Masacre de Puerto Hurraco

Coordenaes: 38°37′59″N 5°33′00″W / 38.6331°N 5.55°O / 38.6331; -5.55
De Wikipedia
Masacre de Puerto Hurraco
Llocalización
Llocalización Puerto Hurraco (es) Traducir
Coordenaes 38°37′59″N 5°33′00″W / 38.6331°N 5.55°O / 38.6331; -5.55
Mapa
Datos
Fecha 26 d'agostu de 1990
Víctimes
Númberu de firíos 12
Númberu de muertes 9
Cambiar los datos en Wikidata

La masacre de Puerto Hurraco foi un asesinatu masivu asocedíu al atapecer del domingu 26 d'agostu de 1990 na pedanía del mesmu nome perteneciente al conceyu de Benquerencia de la Serena, sito na provincia de Badayoz (Estremadura, España), y de 135 habitantes (dos centenares pel branu). Los autores fueron los hermanos Emilio y Antonio Izquierdo, pertenecientes a la "familia Izquierdo", quien asesinaron peles cais del so pueblu natal a 9 persones, delles d'elles pertenecientes al so rival, la "familia Cabanillas" (ente elles dos neñes de 13 y 14 años), y causaron mancaes graves a otres 12.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Les reñedielles ente les families Cabanillas (llamaos "los Amadeos") y la familia Izquierdo ("les Pates Pelás")[1] remontar a una disputa de llindes en 1967, cuando Amadeo Cabanillas entró col aráu nuna finca de Manuel Izquierdo en Puerto Hurraco.[2] Tamién hubo entós daquella una hestoria d'amor ensin corresponder ente'l mesmu Amadeo Cabanillas y Luciana Izquierdo; dambos namoráronse, pero finalmente ésti refugó casase con ella, lo qu'afectó enforma a Luciana.[3] Pocos díes dempués d'esti refugu amorosu, el 22 de xineru de 1967, Amadeo Cabanillas foi asesináu a manes de Jerónimo Izquierdo, el mayor de los hermanos Izquierdo, quien ingresó en prisión pol so crime y cumplió una condena mientres 14 años.

Namás cumplir Jerónimo Izquierdo la so condena en 1986 tornó a Puerto Hurraco pa vengar la muerte de la so vieya madre, Isabel Izquierdo Caballero,[4] finada nuna quema n'el so vivienda de callar Carrera nº 9 dos años antes, el 18 d'ochobre de 1984, y de que la so autoría la familia Izquierdo culpaba a Antonio Cabanillas, hermanu de Amadeo, a pesar de que la investigación policial nun topó culpables, polo que Jerónimo intentó asesinar a Antonio con un cuchiellu, mancándo-y de gravedá, anque ésti consiguió sobrevivir. Por esti fechu Jerónimo Izquierdo ingresó nel psiquiátricu'l 8 d'agostu de 1986, morriendo nueve díes dempués.

El tirotéu[editar | editar la fonte]

El domingu 26 d'agostu de 1990, seis años dempués de la quema y cuatro del apuñalamientu d'Antonio Cabanillas a manes de Jerónimo Izquierdo, los dos hermanos varones d'ésti, Emilio y Antonio Izquierdo, de 56 y 52 años respeutivamente, en despidiéndose de les sos hermanes Ángela y Luciana Izquierdo de la so casa de Monterrubio de la Serena, asegurando que "Vamos cazar tórtolas", y vistíos de cazadores y armaos con escopetes automátiques del calibre 12, escondiéronse al anochecer nun caleyón del pueblu de Puerto Hurraco pa dempués salir y disparar nuna plaza numberosos cartuchos contra miembros de la familia Cabanillas qu'ellí s'atopaben, cuantimás buscaben a Antonio Cabanillas Rivera. Darréu, el tirotéu derivaría contra cualesquier que se cruciara por fuercia pela cai con ellos. Los hermanos Izquierdo dexaron 9 muertos, ente los cualos atopábense dos neñes hermanes de la familia Cabanillas, Encarnación y Antonia Cabanillas (fíes d'Antonio), de 13 y 14 años respeutivamente, que xugaben na plaza y a les que los hermanos Izquierdo dispararon ensin miramientos a curtia distancia, y en redol a una docena de mancaos de diversa gravedá. Dalgunos acabaron tetrapléxicos en siella de ruedes el restu de la so vida. La tercera de les hermanes d'Encarnación y Antonia, María del Carmen Cabanillas, salvar por tar en casa d'una de les sos primes. Un neñu de 6 años, Guillermo Ojeda Sánchez, foi algamáu nel craniu, quedándose en coma.[5]

Esti crime yera d'un nuevu actu de vengación porque los consideraben culpables de la quema d'una casa de la so propiedá na que finó la so madre, Isabel Izquierdo. La munición emplegada yera de postas, cartuchos que contienen nueve gruesos perdigones de plomu. Tres la so fuga, los Izquierdo inclusive llegaron a disparar contra una unidá de la Guardia Civil qu'allegó de casar cuartel de Monterrubio de la Serena sollertada polos vecinos. Los dos axentes de la Benemérita resultaron gravemente mancaos nel interior del so vehículu antes de poder dar l'altu a los asesinos o tratar de defendese coles sos armes reglamentaries.

Escopeta de postas similar a los dos utilizaes na masacre, del calibre 12.

Tres la matanza los hermanos Izquierdo fuxeron al monte, a la Sierra del Oru, semada d'olivares. Les unidaes de la Guardia Civil que los buscaben atopar dormiendo nueve hores dempués del entamu de la traxedia y fueron deteníos ensin resistencia. Fueron conducíos al xulgáu de Castuera (Badayoz), lloñe de Puerto Hurraco, y de los más que posibles axustes de cuentes. Emilio Izquierdo, tres la so detención, nun amosó'l más mínimu signu d'arrepentimientu: "Agora que sufra'l pueblu como yo sufrí mientres tou esti tiempu", mientres el so hermanu Antonio aseguró qu'entá teníen pensáu siguir cola sangría: "Si nun nos detuvieren volveríamos al pueblu a dispara-yos mientres l'entierru de los muertos".[6] Los hermanos creíen matar a una ventena de persones, y lo cierto ye que dispararon a ventiún, pero namái consiguieron asesinar nel actu a siete, más dos mancaos que finaron al cabu d'un par de selmanes nel hospital Infanta Cristina de Badayoz.

Los dos hermanes, Luciana y Ángela, de 62 y 49 años respeutivamente, fuxeron con rapidez de la so casa de Monterrubio de la Serena y llegaron en tren a Madrid, anque a los cuatro díes (el 30 d'agostu de 1990) tuvieron que tornar a Castuera pa declarar ante'l xuez. A les puertes del xulgáu esperaba Antonio Cabanillas, el padre de los dos neñes asesinaes, con un gran cuchiellu na mano, pero foi desarmáu y deteníu pola Guardia Civil, que curiaba l'edificiu ante les probables represalies.

El xuiciu[editar | editar la fonte]

Nel xuiciu celebráu trés años y mediu dempués, en xineru de 1994, los dos hermanos Izquierdo fueron condergaos a 684 años de cárcel y 300 millones de pesetes d'indemnización. Resaltó'l maxistráu: "La so intelixencia ta dientro de lo normal, fechu que queda acotáu porque yeren capaces de remanar un fatáu d'unos mil oveyes, teníen finques arrendaes y tienen, cola crisis que traviesa'l campu, una cartiya de 10 millones de pesetes", "los acusaos perfilaron un plan d'estermín» del mayor númberu d'habitantes posibles de la llocalidá de Puerto Hurraco", "escoyeron el caleyón y la nueche porque conocíen les costumes de los sos vecinos y sabíen que «a esa hora y dende esi llugar podríen matar a más xente»" y tamién destacó'l xuez "un primitivismu cultural y un empobrecimiento afeutivu que determina'l despreciu pola vida humana" y "los acusaos alimentaben les sos propies fobias y obsesiones por cuenta de un anormal aislamientu social y a la convivencia nun grupu zarráu (en referencia a tolos hermanos)".

De primeres la fiscalía imputó a les hermanes Ángela y Luciana Izquierdo (de 62 y 49 años respeutivamente) como supuestes inductoras del crime, pero dos años dempués fueron esculpaes al nun atopar el xuez pruebes que demostraren la so implicación direuta naquellos fechos. Sicasí, fueron ingresaes nel Hospital Psiquiátricu de Mérida por encamientu médicu, yá que-yos diagnosticaron un procesu paranoide y un trestornu delirante compartíu rellacionáu cola vengación pola muerte de la so madre Isabel Izquierdo, seis años antes, nuna quema.

El fiscal y l'acusación escaecer de pidir la pena de destierru de los dos acusaos una vegada salieren en llibertá, que podría ser a los 70 años d'edá.

Fallecimientu de los autores[editar | editar la fonte]

Catorce años dempués, el 1 de febreru de 2005, morrió nesta institución mental de Mérida Luciana Izquierdo (1928-2005) a los 77 años, considerada por munchos la verdadera inductora de los crímenes de Puerto Hurraco (al ser refugada na so mocedá pol so pretendiente, de la familia Cabanillas). En payares del mesmu añu, solamente 10 meses dempués, la so hermana Ángela Izquierdo (1941-2005) finó a los 64 años nel mesmu psiquiátricu.

Un añu dempués de la muerte de les sos hermanes, el 13 d'avientu de 2006, Emilio Izquierdo (1934-2006) finó por causes naturales na prisión de Badayoz a los 72 años, pos carecía problemes de corazón y foi topáu ensin vida na so celda por un funcionariu. Nel entierru, cuando'l so hermanu Antonio allegó, dixo delantre de la so tumba: "Hermanu, te vas col prestu de que la to madre foi vengada".[7]

Tres años y mediu dempués de la muerte del so hermanu Emilio, y diecinueve tres la matanza, el 25 d'abril de 2010, Antonio Izquierdo (1938-2010), el postreru de los hermanos Izquierdo, suicidar a los 72 años na prisión de Badayoz aforcándose na so celda del módulu d'enfermería con sábanes anoyaes. Los funcionarios de la cárcel atoparon el cadabre mientres faíen una ronda a los dos de la madrugada. L'internu atopar nel módulu d'enfermería por cuenta del so delicáu estáu de salú. Éstos informaron darréu a los servicios médicos, que namái pudieron certificar el so óbito.[8] Antonio Izquierdo quitóse la vida'l mesmu día que tendría que salir en llibertá de nun ser porque al so casu aplicóse la doctrina Parot, establecida pol Tribunal Supremu en 2006. Antonio cumplía una condena de 25 años, polo qu'entá-y quedaríen cinco años de cárcel por cumplir. El presu manifestara'l so malestar pola aplicación d'esta doctrina.

Nengún de los cinco hermanos Izquierdo tuvo descendencia, polo que'l so llinaxe termina cola muerte del postreru de los hermanos, Antonio. A los Cabanillas namái-yos sobrevivió de la masacre una fía, María del Carmen, que tuvo dos fíos. Al llevar éstes el Cabanillas de segundes, dambos apellíos (Izquierdo y Cabanillas) van sumir col tiempu nestos dos families, pero los Izquierdo nun llograron el so oxetivu d'acabar cola familia Cabanillas tres esta serie de sucesos tráxicos .[9]

Cultura popular[editar | editar la fonte]

El sucesu foi recreáu nel cine catorce años dempués na película El 7º día (2004),[10] empobinada por Carlos Saura y con guión de Ray Loriga, y protagonizada por Juan Diego y José Luis Gómez nel papel de los dos hermanos autores de la masacre, Antonio y Emilio, y por Victoria Abril y Ana Wagener nos papeles de Luciana y Ángela respeutivamente. L'actor Ramon Fontserè interpretó'l papel del tamién asesín Jerónimo Izquierdo, anterior a la masacre de 1990. Tamién foi inspiración pal cantar «Branio en Puerto Hurraco» del grupu musical Def Con Dos, que trata de manera bien sarcástica'l fechu socedíu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Ecos de los disparos nuna siella de ruedes (17/01/1994) [1]
  2. http://www.20minutos.es/noticia/181792/0/puertu/hurraco/muerre
  3. https://web.archive.org/web/20120505183035/http://mundomisterio.portalmundos.com/puertu-hurraco-traxedia-en-tres-actos-primer-actu/
  4. 25 años de la traxedia Puerto Hurraco quier escaecer - El País (26/08/2015) [2]
  5. La novena víctima de Puerto Hurraco va ser soterrada en San Sebastian - El País (12/09/1990) [3]
  6. https://www.abc.es/20100427/historia-/matanza-puerto-hurraco-izquierdo-201004262002.html
  7. hoy.es: «Hermanu, te vas col prestu de que la to madre foi vengada» (Sábadu, 16 d'avientu de 2006).
  8. El postreru de los asesinos de Puerto Hurraco aforcar na cárcel Badayoz - El País (25/04/2010) [4]
  9. https://www.elmundo.es/elmundo/2010/04/25/espana/1272194891.html
  10. Antonio Martínez Puche (2012). Territorios de cine: desenvolvimientu llocal, tipoloxíes turístiques y promoción, Universidá d'Alicante, páx. 194

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]