Marisa Berenson

De Wikipedia
Marisa Berenson
Vida
Nacimientu Francia[1]15 de febreru de 1947[2] (77 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Familia
Padre Robert L. Berenson
Hermanos/es Berry Berenson
Estudios
Estudios Heathfield School (en) Traducir
Llingües falaes francés[3]
inglés[4]
Oficiu actriz, modelu, actriz de cine, actriz de televisiónfotomodelu
IMDb nm0001943
marisaberenson.com
Cambiar los datos en Wikidata

Vittoria Maria Schiaparelli Berenson, más conocida como Marisa Berenson (15 de febreru de 1947Francia) ye una modelu y actriz d'Estaos Xuníos.

Vida y carrera[editar | editar la fonte]

Ye de familia pernomada. La so madre yera la condesa Gogo Schiaparelli, el so padre yera un diplomáticu reconvertíu en navieru, la so güela materna foi la diseñadora Elsa Schiaparelli y el famosu críticu d'arte Bernard Berenson yera tíu bisagüelu so. La so hermana Berinthia (Berry Berenson) dedicar a la fotografía y algamó cierta notoriedá por ser la esposa del actor Anthony Perkins; finó nos ataques del 11 de setiembre como pasaxera del vuelu 11 d'American Airlines.

Berenson nun ye l'apellíu real de la dinastía; los antepasaos paternos de l'actriz realmente se apellidaban Valvrojenski y baxaben de xudíos lituanos.

Marisa Berenson saltó a la fama como modelu publicitaria a principios de la década de 1960, aportando a una de les meyor pagaes de la dómina (según cuntó al diariu The New York Times). Protagonizó una portada de Vogue (númberu de xunetu de 1970), revista en que les sos páxines apaeció múltiples vegaes y na cual collaboraba la so hermana Berry como fotógrafa. En 1975 Marisa foi la portada d'un númberu del selmanariu Time.

Per aquellos años, la so intensa vida nocherniega (con paraes frecuentes na discoteca Studio 54) motivó que fora moteyada por Yves Saint Laurent «la moza de los años 70».

Anque la so carrera actoral nun foi bien regular, participó en dellos filmes de sonadía dende los años 70, como Muerte en Venecia de Luchino Visconti, la oscarizada película musical Cabaré de Bob Fosse (pola que foi nomada a los Globos d'Oru y el BAFTA británicu), Barry Lyndon de Stanley Kubrick y la comedia S.O.B. de Blake Edwards.

Tamién participó en dellos filmes más comerciales, como la comedia Casanova & Co. de 1977 (xunto a Tony Curtis), la película de terror Killer Fish de 1979 (con Lee Majors y Karen Black), y The Secret Diary of Sigmund Freud (con Bud Cort, Klaus Kinski y Carroll Baker).

En 1990 tuvo un pequeñu papel nel filme de Clint Eastwood Cazador blancu, corazón negru, y en 2004 participó en People, comedia ambientada en Eivissa que cuntó con un repartu internacional: Rupert Everett, Ornella Muti, Lambert Wilson, Rossy de Palma...

Xunto a diverses producciones del cine européu, grabó diversos telefilmes y series, y yá en 1978 apaeció en The Muppets (Los teleñecos).

Por cuenta de la so guapura y espodáu porte, y tamién al so gustu pol bon vistir, Marisa Berenson ye un referente del mundu de la moda y una socialite o VIP vista con frecuencia en desfiles, actos sociales, etc.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Tuvo dos curtios matrimonios, dambos remataos en divorciu, magar tuvo una fía del primeru, llamada Starlite Melody.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 13 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0001943. Data de consulta: 13 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. Afirmao en: CONOR.SI. Identificador CONOR.SI: 47863651.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]