Mazarrón

Coordenaes: 37°35′54″N 1°18′50″W / 37.5984°N 1.3139°O / 37.5984; -1.3139
De Wikipedia
Mazarrón
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Rexón de Murcia Rexón de Murcia
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Mazarrón Ginés Campillo Méndez
Nome oficial Mazarrón (es)[1]
Códigu postal 30870
Xeografía
Coordenaes 37°35′54″N 1°18′50″W / 37.5984°N 1.3139°O / 37.5984; -1.3139
Mazarrón alcuéntrase n'España
Mazarrón
Mazarrón
Mazarrón (España)
Superficie 319 km²
Altitú 55 m
Llenda con Cartaxena, Lorca, Totana, Alhama de Murcia y Fuente Álamo de Murcia
Demografía
Población 34 462 hab. (2023)
- 16 654 homes (2019)

- 15 555 muyeres (2019)
Porcentaxe 2.27% de Rexón de Murcia
0.07% de España
Densidá 108,03 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
mazarron.es
Cambiar los datos en Wikidata

Mazarrón ye una ciudá y conceyu español, perteneciente a la Rexón de Murcia, asitiáu na comarca natural del Baxu Guadalentín. Tien una estensión de 318,7 km² y una población con más de 30.000 habitantes, que se distribúin ente'l nucleu de Mazarrón onde viven aproximao 13.000, el Puertu de Mazarrón con más de 12.000 y El Saladillo con cerca de 6.000. El restu partir ente los sos pedaníes. Atopar a 55 metros sobre'l nivel del mar y falta 72 km de la capital de la Rexón, Murcia.

La economía básase na agricultura, na pesca, y principalmente nel turismu, siendo Mazarrón unu de los principales centros turísticos de la Rexón de Murcia, llegando a algamar más de 130.000 habitantes na dómina braniza gracies a les sos sableres.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Situación xeográfica[editar | editar la fonte]

El conceyu de Mazarrón ta asitiáu nel estremu sur de la Rexón de Murcia, a unos 72Km de la capital de la mesma, cuenta con una superficie de 318,7km² y llenda colos conceyos de Cartaxena y Fuente Álamo de Murcia al este, colos d'Alhama de Murcia y de Totana al norte, col de Lorca al oeste y col Mar Mediterraneu al sur.

Relieve[editar | editar la fonte]

El conceyu atópase enmarcáu per parte de les sierres mariniegues de la Rexón de Murcia, principalmente la Sierra de la Almenara y de les Moreres na so parte occidental y la Sierra del Algarrobo na oriental, que configuren dos talos espacios protexíos del territoriu murcianu, enmarcaes como estribaciones del Sistema Béticu. La so franxa costera atópase na zona central del denomináu Golfu de Mazarrón (al que da nome).

La so mariniega cuenta con 35Km de sableres na so mayoría de sable finu ensin apenes presión urbanística, a esceición del cascu urbanu del Puertu de Mazarrón y Bolnuevo. Esisten nel conceyu un ampliu númberu de ramblas con escorrentías nos meses d'agua, ente les que destaca la Rambla de les Moreres, que tien la so desaguada cerca de la pedanía de Bolnuevo.

Xeoloxía y edafoloxía[editar | editar la fonte]

Gredas de Bolnuevo.

Nes sierres de Mazarrón destaca'l complexu xeolóxicu denomináu Neváu-Filábride, qu'apruz especialmente nes sierres del Algarrobo y Almenara, formáu por roques metamórfiques como cuarcites, gneises, anfibolitas, metabasitas. Sobre él atopamos el Complexu Alpujárride formáu tamién por roques metamórfiques como les filitas y roques sedimentaries como los yelsos, estendiéndose esti postreru por tola mariña dende Cabu de Palos hasta Aguilas.

Pola so singularidá y fama ye importante destacar les formaciones predreses denominaes Gredas de Bolnuevo, compuestes principalmente por magres resultantes de l'alteración de roques ígnees y metamórfiques, sobre les que se modelaron caprichoses formes pola aición principal del vientu y en menor midida de l'agua. El conxuntu de les mesmes ye un curiosu turísticu pa la llocalidá y tola rexón.

Tocantes a los suelos abonden especialmente los litosoles.

Clima[editar | editar la fonte]

Escorrentías d'agua desaguando nel mar tres una nube na redoma de la sablera del Alamillo.

El clima de Mazarrón, al igual qu'en tou la mariña murciana, ye'l Mediterraneu Grebu, denomináu según la clasificación de Köppen-Geiger como Estepario Local (BSk). Les sos precipitaciones son bien escases, en redol a 287mm añales, escasamente supérense los 300mm y concéntrense nos meses de seronda ya iviernu y en menor midida primavera. Sicasí, magar la escasez de precipitaciones, dende finales de setiembre hasta finales d'ochobre, escasamente pel hibiernu y primavera, produzse'l fenómenu meteorolóxicu carauterísticu de la gota fría, mientres el cual, formaciones tormentoses n'altor pueden descargar grandes cantidaes d'agua n'apenes unes hores produciendo hinchentes y violentes escorrentías nes ramblas. La temperatura medio añal bazcuya sobre los 17,9°C.

Flora y fauna[editar | editar la fonte]

Vexetación carauterística de carba mediterránea nes sableres del Ballenatu y Les Chapes.

La climatoloxía y el relieve de Mazarrón dexen la sobrevivencia nes sos sierres y campos d'una gran diversidá d'especies animales y vexetales carauterísticos de la mariña mediterránea del sureste de la Península Ibérica.

No relativo a la flora, cabo destacar la carba mediterránea, formáu por especies como'l espartu, tomillu, romeru, boja y palmito, al que s'inclúin delles especies invasores como la Nicotiana glauca o la palera. Nun esisten grandes formaciones montiegues anque sí delles zones poblaes principalmente especies como'l pinu carrasco o palmera datilera y árboles dedicaos a la esplotación agrícola como'l algarrobo , la olivar o la figal . Nos fondos marinos destaquen principalmente les praderíes de Posidonia oceanica .

La fauna de los montes y campos mazarroneros ta formada principalmente por colonies d'aves migratories como coríos, garces, garcetas, ibis, avocetas o aguyes en dellos llugares como la desaguada de les ramblas y otres como la gavilueta, la perdiz, falpayar o la tórtola esvalixaes por tol territoriu. Nes sierres cercanes, tamién se pudieron datar aves de presa como'l Águila Perdicera o'l uxu. Tocantes a los mamíferos destaquen: el foín, el coneyu y la llebre. Amás, tenemos de resaltar la presencia de poblaciones de tortúa mora. A lo último, tamién nos fondos marinos atopamos una amplia variedá de vida ente la que podemos remarcar especies como'l pixín, los abadexos, sargos, corvallos o blenidos ente otros munchos.

Historia[editar | editar la fonte]

Territoriu pobláu dende tiempos perantiguos. Na pedanía d'Ifre-Pastrana atópase'l xacimientu arqueolóxicu de Ifre, perteneciente a la cultura argárica, mesma de la Edá del Bronce, de la mesma forma que'l xacimientu del Cabezo de les Vívoras.

Restos orixinales del barcu feniciu Mazarrón I (s.VII ad.C.), nel Muséu Nacional d'Arqueoloxía Subacuática en Cartaxena.

Amestáu a una temprana diversificación económica de los grupos argáricos de la redolada apaez el xacimientu de Punta de los Gavilanes, destináu a la esplotación del mediu marín y, probablemente, al sofitu al navegación costera. Foi utilizáu como pequeñu enclave comercial per parte de los fenicios, tando habitáu inda nel sieglu VI e.C. con idéntica función. Nuna sablera próxima (la sablera de la Isla) fueron atopaos los denominaos barcos fenicios de Mazarrón, muestra de la poderosa presencia d'esta cultura na zona, atraida polos recursos mineros.

El barcu Mazarrón II caltién tolos elementos en posición y combadura orixinales, a diferencia del Mazarrón I que'l so material atopábase esvalixáu. El barcu Mazarrón II aguarda na sablera de "La Isla" una decisión per parte de les autoridaes rexonales pal so treslláu al ARQUA o'l so caltenimientu en Mazarrón. Nel ARQUA espónse un retruque exactu del mesmu.

En 1243, el daquella infante Alfonsu X el Sabiu, integra la taifa de Murcia na Corona de Castiella en virtú del Tratáu d'Alcaraz.

Tres reconquistar, Mazarrón va depender del conceyu de Lorca, hasta que'l fin de la frontera col reinu nazarí de Granada a finales del sieglu XV favoreció la esplotación de les mines d'almagra y allume, concedíes a la familia Fajardo, adelantraos del reinu de Murcia y Marqueses de los Vélez ( que construyeron el castiellu que corona la villa), faciendo posible el desenvolvimientu de la población. Gracies a lo cual, Mazarrón consiguió la independencia municipal el 1 d'agostu de 1572, por privilexu de Felipe II.[2]

Sicasí, les mines d'allume cerraríen en 1594, nun recuperándose l'actividá minera nel conceyu hasta la segunda metá del sieglu XIX, viviendo entós un momentu de rellumanza xunta al restu de llocalidaes costeres de la Rexón de Murcia.

Pedaníes[editar | editar la fonte]

El Puertu de Mazarrón antes de la so reforma integral.

Pedaníes y habitantes[editar | editar la fonte]

  • Talaya: 174
  • Balsicas: 1666
  • Cañadas del Romero: 110
  • Gañuelas: 86
  • El Garrobo: 843
  • Ifre-Cañada de Gallego: 1291
  • Ifre-Pastrana: 506
  • Leiva: 353
  • La Mayada: 222
  • Mazarrón: 12736
  • El Mingrano: 36
  • Moreres: 1445
  • Puertu de Mazarrón: 10907
  • Rincones: 24
  • El Saladillo: 5975

Notes y errores comunes:

  • Les Balsicas entiende les entidaes de: El Alamillo, Les Balsicas y Los Lorentes.
  • El Margajón, foi pedanía históricamente, pero al nun tener habitantes censaos, sume.
  • Puertu de Mazarrón nunca foi pedanía, anque sía'l segundu nucleu urbanu más grande del conceyu forma parte indivisible con el mesmu cascu urbanu de Mazarrón a efeutos territoriales.
  • Bolnuevo, forma parte de la pedanía de Les Moreres, que estiéndese pola mariña hasta la Sablera de la Isla.
  • Camposol ye una urbanización dientro de la pedanía de: El Saladillo.

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución demográfica de la contorna del Baxu Guadalentín.

La evolución demográfica de Mazarrón (llinia naranxa) representa un casu singular na contorna del Baxu Guadalentín. La esplotación de los sos cotos mineros dexó-y aumentar de población de forma considerable, al igual qu'otres llocalidaes de la franxa costera murciana, sobremanera na segunda metá del sieglu XIX. Dómina na que se construyeron dalgunos de los sos monumentos más importantes, como'l conceyu.

Sicasí, el cese de l'actividá minera supunxo una fuerte regresión de la so población, con emigraciones bien intenses dende 1910. Nuevamente, a partir del postreru terciu del sigo XX, produzse una recuperación non menos intensa a impulsos, principalmente, del turismu, que lo volvieron a asitiar como'l conceyu más pobláu de la contorna —tal que foi hasta 1930—. Hasta l'entamu de la crisis de 2008, esa crecedera caltener n'aumentu. Sicasí a partir d'entós y por cuenta de la cayida del turismu nacional perdióse un terrén que nos últimos años paez volver camudar a un enclín positivu.

Política[editar | editar la fonte]

Les eleiciones municipales de 2015, refundiaron los siguientes resultaos pal conceyu que se caracteriza pola presencia nel consistoriu municipal, de gran cantidá de formaciones polítiques.

Salon de Plenos del Conceyu de Mazarrón.
Fachada del Conceyu de Mazarrón (sieglu XIX).
Votos por partíos en Mazarrón[3]
Partíu Votos Porcentaxe de votos Conceyales
PP 3429 29.88 7
UIDM 1957 17.05 4
PSOE 1587 13.83 3
CLI-AS 1380 12.03 3
C's 656 5.72 1
CCD 605 5.27 1
IUV-RM 587 5.12 1
PIXM 577 5.03 1

Sableres[editar | editar la fonte]

Lleenda
Categoría Bandera Azul
Accesible a minusválidos
Imaxe de la urbana Sablera de Badea, en Puertu de Mazarrón.
Imaxe de la selvaxe Sablera de Percheles, na zona occidental del términu municipal de Mazarrón.

Tresportes y comunicaciones[editar | editar la fonte]

El conceyu de Mazarrón cunta con una importante rede de carreteres:

Nel otru sentíu escontra Fuente Álamo de Murcia y Cartaxena, pasando dempués pol aeropuertu de San Javier na Rexón de Murcia y Comunidá Valenciana: Torrevieja y Crevillente na provincia d'Alicante. Coneuta tamién cola A-7 E-15 (Autovía del Mediterraneu) escontra Elx na provincia d'Alicante y Alicante amás de tola mariña mediterránea española escontra'l norte hasta la frontera francesa.

Amás de la rede viaria el conceyu cunta con un puertu na llocalidá de Puertu de Mazarrón.

L'aeropuertu más próximu ye'l aeropuertu de San Javier. Los siguientes en proximidá son: l'aeropuertu d'Almería y l'aeropuertu d'Alicante-Elx.

Industria[editar | editar la fonte]

Imaxe de l'antigua zona minera de San Cristóbal-Los Perules.

La economía de la zona de Mazarrón tuvo basada principalmente na agricultura y na pesca -anque históricamente foi un conceyu d'importante actividá minera-. La ganadería tamién ta bastante estendida nel conceyu en forma de pequeñes granxes asitiaes pela rodiada de les distintes pedaníes que conformen Mazarrón. Pero nes últimes dos décades, gracies a la medría del turismu, sectores como la construcción y el sector servicios esperimentaron un claru aumentu.

Turismu[editar | editar la fonte]

Mazarrón cuenta con un total de 8 hoteles ente los qu'axunten casi 600 places, 8 pensiones con 152 places, 239 apartamentos turísticos provistos pa 1201 persones y 3 campings turísticos con capacidá pa 2.524 visitantes.

Panorámica del puertu de Mazarrón.

Deportes[editar | editar la fonte]

El club de fútbol de Mazarrón ta asitiáu na Avenida Xuan Carlos I na ciudá de Mazarrón, na rexón de Murcia, España. El club orixinal formar en Mazarrón na década de 1930. Estos últimos años, el club pasó munches temporaes nel grupu XIII de la Tercer división de la lliga española. Sicasí, el so llogru más grande foi na temporada 2006/07 cuando llogró l'ascensu a la Segunda división B. Desafortunadamente, el club baxó de nuevu a la Tercer división a la fin de la temporada 2007/08. Dempués d'una temporada moderao y acertao, con otres esperances d'ascensu (que nun s'algamar), mientres les temporaes siguientes el club tuvo lluchando pola permanencia, y a la fin de la temporada 2009/10, dempués del retiru del patrocinador principal, el club cayó en dificultaes financieres y sumió.

El club fundar nel añu 1948 y ye unu de los clásicos del fútbol modesto na Rexón de Murcia. Xubió per primer vegada a Tercer División na temporada 1992/93. Nel so estrenu na categoría nacional nun foi capaz de caltener la categoría y baxó al quedar decimoctavu. Na temporada 1998/99 consigue xubir de nuevu a Tercer División y consolídase na categoría con 6 temporaes siguíes consiguiendo la permanencia . Sicasí na campaña 2004/05 baxa al quedar colista. Sicasí, solo tarda un añu en tornar a Tercera, y en quedándose campeón en Territorial Preferente, consigue caltenese en Tercer División mientres siete campañes consecutives, hasta la temporada 2012/13, cuando pierde la categoría.

Fiestes patronales[editar | editar la fonte]

Les Fiestes Patronales de Mazarrón celébrense la selmana o selmanes de principios del mes d'avientu, una y bones la Patrona de Mazarrón ye la Virxe de la Purísima y celébrase el día 8 d'avientu.

La programación de fiestes acueye tou tipu d'actividaes, principalmente desenvueltes nel Recintu Ferial o Carpa de Fiestes, onde los ciudadanos esfruten d'actividaes sociales, culturales y deportives, lo mesmo que de los conciertos y de les eleiciones de les reines Infantil, Xuvenil y Tercer Edá. L'últimu domingu como zarru del programa de fiestes, realízase un Desfile de Xarrés poles principales cais del cascu urbanu de Mazarrón, siendo esti unu de los actos más emblemáticos y siguíos polos mazarroneros, xunto al Pregón y l'Eleición de la Reina.

Otres festividaes[editar | editar la fonte]

Selmana Santa[editar | editar la fonte]

Historia de la Selmana Santa de Mazarrón.

Tenemos noticies de les primeres procesiones de Selmana Santa nel sieglu XVI. Asina, con fecha 21 d'abril de 1579 la marquesa de los Vélez manda una carta al conceyu esculpándose a este pola actitú de la so abastecedor xeneral na villa. Diz textualmente asina:

“Enforma estimo la voluntá que pola suya amuesen a les coses d'esta casa, y asina no que tocara a esa villa, tener nella particular cuenta no que toca a la prevención del llugar que dicen quixo tomar Alonso Merín, abastecedor xeneral de la mio Facienda'l Vienres Santu na ilesia, y que nes procesiones que se fixeron a procuráu lo mesmo”.

El conceyu va collaborar na celebración del Domingu de Ramos, y dende el sieglu XVII, costeará los gastos de la compra de les palmes y los ramos con destín a esta procesión. Pero nun va ser esta la única aportación que va faer, va curiar que les cais principales tean llimpies y decorosas pal pasu de les procesiones, como asina lo alcuerden en cabildru en marzu de 1767.

Les cofraderíes en Mazarrón nos sieglos XVII-XVIII arrexuntábense en redol a los distintos templos. La cofradería más antigua ye la d'El nuesu Padre Jesús Nazarenu que tien documentáu la so nacencia ente los años 1653 y 1655, volviéndose a reglamentar nel añu 1.876. Esta dómina de metá a finales del sieglu XIX ye una dómina de reconstitución de les cofraderíes en Mazarrón, y prueba d'ello son los reglamentos que se caltienen de les cofraderíes de la Verónica, San Juan, El nuesu Padre Jesús, y otres. Estes cofraderíes siguiríen el so funcionamientu hasta la guerra civil, cuando tres la destrucción de les imáxenes, y una vegada terminada la guerra hubo delles families que tomaron voluntariamente la responsabilidá de sacar los desfiles procesionales delantre con bien pocos medios.

Nos años 50, con unes poques docenes de claveles, llirios, tomillos, romeros, traíos del monte, arumábense les cais al pasu del Calvariu que cola so cruz de madera desnudo formaba parte del desfile xunto a los Pasos d'El nuesu Padre Jesús, Santu Sepulcru, La nuesa Señora de la Soledá y San Juan.

Llegada la Selmana Santa de 1981, y ante la práutica desapaición de los desfiles procesionales de Selmana Santa, un grupu de vecinos adopten la decisión de reorganizar y revitalizar los desfiles procesionales. Constitúyese una sola cofradería, la Cofradería de la Santa Mota de la Preciosísima Sangre de Cristu, qu'aprueba los sos Estatutos el 6 de febreru de 1.989, y que va tar compuesta por cuatro Agrupaciones, les mesmes que darréu van constituyir los cuatro cofraderíes que protagonizaren la Selmana Santa Mazarronera, La nuesa Señora de la Soledá, El nuesu Padre Jesús, San Juan y Santu Sepulcru. Darréu, una vegada consolidaes los cuatro cofraderíes aprobaríen los sos Estatutos sumiendo la orixinaria que les contenía a toes.

Les procesiones de Selmana Santa en Mazarrón tienen llugar, Miércoles, Xueves y Vienres Santu.

El Miércoles Santu tien llugar la procesión de les Promeses, de recién creación, yá que namái se celebra dende l'añu 2008, intervién nella la cofradería de La nuesa Señora de la Soledá, participando nella'l Cristu de la Soledá acompañáu d'un terciu de soldaos romanos.

El Xueves Santu pela nueche sale a les cais mazarroneras la Procesión del Prendimiento. Nella intervienen los pasos de la Flagelación, Verónica, Jesús Nazarenu, Calvariu, Cristu Crucificáu y Virxe de l'Amargura.

La Flagelación ye un pasu perteneciente a la Cofradería del Santu Sepulcru, el conxuntu compuestu por una imaxe del Cristu de la Columna, obra de Mengual foi adquirida nel añu 1985, y con posterioridá, en 1993 adquiriéronse los sayones que flagelan al Cristu, obra del mesmu autor.

La Cofradería del Santu Sepulcru participa tamién nesta procesión col pasu de la Muyer Verónica. Sabemos d'esti pasu que yá a mediaos del sieglu XIX cuntar con una imaxe d'esti titular na ilesia de la Purísima, y que los estatutos d'ella constituyendo esta cofradería independiente daten del añu 1877. La imaxe actual foi adquirida nel añu 1985 a Mengual, incorporándose a esti pasu un Cristu nel añu 1999 obra de Juan Lorente. Constitúi una gran singularidá nel mesmu que ye l'únicu pasu que ye portáu namái por muyeres.

La Cofradería d'El nuesu Padre Jesús Nazarenu participa nel desfile de Xueves Santu, col so titular. Una imaxe del sieglu XVIII, de la escuela granadina y autor desconocíu. Nel añu 1982 Sánchez Lozano restauró les manes y la cabeza, pos nesi momentu yera lo que se suel llamar una imaxe de vistir. En 1986 l'escultor Francisco Tema compón-y el cuerpu pon-y los pies, y fai-y unes manes nueves de manera que pueda afaese como Cristu del Rescate. La corona d'escayos de plata macizo ye de la mesma dómina que la imaxe.

El pasu del Calvariu pertenez tamién a la Cofradería d'El nuesu Padre Jesús Nazarenu. Ye un tronu construyíu pol escultor retablista Juan Lorente Sánchez, y sobre él desfilen les imáxenes de la Virxe de los Dolores realizada por Sánchez Lozano en 1960; San Xuan Evanxelista obra del escultor Juan Lorente Sánchez fecha en 1987, y l'imaxe del Cristu de l'Agonía realizada tamién por Juan Lorente.

La Cofradería de La nuesa Señora de la Soledá procesiona col Cristu de la Soledá, imaxe venerada na ilesia de la Purísima y que foi sacada per primer vegada a costazos nel añu 1996, añu en que se dar# en la restauración de la imaxe por Mariano Guillén y Adrián Jorquera, debíu al deterioru que la mesma presentaba. Tamién se construyó un tronu de madera tallao que da resalte a esti pasu.

Cierra la procesión del Prendimiento la imaxe de la Virxe de l'Amargura, de la Cofradería de San Xuan Evanxelista. Ye una talla de madera qu'empecipia'l maestru Sánchez Lozano y conclúi el so discípulu Francisco Tema.

El Vienres Santu celébrase de madrugada la Vía Crucis del Silenciu coles imáxenes d'El nuesu Padre Jesús y la Virxe de l'Amargura, que percuerren el cascu antiguu de la población, siguiendo les distintes estaciones. Pela nueche tien llugar la Procesión del Santu Entierru, na qu'intervienen los pasos del Crucificáu, Piedá, Virxe de la Cruz, Santu Sepulcru, San Juan y Virxe de la Soledá.

El pasu del Crucificáu pertenez a la Cofradería d'El nuesu Padre Jesús Nazarenu. Ye un tronu realizáu por miembros de la cofradería ya imaxe perteneciente a la parroquia datada en 1963.

La Cofradería de San Xuan Evanxelista participa nesta procesión, col pasu de la Piedá, imaxe adquirida en 1983 al imaginero García Mengual, que'l so tronu ye obra de Manuel Lorente. Ye un terciu compuestu namái por muyeres.

El pasu Virxe de la Cruz perteneciente a la Cofradería d'El nuesu Padre Jesús Nazarenu ta compuestu por un tronu del retablista Juan Lorente ya imaxe fecha pol escultor Francisco Tema nel añu 1986, la cruz foi realizada por miembros de la cofradería.

El pasu del Santu Sepulcru ye'l titular de la cofradería a la que da nome. Ye un tronu compuestu por un trubiecu dorada, con talles antigües y del que tenemos noticies nel añu 1852 nun inventariu de la parroquia de San Antonio, nesa dómina yera camarera y bienhechora de dichu paso doña Tomasa Oliva Muñoz. Darréu sabemos que la familia Monche vencer a la ilesia, y que gracies a Julián Campillo que lo escondió na so finca, salvar de ser destruyíu mientres la guerra civil.

La imaxe del Cristu Yacente nun ye l'antigua que según la tradición unos pescadores entregraron a Antonio Monche, pos sumió na guerra civil, l'actual adquirir en 1949 al taller d'escultura relixosa Fíu de Ramón Bretcha, d'Olot.

El pasu de San Juan o paso Blanco, sale'l Vienres Santu en procesión cola imaxe del titular realizada en 1981 por García Mengual. Pasu de gran tradición, pos participaba yá nes procesiones del sieglu XIX.

Cierra la procesión del Santu Sotierro la Virxe de la Soledá, titular de la cofradería a la que da nome. Un pasu que se caracteriza pol so gran orde y por cuntar ente los sos penitentes con gran númberu de muyeres. Nun sabemos con certidume de cuándo data la formosa imaxe de la Virxe de la Soledá, pero sí que nel añu 1852 esistía na ilesia de San Antonio un altar dedicáu a ella nel que taben la so imaxe y a los pies el Cristu Yacente nel Sepulcru.

Cofraderíes

-Cofradería Ntra. Sra. Virxe de la Soledá. Procesiona: Domingu de Ramos, Miércoles Santu, Xueves Santu y Vienres Santu. Pasos: Santísimu Cristu de la Soledá y Ntra. Sra. Virxe de la Soledá.

-Cofradería de San Xuan Evanxelista. Procesiona: Domingu de Ramos, Xueves y Vienres Santu. Pasos: Virxe de l'Amargura, la Piedá y San Xuan Evanxelista.

-Cofradería Ntro. Padre Jesús Nazarenu. Procesiona: Domingu de Ramos, Xueves y Vienres Santu. Pasos: Ntro. Padre Jesús Nazarenu, Calvariu, Virxe de la Cruz y Cristu del Sagrariu.

-Cofradería del Santu Sepulcru: Procesiona: Domingu de Ramos, Xueves y Vienres Santu. Pasos: Cristu de la Columna, Verónica, Santu Sepulcru.

Romería de Bolnuevo[editar | editar la fonte]

La Romería de Bolnuevo tien el so orixe nun acontecimientu que tuvo llugar nel s.XVI, na mariña de la mariña de Mazarrón, asediada naquella dómina por frecuentes incursiones de pirata berberiscos.

Acordies con testigos fidedignos el 17 de payares del añu 1585 un milagru de la Virxe de la Inmaculada Concepción, conocida en Mazarrón como Virxe del Milagru o La Purísima, salvó al pueblu d'un gran saquéu que pretendía llevar a cabu una incursión de pirata berberiscos procedente del Norte d'África, con patente de corsu del Imperiu otomanu, naquella dómina enfrentáu al Imperiu español pol dominiu del Mar Mediterraneu. Polo que s'esprende d'informes y actes de testigos de la dómina, la Virxe estornó a los corsarios turcos, que na so fuxida abandonaron el so estandarte, que inda caltener y puede contemplase tres una recién restauración.[4]

Ye a partir d'esti acontecimientu milagrosu qu'esta Virxe pasaría a ser la patrona de la llocalidá, empecipiándose una enorme devoción por ella y conmemorando l'episodiu milagrosu cada 17 de payares con una romería.[5]

- Tamién se celebra la festividá de San Isidro Llabrador, y la de San Antonio de Padua.

Persones destacaes[editar | editar la fonte]

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • ALONSO, S. Notes pa la historia de Mazarrón. Ed. Nogués. 1974.
  • FERRÁNDIZ ARAÚJO, C. Almazarrón na dómina ilustrada. Conceyu de Mazarrón y Atheneas Ediciones. Cartaxena. 1981.
  • GARCÍA, M. Mazarrón en pasaos tiempos. Mateo García. Fuente Álamo. 2001.
  • GARCÍA BRAVO, C. Mazarrón, el so mar y los sos marinos. Conceyu de Mazarrón y Cajamurcia. Murcia. 1989.
  • GUILLÉN RIQUELME, M.C. Mazarrón 1900. Conceyu de Mazarrón. Murcia. 1997.
  • LÓPEZ BALLESTA, J.M. (Coord.). Carlantum. Actes I Xornaes d'Estudiu sobre Mazarrón. Universidá Popular de Mazarrón y Conceyalía de Cultura. 2004.
  • MARTÍNEZ HERNÁNDEZ, C. Y MORENO MUÑOZ, D. (2013): «La pesca como recursu turísticu en Mazarrón (Murcia)». Revista Estudios Turísticos, nᵘ 196, pp. 113-134.
  • MARTÍNEZ HERNÁNDEZ, C. y MORENO MUÑOZ, D. "Turismu Marineru en Mazarrón. Esperiencia y Futuru". Conceyalía de Cultura del M.I. Conceyu de Mazarrón. 2014.
  • MORENO MUÑOZ, D. y ROMERO DÍAZ, A. (2013): «Los riesgos naturales y la so perceición nel conceyu de Mazarrón (Murcia)». Revista Papeles de Xeografía, nᵘ 57-58, pp. 179-195.
  • MORENO MUÑOZ D. (2014): « Alternatives al turismu de sol y sablera en Mazarrón (Murcia)». Revista Estudios Turísticos, nᵘ 201, pp. 113-127.
  • MORENO MUÑOZ, D. GARCÍA MARÍN, R. y ESPEJO MARÍN, C. (2016): «Propuesta de turismu marineru en Mazarrón (Murcia) a raigañu del Proyeutu MARIMED “La pesca como factor de desenvolvimientu sostenible”» En SANTOS SOLLA, X.M., TABOADA DE ZUÑIGA, P. y LÓPEZ, L. (Editores). X CITURDES Congresu Internacional sobre turismu rural y desendolque sustentable. Santiago de Compostela, España, 19-21 d'ochobre de 2016, pp. 421-432.
  • MORENO MUÑOZ, D. (2017):«Los riesgos naturales del cambéu climáticu y Educación Ambiental nel Sureste de la Península Ibérica». Revista d'Estudios Ambientales de la Universidá Nacional del Centru de la Provincia de Buenos Aires (Arxentina), Volume 5 (2), 4-23.
  • RICU RODRÍGUEZ, A. Mazarrón, “Ayeri y Güei”. Conceyu de Mazarrón. Fuente Álamo. 2001.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]