María Mazzarello

De Wikipedia
María Mazzarello
Vida
Nacimientu Mornese (es) Traducir[1]9 de mayu de 1837[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (17 marzu 1861 -  14 mayu 1881)
Muerte Nizza Monferrato (es) Traducir[1]14 de mayu de 1881[1] (44 años)
Estudios
Llingües falaes italianu[2]
Oficiu hermana religiosa (es) Traducir
Santoral
13 de mayu
Creencies
Relixón catolicismu
Orde relixosa Instituto de las Hijas de María Auxiliadora (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

María Dominga Mazzarello (9 de mayu de 1837Mornese (es) Traducir – 14 de mayu de 1881Nizza Monferrato (es) Traducir), más conocida como Madre Mazzarello, foi una relixosa italiana cola cual Don Bosco fundó l'Institutu de les Fíes de María Auxiliadora, conocíes tamién como salesianes. Madre Mazzarello, como ye más conocida dientro del mundu salesianu, foi la so primer Superiora Xeneral dende'l 29 de marzu de 1872 hasta la so prematura muerte en 1881. La so gran cencellez y la so vida consagrada a la formación de la versión femenina del sistema preventivu de Don Bosco, abriéron-y les puertes a la santidá, reconocida pola Ilesia Católica en 1951. La fundación de les salesianes foi una respuesta pastoral de Don Bosco a la necesidá de munches moces obreres o precisaes que vivíen les consecuencies de la revolución industrial n'El Piamonte del sieglu XIX y a lo cual Madre Mazzarello dedicar con notable enfotu.

Infancia adolescencia y mocedá[editar | editar la fonte]

José Mazzarello y Madalena Calcaño yeren llabradores de Mornese, un pueblu del norte d'Italia. Tuvieron siete fíos, de los cualos el primeru foi una neña a la que llamaron María Dominga (Maria Domenica n'italianu). Nació'l 9 de mayu de 1837 y, como tolos sos hermanos, creció nun ambiente pueblerino d'enforma trabayu. Los Mazzarello se transladaron a una sienda cercana al pueblu de nome Valponasca y dende esi llugar, que llegaría a tener un gran significáu pa la espiritualidá salesiana, María asistía a los deberes de la so relixón, destacar en tou lo que tuviera que ver cola catequesis. Educar nel trabayu y vivió pal trabayu, ayudaba a la so madre nes xeres del llar y al so padre nos llabores del campu. Nun taba ente los sos pensamientos ponese a estudiar porque, ente otres coses, nel so pueblu nun había escuela pa neñes.

Cuando tuvo edá empezó a dir a la catequesis y a los dieciséis años inscribir na Pía Unión de les Fíes de la Inmaculada. Perteneció a elles mientres dieciséis años que dexaron buelga na moza María.


La visión de Don Bosco[editar | editar la fonte]

Mentanto, Don Bosco taba desenvolviendo'l so apostoláu ente los rapazos de Turín, una ciudá que yera oxetu de la revolución industrial, sobremanera mientres la segunda metá del sieglu XIX, mientres la Península Itálica caminaba escontra la so unificación como República. La situación causaba que munchos mozos llabradores llegaren a la ciudá en busca de trabayu, y si nun terminaben contrataos nes fábriques en condiciones llaborales difíciles, acababen nes cais. Hasta entós Don Bosco dedicárase a abrir un espaciu d'atención y educación pa los rapazos, pero nun fixera un proyeutu específicu pa les rapaces. En 1846 refugara una propuesta de la Marquesa de Barolo que-y pidía abandonar los rapazos por qu'atendiera a les neñes güérfanes del so Abellugu.

Foi'l Papa Pío IX el primeru en suxuri-y a Don Bosco la fundación d'un institutu femenín que "fixera poles mochaches lo que los salesianos faen en favor de los rapazos".[3] El comentariu del Papa foi bien llueu complementáu por un suañu de Don Bosco nel que vía a un ensame de neñes xunto a la llomba de Borgo Alto que-y ciscaben que s'esmoleciera tamién pola so educación: "¿Ye que les neñes nun tenemos tamién una alma que salvar, como la tienen los rapazos?",[4] refartáben-y. Entós tamién se-y apaeció nel suañu María Auxiliadora, quien-y dixo: "Te confío a estes nueves, elles tamién son les mios fíes". Años más tarde, nesi llugar construyiría la primer casa de les Fíes de María Auxiliadora.

Don Bosco visita Mornés[editar | editar la fonte]

Meditando taba Don Bosco en tou esto cuando s'atopó nel tren col Padre Pestarino, quien lu cuntó que nel so pueblu de Mornés tenía un grupu de rapaces bien fervoroses, que taben faciendo al respective de les neñes, lo mesmo qu'él taba faciendo en Turín polos rapazu. Y convidar a que fora a encargase de dirixiles. Al santu paeció-y terrible la idea, y anunció que llueu diría visitar aquella bella obra.

Na vida de Mazzarello hai una fecha qu'enxamás va poder escaecer, porque marcó pa siempres l'aldu de la so vida. Ye'l 7 d'ochobre de 1864, el día en que San Xuan Bosco foi per primer vegada a Mornese. Aquella foi una fecha emocionante ya inolvidable. Tol pueblu salió a recibir al santu y a los sos mozos alumnos que con una allegre banda musical veníen visitalos. En bellísimo caballu blancu entró Don Bosco peles cais de la población, afataes con flores y banderes. Los homes fueren a dellos quilómetros de distancia a atopalo, y les muyeres y los neños enllenaben les cais y glayaben vives y aplaudíen. Toos taben convencíos de que yera un home de Dios, un gran santu. Y amás yera extraordinariamente atentu y allegre, y amigu de los neños y de los probes. Mazzarello nun viera nunca a Don Bosco, pero esa nueche, apenes-y oyó'l so primer sermón quedó encantada y llena d'almiración. Y en esos díes siempres que'l santu falaba, ella asitiábase nes primeres files pa oye-y meyor y nun perde-y pallabra dalguna. A'l so compañeru que la reprendíen por metese allá ente esi montón d'homes a escucha-y, ella dicía-yos: "Ye que'l mio corazón dizme que ye un santu, y a los santos nun se-yos puede perder pallabra". L'amistá con Don Bosco fixo crecer a pasos axigantaos en santidá a la rapaza de Mornese. Don Bosco constató qu'aquelles rapaces que dirixía'l Padre Pestarino yeren escelentes candidates pa ser relixoses, y colles fundó la Comunidá de Fíes de María Auxiliadora, o salesianes, qu'anguaño son más de 16.000 en 75 países, y la so Congregación ye la segunda en númberu en tol mundu. El santu foi a comunica-y la bella noticia al Santu Padre'l Papa Pío IX, que aprobar con gran allegría y asina el 5 d'agostu de 1857 nació oficialmente esta gran congregación relixosa a la cual Don Bosco declaró "Monumentu de gratitud a María Auxiliadora".


Pa Don Bosco l'alcuentru col apostoláu de María Dominga y les sos amigues foi la oportunidá de dar vía al desenvolvimientu de la parte femenina del so carisma. Dempués de consultar delles personalidaes alrodiu de ello, el santu educador dixo a los salesianos que'l nuevu institutu tenía de llamase "Fíes de María Auxiliadora" porque'l mesmu tenía de ser un "monumentu viviente a la Virxe".[5] y el so propósitu tenía de ser el mesmu de la Congregación Salesiana pero empobináu a les moces o neñes y nueves, esto ye, preparar pa la sociedá y salvar les sos almes.

Un colexu pa rapaces[editar | editar la fonte]

María Dominga y les sos compañeres diríen esperimentar les primeres pruebes al so compromisu. Al igual que los primeros rapazos que se fixeron salesianos con Don Bosco y munchos de los cualos nun tuvieren la intención de ser relixosos, el grupu de María Dominga, de gran devoción y caridá, tampoco teníen na mente'l de ser hermanes. Per otra parte, en Borgo Altu (Mornés) taba construyéndose un colexu pa varones cola ayuda de la xente del llugar, pero tantu lo de ser hermanes como lo que sería'l colexu, quedaría en manes de Don Bosco.

Cuando'l padre Pestarino comunicó-yos a les mozos la intención de Don Bosco de fundar un institutu relixosu con elles, María Dominga non yá amosóse feliz cola idea, sinón qu'ayudó a persuadir a les sos compañeres. A partir de 1869 Don Bosco empieza a moldiar l'Institutu con reglamentos y cartes.

El 23 de mayu de 1872 el primer grupu d'hermanes foi unviáu por Don Bosco al acabante terminar Colexu de Borgo Alto, pero dichu actu foi vistu mal pola comunidá qu'esperaba que'l colexu fuera masculín y que Don Bosco unviaría salesianos.

Los habitantes de Borgo protestaron en contra de la traición. Poro, les Fíes de María Auxiliadora de los Cristianos tomaríen el so primer pasu nuna atmósfera de malos entendíos y casi hostilidá.[6]

La hostilidá de Mornés en contra de les hermanes sería la principal causa de la gran probeza y escasez qu'estes tendríen qu'enfrentar mientres los primeros años.

María Dominga ye Madre Mazzarello[editar | editar la fonte]

Madre Mazzarello.

El 5 d'agostu de 1872 el padre Pestarino axuntó a les Fíes de María Inmaculada pa escoyer la primer superiora y once nuevos faen los votos relixosos. Nun foi senciellu escoyer a la superiora y María Dominga nin lo pensaba, pero yera precisamente nella na que Don Bosco tenía la so intención. Aceptó ser la Vicaria y por fin en 1874 aportó a la primera Madre Xeneral, anque sigo a dicir que yera la Vicaria porque la superiora yera María Auxiliadora. Dende entós María Dominga sería conocida na hestoria y nel mundu salesianu como Madre Mazzarello.

El 8 de setiembre de 1877, recibe una carta de Don Bosco por que les salesianes participen nes misiones n'América. Son escoyíes seis salesianes y Madre Mazzarello decide acompañales hasta Roma. Ellí, el papa Pío IX, recibir n'audiencia privada.

Na hestoria salesiana suel resaltase la falta d'estudios de Madre Mazzarello y, anque ello ye ciertu, Don Bosco foi ensin dulda un visionariu y ella una muyer que demostraría bien llueu como superiora del nuevu Institutu la sabiduría pragmática del llabrador xunida al so calter decidíu y a la evidente conocencia y práutica de los valores cristianos. De Madre Mazzarello caltiénense les sos cartes, anécdotes ya innumberables pensamientos dichos a les primeres hermanes que seríen celosamente calteníes pola tradición salesiana y que contribuyiríen a conocer la personalidá de la piedra angular del Institutu de Fíes de María Auxiliadora.

Llevaba les coses de la oficina como una santa, tou entendíu dende'l so propiu sacrificiu y el de les sos hermanes ente les cualos buscaba infundir esi celu pol cuidu de les neñes que la taramiaba[7]

Muerte[editar | editar la fonte]

A partir de 1880 Madre Mazzarello empieza a tornar na so salú. Bien llueu-y detecten pleuritis y desea dir a Nizza Monferrato, onde se tresfiriera la Casa Xeneral, porque quería morrer ente les hermanes. Antes de despidise de Don Bosco definitivamente, el santu cúnta-y una hestoria na que la Muerte entra a un conventu y al nun atopar a naide a quien llevase, diz-y a la Madre Superiora que la siga. D'esta manera predicía-y la so muerte.

El 28 de marzu llega a Nizza Monferrato onde la so salú empieza a agravase y cai definitivamente en cama. A l'alba del sábadu 14 de mayu, Madre Mazzarello muerre. Tenía tan solo 44 años y les salesianes yeren entós 200 en 27 cases n'Italia, Francia, Arxentina y Uruguái. Los sos restos venerar na Basílica María Auxiliadora de Turín.

Procesu de canonización 23 de xunu 1911[editar | editar la fonte]

El 23 de xunu de 1911 empezó'l procesu de beatificación y canonización de Madre Mazzarello. El 3 de mayu de 1936 el Papa Pío XI declarar Venerable y confier-y el títulu de "Cofundadora del Institutu de María Auxiliadora".[8] El mesmu Pontífiz declarar Beata el 20 de payares de 1938. Por fin el 24 de xunu de 1951 la Ilesia Católica sol Pontificáu de Pío XII declara Santa a Madre Mazzarello como Santa María Mazzarello.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Jesús Pablos (1990). La muyer fuerte: María Mazzarello.. Madrid.
  • J. Puthenkalam y A. Mampra (2002). Sanctity in the Salesian Family.. Salesian Institute of Graphic Arts - Chennai, India. 84-7043-086-6.
  • Morand Wright (1982). Don Bosco y los sos salesianos.. SIGA - Chennai, India.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: FemBio database. Identificador FemBio: 18675. Apaez como: Maria Domenica Mazzarello. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. Afirmao en: CONOR.SI. Identificador CONOR.SI: 18190691.
  3. HDMA, La nuesa misión.
  4. Idem.
  5. Idem, p.34.
  6. MOREN RIGHT, citáu por Puthenkalam, p.36.
  7. Según testimoniu de la hermana Angela Buzzetti citada por Puthenkalam, p.42.
  8. Idem, p.45.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]