Martiño Noriega

De Wikipedia
Martiño Noriega
Conceyal del Ayuntamientu de Santiago de Compostela

13 xunu 2015 -
alcalde de Santiago de Compostela

13 xunu 2015 - 15 xunu 2019
Agustín Hernández Fernández de Rojas (es) Traducir - Xosé Sánchez Bugallo
alcalde de Santiago de Compostela

2015 -
Agustín Hernández (es) Traducir
alcalde de Teo

2007 - 2015
Armando Blanco - Rafael Sisto
alcalde de Teo

2007 - 2015
Armando Blanco Martínez - Rafael Sisto
Vida
Nacimientu A Coruña22 de febreru de 1975 (49 años)
Nacionalidá España
Familia
Casáu con Antía Otero
Estudios
Estudios Universidá de Santiago de Compostela
Llingües falaes castellanu
gallegu
Oficiu políticumédicu
Creencies
Partíu políticu Compostela Aberta
Bloque Nacionalista Galego
ANOVA-Irmandade Nacionalista
Cambiar los datos en Wikidata

Martiño Noriega Sánchez (22 de febreru de 1975A Coruña) ye un médicu y políticu gallegu. En 2015 ye investíu alcalde de Santiago de Compostela, siendo'l primer alcalde non perteneciente al PPdeG y al PSdeG dende la Transición Democrática.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Criáu nun enanche compostelanu, dende los 6 años vivió nel conceyu de Teo. Llicenciáu en Medicina pola Universidá de Santiago de Compostela, realizó la especialidá en Medicina de Familia nel área de Santiago de Compostela .Trabayó n'Atención Primaria de la Contorna de Compostela y tamién como médicu coordinador na Fundación d'Urxencies Sanitaries del 061. DEA en Salú Pública pola USC .

Carrera política[editar | editar la fonte]

Dempués de militar na asociación d'estudiantes universitarios CAF y de ser representante de los estudiantes nel claustru de la Universidá de Santiago, dende 1995 entamó'l trabayu políticu nel BNG de Teo y en 1999 convirtióse en voceru d'esta formación nel conceyu. En 2006 entró nel Conseyu Nacional del BNG, y dempués de les elecciones municipales de 2007 se convirtió n'alcalde de Teo, con un gobiernu en minoría. En 2011 volvió ser escoyíu alcalde al consiguir la mayoría absoluta.

Como miembru y vicevoceru del coleutivu Encontro Irmandiño abandonó'l BNG en febreru de 2012, pasando en xunetu d'ese inclusive añu a formar parte del movimientu políticu Anova-Irmandade Nacionalista, desenvolviendo nuna primer etapa'l so trabayu políticu cómo responsable d'Aición Institucional. En xunetu de 2013, dempués de la celebración de la I Asamblea Nacional d'esta organización política, foi escoyíu Coordinador Nacional. En payares del 2014, dempués de la celebración de la II Asamblea Nacional, Martiño Noriega foi escoyíu Voceru d'Anova xunto a Xosé Manuel Beiras.

En mayu de 2015 encabezó una candidatura d'unidá popular en Santiago, Compostela Aberta, que fuera la llista más votada nes eleiciones municipales del 24 de mayu. El 13 de xunu de 2015 foi invertíu alcalde de Santiago de Compostela, asocediendo al popular Agustín Hernández.

En setiembre de 2018 anunció la so intención de ser reelixíu cómo candidatu a l'alcaldía pa les eleiciones municipales en mayu de 2019, cola idea de repitir col inclusive equipu de gobiernu pa tratar de dar continuidá al capital políticu y a la esperiencia acumulada.[1]

Nes eleiciones municipales de 2019 perdió l'alcaldía que pasó a ocupar Xosé Antonio Sánchez Bugallo del PSdeG.[2]

Obres[editar | editar la fonte]

Obra individual[editar | editar la fonte]

  • Por un común denominador. A esquerda da nación. 2.0 editora (2011).

Obres coleutives[editar | editar la fonte]

  • Á beira de Beiras. Homenaxe nacional, Galaxia (2011)
  • Unha cesta de pombas e mazás. Homenaxe a Isaac Díaz Pardo, Edita. Academia Real Isaac Díaz Pardo. (2013)
  • Entrementres. Ensaios para unha nova cultura política. Corsárias Editora. (2014)
  • A contradición permanente. Conversas sobre cinco anos de política convulsa (2012-2017). Libro de conversas co poeta é xornalista Daniel Salgado. Edicións Xerais (2017)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]