María Trubnikova

De Wikipedia
María Trubnikova
Vida
Nacimientu Petrovsk-Zabaikalski (es) Traducir y Tchita6 de xineru de 1835 (xul.)
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Muerte Tambov[1] y San Petersburgu28 d'abril de 1897 (xul.) (62 años)
Sepultura Cementerio Novodévichi (es) Traducir
Familia
Padre Vasily Ivashev
Madre Kamilla Ivasheva
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes rusu
Oficiu escritora
Movimientu feminismu
Cambiar los datos en Wikidata

María Trubnikova[2] (6 de xineru de 1835 (xul.)Petrovsk-Zabaikalski (es) Traducir y Tchita – 28 d'abril de 1897 (xul.)Tambov y San Petersburgu) foi una filántropa y feminista rusa. Considerar una de les pioneres fundadores y líderes del primer movimientu entamáu de muyeres ruses xunto con Anna Filosofova (1837-1912) y Nadezhda Stasova (1835-1895). En 1863, Trubnikova, Stasova y Anna Engelhardt fundaron la primer cooperativa rusa de publicaciones pa muyeres. Gracies al so continuu llabor de reivindicación del papel de la muyer na sociedá rusa, años más tarde les muyeres tamién tendríen un papel vital na Revolución Rusa de 1917 que derrocó a los zares del poder.

Biografía[editar | editar la fonte]

Maria Trubnikova[3] naciera'l 6 de xineru de 1835, en Chita, al este de Siberia. Fía de V.V. Ivashev (un exiliáu) y Camille LeDantieux. Foi educada en casa hasta los 16 años. Casóse con K.V. Trubnikov, en 1854. Tuvo 7 hijo pero 3 morrieron mientres la so infancia. Ella morrería l'el 28 d'abril de 1897, en Tambov, Rusia.

Con cinco años, Marija quedó güérfana y creció cola gran familia de la so tía. Trubnikova amosó bones habilidaes nel estudiu y comunicación. Na so mocedá estudió historia y ciencies sociales, amás de llevar a cabo trabajo práuticos d'ayuda ente los llabradores probes. A los 19 años d'edá casóse. Dende 1855 ella y el so maríu vivieron en San Petersburgu. Ellí'l so "salón" convertir nun llugar d'alcuentru lliberal y radical nos años posteriores a la guerra de Crimea.

La reivindicación social nun yera fácil. El compromisu pol papel de les muyeres[4] de Trubnikova espresóse primero al traviés de la caridá práutica ente les muyeres trabayadores de la ciudá. Trubnikova taba llenu d'idees, y la cooperación con Stasova y Philosophova fixo posible implementar más d'elles. Xuntes fundaron una asociación de caridá en 1859, l'únicu tipu d'organización dexáu. Trabayaron p'ameyorar les condiciones de trabayu de les muyeres vives y les condiciones de vida y punxéronse a trabayar pa empecipiar los llugares de trabayu de les muyeres.

El proyeutu más esitosu y vidable foi convertise en muyer editora de 1863. Trubnikova trabayó nel periódicu lliberal del so home. Ella tuvo a la vanguardia de la negociación del accesu de les muyeres a la educación cimera.

Mientres l'iviernu de 1868-69, Mariia Trubnikova esviar del camín p'atopase col Conde Dmitry_Tolstoy nes xuntes sociales en San Petersburgu. Formaben una estraña pareya: el reaccionariu y chovinista Ministru d'Educación falando íntimamente cola feminista rusa, muncho más nueva y progresista. Trubnikova, quien mientres la última década tuvo arreyáu en delles actividaes filantrópiques, quería convencer a Tolstoy de que les muyeres tendríen d'ingresar a les universidaes ruses. Esperaba impresionalo al traviés de la so refinada manera, vistimienta fayadiza y antecedentes aristocráticos que les muyeres, especialmente les educaes como ella, nun yeren una amenaza pal orde social y masculín de les coses ya inclusive podíen contribuyir a la modernización de Rusia. Nuna visita anterior a la so oficina, sicasí, ella sintiera qu'él taba más comenenciudu nella como muyer que nes idees que taba tratando d'avanzar. Esto, más la so paciencia y tactu, tuvieron de tener l'efectu deseyáu. En 1870, Tolstoy aceptó a remolera que los profesores podíen ufiertar cursos fuera del campus pa preparar a les muyeres pal trabayu a nivel universitariu. Ocho años dempués, les muyeres finalmente tuvieron la oportunidá d'adquirir una verdadera educación cimera. Esta foi probablemente la ganancia más importante que les muyeres ruses fixeron nel sieglu XIX.

Por cuenta de problemes psicolóxicos y financieros, los esfuercios activos de Trubnikova nel trabayu de les muyeres ruses fueron cayendo en sacó rotu. La revolución femenina diría acompañada de la social en 1917 cola Revolución Bolxevique, pero ella empecipió'l camín. Morrió como paciente psiquiátrica en 1897.

Contestu social y políticu[editar | editar la fonte]

Trubnikova naciera nel este de Siberia, onde'l so padre foi condergáu a un castigu. Foi unu de los homes más influyentes qu'intentaren llevar a cabu una constitución en 1825. La so madre foi una de les muyeres qu'espertó gran almiración ente los sos contemporáneos como voluntaria pa siguir al so home en campos de prisioneros y l'exiliu.

Con éses María naz na dómina de los Zares[5]. Nicolás I de Rusia (1796-1855) reina mientres la so nacencia. Nun esistía nenguna institución que llindara'l poder de los zares. Gobernaben al traviés d'una complexa alministración y de la policía, encargada de la persecución de cualquier persona o grupu consideráu como subversivu.

El zar Alexandru I (1777-1825) entamara delles reformes liberalizadoras a empiezos del sieglu XIX, pero la invasión napoleónica llevar al traste. Nel añu 1821, el zar, medrosu de la llegada de les idees lliberales a Rusia, instituyó la Policía Militar Especial, dedicada a la investigación y represión de los focos subversivos qu'empezaben a apaecer en tol país. Dicha policía dedicó munchos esfuercios pa controlar el mundu intelectual, estableciendo una ferrial censura en tou lo que se publicar. Los grandes autores de la lliteratura rusa sufrieron dicha censura, como Pushkin, Dostoyewski, Tolstoi, o Chéjov. La PME estableció una complexa rede d'espíes, delatores y confidente per tol Imperiu rusu.

El so socesor, Nicolás II, non yá escaeció los cobardes intentos del so antecesor, sinón que, amás, remachó'l calter autocráticu del réxime políticu, reforzando tolos mecanismos de control sobre los sos súbditos, la prensa y l'universidá, posibles focos de protesta o contestación y d'espardimientu d'idees lliberales occidentales. Nicolás foi unu de los monarques absolutos protagonistes de la Europa de la Santa Alianza.

Mientres el reináu de Nicolás produció la insurrección de los decembristas. Intentaron derrocar al gobiernu del zar Nicolás I, n'avientu de 1825, pero fracasaron y sufrieron una perdura represión; unos fueron executaos y otros fueron deportaos a Siberia. Dalgunos consideren esta intentona la primer revolución rusa. Los decembristas pretendíen instaurar un sistema lliberal constitucional. Rescampla que nun tuvo la repercusión de la posterior de 1905 pero, non cabo dulda, que foi'l primer intentu seriu de derrocar l'autocracia zarista.

Ye ende, nesi contestu onde se desendolca Marija, con un padre exiliáu y con amplies mires de llibertá, especialmente pa reivindicar el papel de les muyeres.

Referencies[editar | editar la fonte]