Marisol Agüero Colunga

De Wikipedia
Marisol Agüero Colunga
Vida
Nacimientu 30 de marzu de 1961 (63 años)
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Estudios
Estudios Pontificia Universidad Católica del Perú (es) Traducir
Oficiu abogadadiplomática
Cambiar los datos en Wikidata

Marisol Agüero Colunga (30 de marzu de 1961), Magister en Derechu Marítimu Internacional y diplomática peruana nacida en Lima el 30 de marzu de 1961.

Estudios[editar | editar la fonte]

Estudió Derechu na Pontificia Universidá Católica de Perú y Rellaciones Internacionales y Diplomacia na Academia Diplomática de Perú. Realizó una Maestría en Derechu Marítimu Internacional nel Institutu de la Organización Marítima Internacional (IMLI), en Malta, d'onde se graduó colos máximos honores.

Vida diplomática[editar | editar la fonte]

Incorporar al serviciu diplomáticu peruanu en 1991 y desempeñóse hasta la fecha nel área de Soberanía Marítima del Ministeriu de Rellaciones Esteriores de Perú, según nes Embaxaes peruanes en Francia, Reinu Xuníu, Holanda, Rumanía y Grecia.

Dende l'añu 2004 emprestó funciones na Asesoría del Ministru de Rellaciones Esteriores de Perú en temes de Derechu del Mar, y nel añu 2008 tuvo al cargu de dicha Asesoría. Darréu, foi designada pa desempeñase na Embaxada de Perú nel Reinu de los Países Baxos con sede en L'Haya, a partir de mayu del 2009, con cuenta de siguir el so llabor nel equipu téunicu peruanu encargáu de la demanda de Perú sobre delimitación marítima con Chile- (Discutiniu de delimitación marítima ente Chile y el Perú), - qu'ella coordinó y que remató con ésitu, depués de conocese'l veredictu de la Corte Internacional de Xusticia en L'Haya, en xineru de 2014.

Ente l'añu 2011 a febreru de 2013 desempeñóse como Cónsul de Perú en Rumanía, y ente marzu de 2013 y xineru de 2014 asumió'l cargu de Cónsul de Perú en Grecia, calteniendo mientres tou esti tiempu la coordinación de la Delegación peruana nel contenciosu sobre delimitación marítima con Chile.

Dende marzu del 2014 hasta febreru de 2016 exerció'l cargu de Direutora d'Asuntos Xurídicos y Política Marítima Internacional na Comisión Permanente del Pacíficu Sur (CPPS), con sede en Guayaquil.

Vida académica[editar | editar la fonte]

Marisol Aguero ye caderalga titular de Derechu del Mar na Academia Diplomática de Perú y dictó cursos y conferencies en diversos centros académicos de Perú y del estranxeru, ente los que destaca la Universidá de Cambridge, Reinu Xuníu, y la Universidá de Sevilla na Maestría sobre Planificación Marina entamada pol Programa Erasmus Mundus de la Unión Europea.

En xunu del 2004 foi incorporada a la Sociedá Peruana de Derechu Internacional en reconocencia a los importantes apurras que vien dando nel campu del Derechu Internacional.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

  • Considerancies pa la Delimitación Marítima de Perú (2001).,[1]publicáu pol Fondu Editorial del Congresu de la República, sobre la tesis de les doscientes milles y l'orixe de los discutinios en redol a la delimitación marítima de Perú.[2]
  • Diversos artìculos y trabayos sobre'l Derechu del Mar.,[3]

Distinciones[editar | editar la fonte]

Ente les distinciones que recibió atópense la condecoración "Orde al Méritu por Servicios Distinguíos" nos graos d'Oficial, siendo Primer Secretaria nel Serviciu Diplomáticu (2004), y nel grau de Comendador, na categoría de Conseyera (2008), dambes impuestes pol Gobiernu peruanu, en reconocencia a la so destacada trayeutoria profesional nel Serviciu Diplomáticu de Perú.

Nel planu académicu, llogró'l premiu "Asociación de Funcionarios Diplomáticos de Perú" a la excelencia mientres los trés años d'estudios na Academia Diplomática (1990); el premiu "Fundación Academia Diplomática de Perú" a la meyor tesis del añu 1990; y el premiu internacional "Walter Muller", dau pol Institutu de Derechu Marítimu de la Organización Marítima Internacional al meyor proyeutu llexislativu nel campu del Derechu del Mar (2006).

En febreru de 2014, depués de concluyida exitosamente la demanda peruana ante la Corte Internacional de Xusticia de L'Haya frente a Chile, foi condecorada, xunto a otros integrantes de la delegación peruana ante esa Corte, pol presidente de l'Asamblea Nacional de Rectores de Perú cola 'Medaya d'Oru de la Universidá Peruana', en ceremonia realizada na sede d'esta institución.,[4]

El 24 de marzu de 2014 el Ministeriu de la Muyer y Poblaciones Vulnerables (MIMP) de Perú confirió-y una condecoración especial dientro de la XI Condecoración “Orde al Méritu de la Muyer 2014”, máxima reconocencia que l'Estáu peruanu da a muyeres que destaquen nel compromisu y la defensa de los derechos de les muyeres y p'amosar la participación de la muyer en diverses árees profesionales.[5][6]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

}}