Marina Vega

De Wikipedia
Marina Vega
Vida
Nacimientu Castro Urdiales[1]21 de marzu de 1923[2]
Nacionalidá España [2]
Muerte Madrid[3]11 de xunu de 2011[3] (88 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu[4]
Oficiu espía
Emplegadores Francia Llibre
Serviciu militar
Graduación subteniente (es) Traducir[5]
Lluchó en Segunda Guerra Mundial[5]
Creencies
Partíu políticu Partíu Socialista Obreru Español [5]
Cambiar los datos en Wikidata

Marina Vega de la Iglesia (21 de marzu de 1923Castro Urdiales – 11 de xunu de 2011Madrid) foi una espía, lluchadora antifranquista y cazanazis. Foi la única muyer na rede española al serviciu de la Resistencia Francesa.[6] Entró na rede española de les Fuercies Franceses Llibres, al serviciu de Charles de Gaulle, con namái 17 años. Trabayó pa la Resistencia Francesa, primero dende España contra'l dictador Francisco Franco, y dempués en Francia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Antecedentes familiares[editar | editar la fonte]

Nació nel senu d'una familia acomodada de tradición republicana. El so padre, direutor de prisiones cola República, foi condergáu a 16 años de cárcel por "un delitu peracabáu de masonería",[7] según consta nel so espediente, y unviáu a un penal d'El Puerto de Santa María (Cádiz). La so madre foi emplegada del Gobiernu de la República, y tenía que vivir escondida pa nun ser represaliada.[7] Por ello, y pa protexela, Marina foi unviada a Francia con unos amigos de la familia.

La resistencia francesa[editar | editar la fonte]

Vivía en París cuando españó la Segunda Guerra Mundial. La familia que la acoyó decidió colase a Méxicu. Marina, entá ensin tener noticies de los sos padres tomó la decisión de tornar a España. Al llegar a Madrid alcontrar. L'estáu familiar provocó-y una depresión y foise a Llión con unos amigos de la familia. Ellí conocería a un mozu que taba rellacionáu col serviciu diplomáticu francés. Al prohibir Franco la Embaxada de Francia, el serviciu secretu d'esti país instalar na delegación inglesa. Marina llegó xusto cuando ellos buscaben una muyer española non fichada y que pudiera movese con llibertá pel país y foi almitida.

Tres esto, fadría múltiples viaxes a la frontera francu-española. Introducía xente n'España, llevaba y traía documentos y dineru. Na rede de sofitu, había dende xastres pa vistir a los que cruciaben la frontera hasta falsificadores de documentos. Un día fueron afayaos pola Segunda Bis, el contraespionaxe español. Entós tuvo que fuxir a Francia. Ellí siguió faciendo trabayos d'información hasta que terminó la Segunda Guerra Mundial.

Tamién ayudó a persones a fuxir de la persecución alemana. "Ente 1942 y 1944 faía dos viaxes per selmana a Francia. Nun sé a cuánta xente pudi traeme. Deduzo que seríen xudíos franceses que fuxíen de los nazis. Tamién dalgún inglés".[6]

Caza-nazis[editar | editar la fonte]

Col fin de la Segunda Guerra Mundial empezó la llimpieza de nazis en Francia y el restu d'Europa. Foi desmovilizada en 1945 pasando a ser soldáu ensin uniforme. El so trabayu entós pasó a ser buscar alemanes nazis y collaboracionistes pa xulga-yos. Esto provocó una escorribanda d'ellos a España.[6]

Instalóse definitivamente n'España en 1950, al dar per terminaos los sos servicios y porque la so madre siguía n'España. Según ella, a los sos 84 años, considérase "masona, republicana, colorada, y a muncha honra".[6] Na actualidá (2008), vive en Madrid (España).

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Foi condecorada pol Parllamentu Européu por defender la llibertá.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]