Marisel Zambrano

De Wikipedia
Marisel Zambrano
Vida
Nacimientu Provincia de Jujuy (es) Traducir12 de xineru de 1980
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Palpalá13 de xunetu de 2008 (28 años)
Causa de la muerte homicidiu
Cambiar los datos en Wikidata

Adriana Marisel Zambrano, conocida como Marisel Zambrano o "Lili" Zambrano (12 de xineru de 1980Provincia de Jujuy (es) Traducir – 13 de xunetu de 2008Palpalá) foi una muyer arxentina asesinada por José Manuel Alejandro Zerda, expareja y padre de la so fía. Zerda foi condergáu a 5 años de prisión efectiva, por cuenta de que'l tribunal que lu enxuició consideró que nun tuviera la intención de matar a Marisel, encuadrando asina'l crime na figura atenuada d'homicidiu preterintencional.

El casu de Marisel Zambrano nun recibió cobertoria de la prensa provincial nin nacional, fechu atribuyíu a la intención d'invisibilizar la violencia de xéneru polo xeneral y l'impunidá cola que se cometen feminicidiossobremanera. Por dicha razón, la organización feminista La Casa del Alcuentru, decidió espublizar el casu y denominar al Observatoriu de Femicidios n'Arxentina que sostién, como Observatoriu de Femicidios Adriana Marisel Zambrano.

Crime y muerte[editar | editar la fonte]

El 13 de xunetu de 2008 Adriana Marisel Zambrano foi atacada pol so expareja y padre de la so fía menor, José Manuel Alejandro Zerda, cutiéndola na so cama, onde tamién s'atopaba la fía de dambos de nueve meses, con un nivel de construcción y a golpes de puñu y puntapiés. Depués de cutila na cara y nel craniu, Zerda retiróse dexando a Marisel muerta na cama, con perda de masa encefálica, al llau de beber.[1]

Marisel fuera afrellada por Zerda reiteradamente con anterioridá, incluyendo quemadures con pitos y golpes en tol cuerpu.[1] La so hermana rellata nuna nota periodística que:

Marisel tenía otra fía d'una pareya anterior, qu'agora tien 14 años. La nena cúntame que la mio hermana pidía-y por favor que nun dixera nada. Marisel pidíalu que quedar en silenciu, tenía mieu.[1]

El xuiciu[editar | editar la fonte]

José Manuel Alejandro Zerda foi enxuiciáu pola Sala III de la Cámara no Penal de Jujuy, pero condergar a solu cinco años de prisión efectiva, por cuenta de que los xueces consideraron que se trató d'un "homicidiu preterintencional", esto ye, que l'atacante nun tuviera cuenta de matala.[2] Los medios de comunicación nun cubrir el casu.

La tenencia de los fíos[editar | editar la fonte]

Nel casu de Marisel Zembrano presentóse una tema colateral a los feminicidios,[3] que se rellaciona cola patria potestá de los fíos que l'asesín y la víctima pudieron tener de mancomún.[3] La llei y los xueces, n'Arxentina y otros países, desconecten el fechu de que'l padre mató a la madre, de la capacidá del padre pa faese cargu de los fíos, depués d'asesinar a la madre. Por esta razón, como la patria potestá de los fíos sigue quedando en cabeza del padre depués d'asesinar a la madre, puede presentase el casu de que'l padre sía la persona que tien a cargu a los fíos.[3]

Este ye la situación nel casu Zembrano, porque como en xunetu de 2013 cumpliría la so pena y quedaría en llibertá, llegal y judicialmente ye posible que la tenencia de la fía de Marisel Zembrano con Zerda, quede al cargu de esti postreru. Tanto la familia de Marisel como les organizaciones feministes oponer a esta posibilidá y critiquen el fechu de que la llei dexar.[3]

La movilización feminista[editar | editar la fonte]

En 2009 la organización feminista La Casa del Alcuentru publicó un informe sobre Femicidios n'Arxentina en 2008, sobre la base de la información arrexuntada en periódicos nacionales y provinciales y les percancies de noticies DYN y Télam, por cuenta de que nun esistíen hasta esi momentu estadístiques oficiales sobre la tema. La familia de Marisel Zambrano comunicóse entós cola Casa del Alcuentru ya informólos del casu.

La organización decidió espublizar el casu, movilizase pa esixir "verdadera Xusticia p'Adriana Marisel Zambrano" y denominar al Observatoriu de Femicidios n'Arxentina que sostién, como Observatoriu de Femicidios Adriana Marisel Zambrano. L'acción punxo de relieve la violencia de xéneru, la gravedá del feminicidio y l'esistencia d'una "xusticia machista"[3] n'Arxentina, según les implicancias pa la impunidá d'estos crímenes, de la invisibilización y del usu como recursu jutificador, del estáu d'emoción violenta y la preterintención, como atenuantes.

Coles mesmes, diverses organizaciones y referentes del movimientu feminista cuestionaron la sentencia por recurrir al atenuante del homicidiu preterintencional y les cobertories mediátiques del casu y la reproducción de los estereotipo de xéneru.[4]

Llei estableciendo'l delitu de feminicidio[editar | editar la fonte]

Les denuncies del movimientu feminista sobre la impunidá y la llexitimación que'l conceutu de "emoción violenta" y "homicidiu preterintencional" xeneraba nos feminicidios, llevó a un cambéu del Códigu Penal con cuenta de qu'esaniciar la figura de la emoción violenta del feminicidio, que se concretó cola Llei 26.791 sancionada'l 14 de payares de 2012.[5][6][4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Otros feminicidios n'Arxentina[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 «sangre_0_645535473.html “¿Sabés qué me dixo pá?, qu'a ma -y salía munchu sangre”». Clarín (13 de febreru de 2012). Consultáu'l 4 d'abril de 2013.
  2. La Casa del Atopo (15 de mayu de 2009). «El femicidio d'Adriana Zambrano y una condena indignante». Páxina 12 (Les 12). Consultáu'l 2 d'abril de 2013.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Smink, Verónica (8 de marzu de 2013). «Les víctimes colaterales” del feminicidio». BBC. Consultáu'l 9 d'abril de 2013.
  4. 4,0 4,1 Waigandt,Alejandra (27 d'abril de 2011). «Impunidad en Jujuy favorez al femicida de Marisel Zambrano». Artemisa Noticies. Consultáu'l 9 d'abril de 2013.
  5. «Ley 26791». Infoleg (14 de payares de 2012). Consultáu'l 3 de marzu de 2013.
  6. «El Senáu aprobó por unanimidá la tipificación del femicidio». Axencia Comuna (14 de payares de 2012). Consultáu'l 3 de marzu de 2013. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]