y nueves construcciones que respeten la redolada urbana costumista salvu esceiciones.[9] Como tantos pueblos de la rexón castellanu-alcarreña, tien dos ermites, la del Cristu del Socorru, de finales del sieglu XVI, y la de la Virxe de la Cabeza, del sieglu XVII, d'estilos mudejar y barrocu. Destaca sobremanera la grandiosa parroquia de La nuesa Señora de l'Asunción, asitiada na plaza de la Constitución (la del antiguu conceyu) y declarada Bien d'Interés Cultural (BIC) dende 1982, que s'acolumbra dende lloñe, a bastantes quilómetros de distancia. Tamién ye apreciable'l columnario barrocu, una vía crucis, de les proximidaes del campusantu.

Intereses de Meco: La Bulda y la distancia al mar[editar | editar la fonte]

  • La Bulda de Meco

"Nun-y valdrá la bulda de Meco"[10] Ye una llocución verbal coloquial usada como amenacia que significa: Nun haber remediu pa él.[11]

Hestoria de la bulda: Foi dada en pagu polos servicios emprestaos al papa Inocencio VIII (pontificáu de 1484 a 1492) y a la Corte romana por Íñigo López de Mendoza y Quiñones (1440-1515), segundu conde de Tendilla y señor de Meco. El mesmu conde solicitó al papa la bulda, que eximía a Meco del deber d'astinencia de la carne en cuaresma.[12] A Meco nel sieglu XV nun podía llegar pexe fresco dada la so posición xeográfica, tan alloñada del mar (el pexe sustituyía a la carne en cuaresma[13]). En documentu pontificiu autorizáu pola firma del papa, en tinta colorada, el Papa otorgaba una serie de favores pa los habitantes de Meco y dellos pueblos vecinos.

La espresión nun valir nin la bulda de Meco adquirió calter proverbial pa sorrayar la situación de quien, nun apuru estremu, nun atopa salida nin proteición posibles.

  • La distancia al mar

La bulda tien que ver cola distancia del pueblu al mar. Meco ta bien alloñáu del mar pero ¿Ye'l pueblu peninsular más alloñáu del mar como popularmente créese? Pa unos si;[14] pa otros, non. Meco atopar a unos 280 km del mar Mediterraneu (mariña valenciana de Meliana).[15] Esta singularidá puede corresponder a Nombela,[16] na provincia de Toledo,[17] alloñáu 364 km. El discutiniu tien rellación col centru xeográficu de la península ibérica, puntu realmente más alloñáu de los mares que lu arredolen, que coincide con Pinto, concretamente ye un puntu bien cercanu a la histórica Torre de Éboli.[18]

Economía, demografía y urbanismu[editar | editar la fonte]

  • Economía

Meco ye un conceyu de llarga tradición agrícola de secanu. Foi mientres enforma tiempu esportador de ceberes como'l trigu, farina y pan escontra Alcalá de Henares, Guadalaxara y Madrid.[19] Tamién s'esploten la ganadería ovina y caprina (permanez un importante fatáu de tola vida) y ta en puxanza la ganadería caballar.[20] Hai dos polígonos industriales, unu dientro del pueblu y l'otru, más modernu, ente les autopista R-2 y l'A-2.

El paro, en marzu de 2016, afectaba a 1.078 vecinos,[21] lo que suponía'l 14,36% de la población activa.

  • Demografía

El conceyu tien una superficie de 35,11 km².[22] La población ye, según el padrón municipal de 1 de xineru de 2016, de 13.426 habitantes censaos y una densidá de 383 habts. per km².[23]

Gráfica d'evolución demográfica de Meco ente 1842 y 2017

     Población de derechu (1842-1897, sacante 1857 y 1860 que ye población de fechu) según los censos de población del sieglu XIX.[24]     Población de derechu (1900-1991) o población residente empadronada (2001 y 2011) según los censos de población del INE.[24]      Población según el padrón municipal de 2017 del INE.

Los datos referir a la población empadronada, ente la que se cunten unos 2100 estranxeros (casi 17%).[25] Crecedera dende 1991: casi un 330 %; Crecedera dende 2001: casi un 52 %; Crecedera dende 2005: más del 14 %. En daqué menos de venti años (1990-2010), Meco cuadruplicó la so población, que procede en bona parte de Madrid y d'Alcalá de Henares, nel Corredor del Henares.

  • Urbanismu

La superficie del términu municipal ye de 35,11 km². En 2009 taba urbanizáu cerca del 15%. El nuevu Plan Xeneral d'Ordenación Urbana de Meco (PGOU),[26] aprobáu en 2009, declaraba protexíu cerca del 58% del suelu del términu municipal y, por tanto, amplía al 42% el suelu urbanizable, antes el 15%. L'Executivu rexonal prevía la construcción de 6.770 viviendes, el 50% d'elles con dalgún tipu de proteición. El techu máximu de viviendes establecer en 13.212. El vicepresidente y voceru de la Comunidá entós, Ignacio González,[27] esplicaba que cola aprobación d'esti nuevu Plan, la Comunidá pretende dinamizar la economía de la zona y xenerar emplegu tantu na llocalidá como na zona este de la rexón.[28]

El PGOU cumplía cola Llei de Midíes Urxentes aprobada pol Executivu de la Comunidá de Madrid (PP) en xunetu de 2007, qu'establecía en tres altures más áticu'l máximu edificable nuna vivienda. Esta norma ponía fin al anterior planiamientu vixente, l'aprobáu en 1987. La tipoloxía de les viviendes del nuevu plan establecía un 71% de vivienda coleutiva y un 29% de unifamiliar en suelu urbanizable, y un 90% de coleutiva y un 10% unifamiliar en suelu urbanu. El plan delimita la futura crecedera urbana en trés principales sectores: suelu urbanu (4.465.433 m²), suelu industrial (1.930.464 m² ) y suelu residencial (4.444.558 m²). Amás, 18.941.831 m² del suelu declárense como non urbanizables de proteición. Les reserves de suelu pretendía ameyorar el valor medioambiental de la zona, contribuyir a dinamizar la economía del conceyu y fomentar la creación d'emplegu. Pa ello, ampliábase'l parque industrial de la zona. Esta ampliación llevar a cabu al traviés de Arpexu,[29][30][31]empresa pública adscrita a la Conseyería de Mediu Ambiente, Vivienda y Ordenación del Territoriu, que realizó compres masives de tierra na rexón, y que ye propietaria del 80% d'esti suelu industrial.[32][33][34]

Se triplicaba'l suelu urbanu y amenorgábase a daqué más de la metá la redolada natural del que siempres esfrutó Meco. Nel casu de Meco, yá nos años 2009 y 2011 reparábase una actitú pocu ecolóxica y claramente especulativa.[35][36] Sorprendentemente, la propuesta del PGOU foi respondida por pola Universidá d'Alcalá que, nun informe solicitáu pol Conceyu, concluyía que nun había inconveniente en reclasificar terrenales cerealistas como urbanizables.[37][38] Los proyeutos de los políticos local y rexonal prevíen que Meco dexaría de ser un pueblu y convertiríase nuna ciudá media, porque la so población tendría d'algamar de 30.000 a 60.000 habitantes nos decenios siguientes a 2010. Había qu'aprovechar urbanísticamente los años noventa y dos mil, pero la crisis económica qu'empezó en 2007, paralizó esos planes. La burbuya inmobililiaria, bien rellacionada cola corrupción urbanística n'España, qu'afectó a toa España, algamó a Meco.[39]

Vista sur panorámica, en mayu de 2011.

Educación[editar | editar la fonte]

En Meco había, en 2015, nueve centros educativos; los siguientes:

Dos Escueles d'Educación Infantil, el Plateru y Cascabel; tres Escueles infantiles privaes; dos colexos públicos d'educación infantil y primaria, los colexos Gloria Fuertes y San Sebastián;[40][41][42] un institutu d'educación secundaria (IES Gaspar Sanz);[43] y un' colexu priváu-alcordáu, el Chesterton,[44] que cubre dende Infantil a Secundaria y Bachiller.

Persones destacaes[editar | editar la fonte]

L'escudu y la bandera de Meco[editar | editar la fonte]

L'escudu heráldicu que representa al conceyu foi aprobáu pol Boletín Oficial del Estáu nᵘ 241 de 8 d'ochobre de 1982, col siguiente blasón: De gules una espada alteriada de plata, encavada d'oru y acompañada de seis bezantes del mesmu metal, puestos en dos palos. Al timbre, corona real, zarrada.[45]

La descripción testual de la bandera, aprobada en Boletín Oficial de la Comunidá de Madrid nᵘ 249 de 19 d'ochobre de 1985, ye la siguiente: Bandera estremada diagonalmente, pola so metá, en dos parte, la cimera de gules (colloráu) y l'inferior gualda (mariellu). L'estil termina nuna pieza metálica cola Corona Real d'España. El tamañu de la tela va ser el correspondiente a un pañu que la so llargor sía igual a trés medios del so anchor. L'Escudu Municipal va dir asitiáu nel centru de enseñar.[46]

Eleiciones llocales, xenerales y europees[editar | editar la fonte]

* Resultaos de les eleiciones llocales 2007-2015:

Partíu Llocales 2015 % Llocales 2011 % Llocales 2007 % Conceyales +/-
PP 2.727 47,57% 2.688 51,60% 2.345 52,05% 9 1
PSOE 853 14,88% 944 18,12% 1.103 24,48% 3 =
SePuMe 621 10,83% - - - - 2 Creciente2
Izquierda Xunida (España) 393 6,86% 685 13,15% 419 9,3% 1 1
Ciudadanos 380 6,63% - - - - 1 Creciente1
Ganemos 297 5,18% - - - - 1 Creciente1
UPyD 157 2,74% 491 9,43% - - - 2
CxVM / PSIM 0 0% 254 4,88% 290 6,44% - =
Astención 3.191 35,54% 2.808 34,67% 2.759 37,84% -
  • Resultaos de les eleiciones Xeneral y Européu 2008-2016:
Partíu Xenerales 2016 % Xenerales 2015 % Europees 2014 % Xenerales 2011 % Europees 2009 % Xenerales 2008 %
PP 2.112 34,85% 1.974 29,19% 839 23,27% 3.052 50,65% 1.546 47,89% 2.800 50,23%
Ciudadanos 1.400 22,05% 1.607 23,76% -- -- -- --
Podemos 1.372 21,61% 1.446 21,38% 417 11,56% -- -- --
PSOE 1.125 17,62% 1.118 16,53% 638 17,69% 1.481 24,58% 1.026 31,78% 2.208 39,61%
Izquierda Xunida (España) -- % 368 5,44% 497 13,78% 554 9,19% 140 4,34% 227 4,07%
UPyD 31 0,49% 68 1,01% 504 13,98% 732 12,14% 245 7,59% 187 3,35%
ASTENCIÓN 2.543 28,45% 2.075 23,37% 5.043 57,79% 1.959 24,37% 4.305 57,07% 1.593 22,15%

Nota: en 2016 Podemos ya IX alleguen asociaos como Xuníos Podemos; total -> 1.372 contra 1.814 en 2015 (casi un 25% menos)

  • Alcaldes
Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Antonio Barranco García PSOE
1983-1987 Antonio Barranco García PSOE
1987-1991 Antonio Barranco García PSOE
1991-1995 Antonio Barranco García PSOE
1995-1999 Antonio Barranco García PSOE
1999-2003 Antonio Llorente Tabernera - Santiago Barranco Cantón Unidá de Meco - PSOE
2003-2007 Pedro Luis Sanz Carlavilla PP
2007-2011 Pedro Luis Sanz Carlavilla PP
2011-2015 Pedro Luis Sanz Carlavilla PP
2015-2019 Pedro Luis Sanz Carlavilla PP
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

En 2001 finó l'alcalde Antonio Llorente Tabernera y foi sustituyíu por Santiago Barranco Cantón, entós del Psoe, depués del PSIM y nes eleiciones de 2011, de CxVM. Dende 2003 ye alcalde Pedro Luis Sanz Carlavilla, del PP y hasta 2003 de l'Agrupación Independiente Unidá de Meco (UM). En 2015 foi reelixíu pol so grupu y per cuarta vegada.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. CLIMA: MECO
  3. Axencia Estatal de Meteorología (ed.): «Datos d'altitú pa Meco na páxina de previsión meteorolóxica de AEMET provenientes del Nomenclátor xeográficu de conceyos y entidaes de población del Institutu Xeográficu Nacional».
  4. Axencia Estatal de Meteorología (ed.): «Interpretación: Predicción por conceyos». Archiváu dende l'orixinal, el 18 de marzu de 2014.
  5. L'enclave arqueolóxicu d'El Beneficiu-Miaccum
  6. TESTU: Decretu d'abolición de señoríos ...
  7. Biblioteca Dixital de Castiella y Llión
  8. Diccionariu Madoz
  9. Catálogu Plan Xeneral de Meco
  10. Meco, l'únicu pueblu con una bulda papal que dexa comer carnes los vienres de cuaresma
  11. Real Academia Española. Diccionario de la lengua española (22ª ed.) Consultáu'l 16/06/2013
  12. Cuaresma
  13. Por Qué Abstenese de Carnes coloraes los Vienres de Cuaresma
  14. El pueblu más alloñáu del mar
  15. VISOR DEL MAPA TOPOGRÁFICU D'ESPAÑA
  16. VISOR DEL MAPA TOPOGRÁFICU D'ESPAÑA
  17. ABC La mar de lloñe
  18. centru-de-la.html ¿ú realmente'l centru de la península?
  19. Estadístiques hestóriques d'España: sieglos XIX-XX, Volume 3, 2005
  20. Agricultura
  21. Paro por conceyos: Meco - (Madrid)
  22. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Población, superficie y densidá por conceyos - Madrid». Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2016.
  23. INE Cifres oficiales de población resultantes de la revisión del Padrón municipal a 1 de xineru
  24. 24,0 24,1 Institutu Nacional d'Estadística (España) (ed.): «Alteraciones de los conceyos nos Censos de Población dende 1842 - Meco».
  25. Datos ficha municipal 0838
  26. Planiamientu
  27. La mala suerte d'Ignacio González
  28. La corrupción acompañó a Aguirre dende'l mesmu momentu de la so llegada al poder
  29. Elisa de la Nuez: 'Arpexu yera un chiringu pa favores ...
  30. La Comisión de Corrupción va investigar los casos Arpexu, Aneri y Telemadrid
  31. La comisión de corrupción tien nueva tema: Arpexu
  32. to conceyu normativa_municipal/ordenances/?comboIdiomas=spanish&idCont=/site/contents/genericos/118882/118977/&comboIdiomas=spanish PLAN XENERAL DE MECO - 2009
  33. NUEVU PLAN XENERAL D'ORDENACIÓN URBANA DE MECO
  34. Nuevu ARPEXU
  35. «Meco pretende reclasificar doscientes hectárees na ZEPA» Consultáu'l 17 de xunu de 2011
  36. L'alcalde de Meco y cinco antiguos conceyales, imputaos por dos delitos contra la ordenación del territoriu
  37. ... ANALÍS AMBIENTAL DE LA AVIFAUNA PRESENTE NA ZEPA YE000139 EN RELLACIÓN COL P.G.O.O. DE MECO (Meco - Madrid) AUTOR DEL ENCARGU: ESCELENTÍSIMU CONCEYU DE MECO,Xineru 2006
  38. PLAN XENERAL DE MECO RESPUESTA AL INFORME PREVIU DEL ANALÍS AMBIENTAL (Meco - Madrid)
  39. CASO PÚNICA Asamblea pide que Granados vuelva comparecer na comisión de corrupción
  40. CEIP Gloria Fuertes
  41. ampa colexu gloria fuertes
  42. CEIP San Sebastian
  43. IES Gaspar Sanz
  44. Colexu Chesterton
  45. Boletín Oficial del Estáu nᵘ 241 de 8 d'ochobre de 1982
  46. (Boletín Oficial de la Comunidá de Madrid nᵘ 249 de 19 d'ochobre de 1985, pg.3)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]