María Nsué Angüe

De Wikipedia
María Nsué Angüe
Vida
Nacimientu Ebibeyin y Bidjabidjan[1]1945
Nacionalidá Bandera de Guinea Ecuatorial Guinea Ecuatorial
Grupu étnicu fang (es) Traducir
Llingua materna castellanu
Muerte Malabo18 de xineru de 2017[2] (71/72 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu novelista, poeta, políticaperiodista
Miembru de Real Academia Española
Cambiar los datos en Wikidata

María Nsue Angue (1945Ebibeyin y Bidjabidjan – 18 de xineru de 2017Malabo) foi una escritora y periodista ecuatoguineana.

Nacida nuna familia de la etnia fang, emigró colos sos padres a España cuando namái cuntaba con ocho años. N'España realizó los sos estudios y empecipió la so carrera lliteraria.

De regresu al so país onde afitó la so residencia, trabayó nel ministeriu d'Información Prensa y Radio de Guinea Ecuatorial. Amás foi una escritora qu'algamó la fama internacional, sobremanera n'Europa y América Llatina.

La so obra más importante ye Ekomo, la primer novela publicada por una muyer ecuatoguineana, onde narra la hestoria d'una muyer fang que, a la muerte del so home, atrever a romper con ciertos tabús de la sociedá africana. La novela publicar por primer vegada en 1985, y una segunda edición revisada apaeció en 2007 de mano de la editorial Sial. Ekomo foi ganando popularidá ente los estudiosos y académicos pola so escritura cuidada, poética en que s'enxareyen los distintos mundos que converxen el la sociedá ecuatoguineana.

Escribió tamién rellatos curtios, artículos y poemes, y finó con dellos manuscritos ensin publicar. Temes frecuentes na so obra son la opresión de la muyer y la sociedá africana poscolonial. Parte de la so obra toma la so inspiración de la lliteratura popular fang.

El 25 de xunu de 2015 la Real Academia de la Llingua Española nomar Académica Correspondiente en Guinea Ecuatorial.

Finó'l 18 de xineru de 2017 en Malabu.

Obres[editar | editar la fonte]

Lliteratura[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]