María Lleopoldina d'Austria

De Wikipedia
María Lleopoldina d'Austria
rexenta

Vida
Nacimientu Viena[1]22 de xineru de 1797[2]
Nacionalidá Bandera de Austria Austria
Bandera de Brasil Brasil
Reinu de Portugal
Muerte Rio de Janeiro[1]11 d'avientu de 1826[3] (29 años)
Sepultura Rio de Janeiro
Causa de la muerte fiebres puerperales (es) Traducir
Familia
Padre Francisco I d'Austria y II del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Madre María Teresa de les Dos Sicilies
Casada con Pedro I de Brasil y IV de Portugal (1817, 1817 – 1826)[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa d'Habsburgu-Lorena
Estudios
Llingües falaes portugués
Oficiu monarca
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

María Leopoldina Josefa Carolina Francisca Fernanda d'Habsburgu-Lorena (n'alemán Maria Leopoldine Josepha Caroline Franziska Ferdinanda von Habsburg-Lothringen) (Viena, 22 de xineru de 1797 - Rio de Janeiro, 11 d'avientu de 1826), llamada, en Brasil, Leopoldina o María Leopoldina, foi archiduquesa d'Austria, rexente del Reinu de Brasil, primer emperatriz consorte de Brasil y mientres pocu más de dos meses en 1826, reina de Portugal.[6] Yera bien querida polos brasilanos, que dolorosamente lloraron la so muerte. El so sofitu a la causa de la independencia valió-y el llamatu de "La Paladina de la Independencia".

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Leopoldina pertenecía a la Casa d'Habsburgu, noble familia y una de les más antigües dinastíes d'Europa, que gobernó Austria dende 1282 hasta 1918. Ella yera fía del últimu emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu Francisco II (1768-1835), (que, dende 1804 , #convertir n'emperador d'Austria col títulu de Francisco I, porque Napoleón esixó'l so arrenunciu nel añu en que foi coronáu emperador de #los franceses), y la so segunda esposa y #primo María Teresa de los Dos-Sicilias, princesa de Dos Sicilies, de la Casa de Borbón, fía del rei Fernandu I y de la so esposa María Teresa de los Dos Sicilies.

Francisco, el so padre, yera viudu d'Isabel Luisa Guillermina de Württemberg, que morrió ensin fíos en 1790; #casar por tercer vegada con María Luisa d'Austria-Este, que foi como la madre de Leopoldina, quien nun tuvo fíos y morrió en 1816, y tomó cuartu matrimoniu con Carolina Augusta de Baviera, que morrió ensin fíos en 1873.

Foi hermana del emperador Fernandu I, del archiduque Francisco Carlos d'Austria y de la emperatriz de Francia María Luisa, y poro, tida de los emperadores Francisco José I d'Austria y Maximiliano I de Méxicu. Tida güela de Carlos I d'Austria.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

#Casar con Pedro de Alcántara de Braganza y Borbón, entós príncipe de Beira herederu del tronu de Reinu Xuníu de Portugal, Brasil y Algarve. La ceremonia de matrimoniu foi celebrada pol arzobispu de Viena'l 13 de mayu de 1817, por poderes, na ilesia de San Agustín en Viena. Pedro tuvo representáu pol archiduque Carlos Luis (1771-1847), hermanu de Francisco I, gran líder militar, héroe de la Batalla de Aspern-Essling. La pareya recibió la bendición nupcial el 6 de payares de 1817, na Capiya Real de Rio de Janeiro. A pesar del gran amor que Leopoldina dedicó al so home, el so matrimoniu nun yera feliz. Pedro tuvo fíos illexítimos con delles de los sos amantes, como la señora Domitila de Castru Canto y Melo, Marquesa de Santos.

Princesa rexente y emperatriz[editar | editar la fonte]

Bandera del Imperiu de Brasil, creada pola emperatriz Leopoldina.
Bandera del Imperiu de Brasil, creada pola emperatriz Leopoldina.
La princesa rexente Leopoldina preside la xunta del Conseyu d'Estáu'l 2 de setiembre de 1822 y ratifica el decretu d'independencia de Brasil.

El 25 d'abril de 1821 una flota de 11 barcos traxeron de vuelta a Portugal al rei Juan VI y la familia real acompañada de la so corte. Pedro quedó en Brasil como príncipe rexente del reinu, cola ayuda d'un Conseyu de Rexencia. A partir d'ende les diferencies ente los súbditos portugueses y brasilanos tornáronse más evidentes, con manifestaciones públiques que de cutiu terminaben n'engarradielles caleyeres. Na so correspondencia Leopoldina revela la so simpatía pola causa de la independencia, #pero Pedro duldaba del ésitu n'adoptar una decisión en contra del so padre y n'oposición a la metrópolis.

En Portugal ganó impulsu ente los círculos políticos la posibilidá de retirar la condición de "reinu" al Brasil, amenorgándolo a l'antigua situación de simple colonia gobernada direutamente dende Lisboa. Ante tal proyeutu, les presiones de les Cortes Portugueses pa forzar el regresu del príncipe herederu a la metrópolis intensificáronse. Per otru llau, en Rio de Janeiro, empezó a circular una llista con miles de firmes pidiendo la retención de Pedro nel país con un ultimátum: volver a Portugal torgaría la independencia inmediata de Brasil. El príncipe Pedro, que se criara dende la so mocedá en Brasil, sentía escasu apegu per Portugal y alvertía qu'una separación de dambos territorios sería inevitable, idea que compartía col políticu brasilanu José Bonifácio, unu de los sos principales partidarios.

Finalmente n'avientu de 1821 #presentar al príncipe Pedro una solicitú formal de la Cortes Portugueses #riquir que partiera escontra la metrópolis nel más curtiu plazu. Engarráu a la decisión, el príncipe Pedro manifestó al públicu brasilanu: «Como ye pal bien de toos y la felicidá de la nación, toi llistu pa dici-y a la xente que quedo». Esto asocedía'l 9 de xineru de 1822, hasta la fecha recordáu como "O día do fico" (en portugués "fico" significa "quedo").

Pedro apurrió'l poder a Leopoldina el 13 d'agostu de 1822, nomándola xefa del Conseyu Provisional del Estáu y princesa rexente de Brasil, cola capacidá xurídica necesaria pa gobernar el país mientres la so ausencia y treslladóse a apangar la provincia de São Paulo, ximelgada pol movimientu d'independencia.

La princesa Leopoldina recibió la noticia de que Portugal taba preparando una serie de sanciones económiques y militares contra Brasil. Había que tomar midíes drástiques con urxencia y Leopoldina sabía que nun había tiempu pa esperar el regresu del príncipe Pedro. Leopoldina, asesorada por José Bonifácio y usando les sos atribuciones como xefa del gobiernu interín, #axuntar col Conseyu d'Estáu na mañana del 2 de setiembre de 1822 pa roblar el decretu de la Independencia, onde se declaraba al Brasil "territoriu separáu" de Portugal.

Xuramentu de la emperatriz Leopoldina de la Constitución Imperial de 1824.

La princesa Leopoldina unvió una carta al príncipe Pedro, xunto con otra de José Bonifacio, dando cuenta de les decisiones tomaes pol gobiernu de Lisboa: destituyir a Pedro del cargu de rexente y esixir el so regresu inmediatu a Portugal so amenaces. Na so comunicación Leopoldina encamienta a Pedro a proclamar personalmente la independencia de Brasil y alviértelu: «La fruta ta madura, colléchase agora o se podrez».

El mensaxe oficial de Rio de Janeiro, llegó a manes del príncipe Pedro'l 7 de setiembre de 1822, y motivó que nes cercaníes de la ciudá de São Paulo Pedro proclamara la independencia de Brasil esi mesmu día por aciu el Berru de Ipiranga. Na espera del regresu del príncipe Pedro, Leopoldina, como gobernante provisional del nuevu imperiu, previo que la bandera de la nueva nación tuviera un diamante mariellu - los color de la Casa d'Habsburgu-Lorena - nun rectángulu verde - los color de la Casa de Braganza.

Leopoldina foi coronada emperatriz el 1 d'avientu de 1822, na ceremonia de consagración y coronación de Pedro I.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Tuvieron 7 fíos:

Muerte[editar | editar la fonte]

Leopoldina y los sos fíos (d'esquierda a derecha: Paula Mariana, María de la Gloria, Francisca, Pedro - nos brazos de la so madre - y Januaria) poco primero de la so muerte (1826).
Tumba de María Leopoldina (Cripta Imperial - São Paulo - Brasil).

Leopoldina morrió nel Palaciu de São Cristovão'l 11 d'avientu de 1826 d'una septicemia de resultes d'un albuertu bonal. La emperatriz gociaba de mayor prestíu ente'l pueblu que'l so maríu, en tantu yera conocida del públicu la preferencia del emperador Pedro I escontra'l so amante, la marquesa de Santos dende diba dellos años. Poco dempués de consolidase la independencia de Brasil, la rellación ente Leopoldina y Pedro rompiérase, pero la prematura muerte de la emperatriz Leopoldina a los 29 años trescaló fondamente a la opinión pública.

#Tres díes antes de la so muerte, demasiáu débil pa escribir, doña Leopoldina dictara una carta a la marquesa de Aguiar que se va unviar a la so hermana, la emperatriz austriaca María Luisa de Francia:

São Cristovão[?], 08 d'avientu 1826, a las 4:00 de la mañana

Mi querida hermana!

Reducida a un estado deplorable de salud y llegada al último punto de mi vida en medio de los mayores sufrimientos, voy a tener la desgracia de no poder dar explicaciones a todos esos sentimientos que hace tiempo había impreso en mi alma. Mi hermana! No la veré otra vez! No puedo repetir una vez más que la amaba, la adoraba! Bueno, ya que no puedo tener esta satisfacción tan inocente, igual a muchas otras que no me están autorizadas, escuche el grito de una víctima que le pide - no la venganza - pero piedad, y la ayuda de su afecto fraternal para mis hijos inocentes, los huérfanos que se quedan por su cuenta o de las personas que fueron autoras de mis desgracias, que me redujeron al estado donde yo estoy, siendo obligada a servirme de intérprete para llegar a su alcance las últimas súplicas de mi alma afligida. La marquesa de Aguiar, como usted bien sabe, que ha mostrado verdadero celo y amor por mí, como he escrito en varias ocasiones, esta es la única amiga que tengo y es ella la que escribe en mi lugar.

Hace casi cuatro años, mi querida hermana, como le escribí, por el amor de un monstruo seductor me encuentro reducida a un estado de mayor esclavitud y totalmente olvidada por mi amado Pedro. Últimamente, me acaba de dar la prueba final de su total olvido de mí, maltratándome en presencia de la que es la causa de todas mis desgracias. Y mucho tendría que decir a usted, pero me faltan las fuerzas para recordar el horrible ataque que sin duda será la causa de mi muerte. Cadolino, que me fue recomendado por usted, y que me ha dado todas las pruebas de subordinación creciente y lealtad, es quien está al cargo de entregar esta carta, y le dirá lo que, por muchas razones, no puedo confiar en este manuscrito. Tras él está toda la información precisa acerca de este suceso, no tengo nada más que añadir, confiando totalmente en su integridad, honor y lealtad.

(...)La marquesa de Aguiar se encargará de darle todos los detalles acerca de todo lo que se refiere a mis amadas hijas. ¡Ah, mis queridas hijas! Que será de ellas después de mi muerte? Ella será responsable de su educación hasta que mi Pedro, mi querido Pedro no disponga otra cosa. Adiós mi querida hermana.

Que el Ser Supremo pueda permitir que le escriba de nuevo, porque esa será señal de mi recuperación.

L. S. B. Marquesa de Aguiar escribió."

El rumor de que l'albuertu y la posterior muerte de la emperatriz Leopoldina seríen causaos por una golpiza del emperador (furiosu por cuenta de la negativa de Leopoldina a presentase nuna ceremonia oficial acompañada namái pola marquesa de Santos), causó gran consternación y enoxu ente la población de Rio de Janeiro. El palaciu onde vivía la marquesa de Santos (un regalu del emperador) foi apedriáu por una alteria tres el sepelio de Leopoldina, y les tropes tuvieron d'intervenir pa evitar el linchamiento de l'amante imperial.

Los sos restos fuelguen na Cripta Imperial nel Monumentu a la Independencia de Brasil, en São Paulo. Fueron desenterraos y analizaos en 2012, nun topándose nenguna señal de maltratu físicu[7]

Títulos, tratamientos y distinciones[editar | editar la fonte]

Títulos y tratamientos[editar | editar la fonte]

  • 1797-1804: La so Alteza Real l'archiduquesa María Leopoldina d'Austria
  • 1804-1817: La so Alteza Imperial y Real l'archiduquesa María Leopoldina d'Austria
  • 1817-1822: La so Alteza Imperial y Real la princesa real del Reinu Xuníu de Portugal, Brasil y los Algarves, duquesa de Braganza
  • 1822-1826: La so Maxestá Imperial la emperatriz del Brasil
  • 1826-1826: La so Maxestá Imperial y Fidelísima la emperatriz del Brasil, reina de Portugal y los Algarves
  • 1826-1826: La so Maxestá Imperial la emperatriz del Brasil

Distinciones[editar | editar la fonte]

  • Soberana Gran maestre de la Orde de la Reina Santa Isabel (Reinu de Portugal).
  • Dama gran cruz de la Orde de La nuesa Señora de la Concepción de Villaviciosa (Reinu de Portugal, 06/02/1818).[8][9]
  • Dama gran cruz de la Imperial Orde de Pedro I (Imperiu del Brasil).[9]
  • Dama gran cruz de la Imperial Orde de la Rosa (Imperiu del Brasil).[9]
  • Dama gran cruz de la Imperial Orde de la Cruz del Sur (Imperiu del Brasil).[9]
  • Dama de la Orde de la Cruz Estrellada (Archiducáu d'Austria depués Imperiu Austriacu).[9]
  • Dama de la Orde de les Dames Nobles de la Reina María Luisa (Reinu d'España, 30/03/1818).[10]
  • Dama de la Orde de #Santa Isabel (Reinu de Baviera).[9]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: KALLIOPE Austria. Páxina: 28. Editorial: Ministerio federal de Asuntos Exteriores. Llingua de la obra o nome: alemán. Data d'espublización: 2 setiembre 2015. Autor: Anna Gadzinski.
  2. Afirmao en: Österreichisches Biographisches Lexikon 1815–1950. Llingua de la obra o nome: alemán. Editorial: Academia Austriaca de Ciencies.
  3. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6060m8x. Apaez como: Maria Leopoldina of Austria. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Identificador de persona en The Peerage: p11161.htm#i111610. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  5. 5,0 5,1 5,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. «Maria Leopoldina (D.).» (portugués). Portugal - Dicionário Histórico, Corográfico, Heráldico, Biográfico, Bibliográfico, Numismático e Artístico.
  7. «Restos de Pedro y sus esposas aclaran detalles familia imperial brasilana».
  8. Geneall
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 9,5 Royal Ark
  10. Geneall