Marina San José

De Wikipedia
Marina San José
Vida
Nacimientu Madrid16 de setiembre de 1983 (40 años)
Nacionalidá España
Familia
Padre Víctor Manuel
Madre Ana Belén
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz
IMDb nm0760659
Cambiar los datos en Wikidata

Marina San José Cuesta (16 de setiembre de 1983Madrid) ye una actriz española.

Biografía[editar | editar la fonte]

Marina San José Cuesta nació en Madrid el 16 de setiembre de 1983. Ye fía de los artistes Víctor Manuel (Víctor Manuel San José) y Ana Belén (María del Pilar Cuesta), lo que fai que dende pequeña frecuente ambientes artísticos, yá sía nos espectáculos musicales de los sos padres o nes xires teatrales de la so madre.

Anque nun primer momentu desea ser veterinaria, al rematar los estudios secundarios matricular nel Llaboratoriu William Layton, una escuela d'actores de la capital española. Tamién estudia cantar y danza.

Nel branu de 2005 collabora como corista na primer fase de la xira Un cantar tráxome equí d'Ana Belén y Víctor Manuel utilizando Xana como nome artísticu. Al rematar la so preparación académica, ye escoyida pa debutar na adautación teatral de la obra d'Antonio Skármeta, El carteru de Neruda, so la direición de José Sámano. Marina comparte cartelu con grandes actores de la escena española como Tina Sainz, José Ángel Egido y Miguel Ángel Muñoz. La obra estrenar n'Avilés para dempués entamar una llarga xira per España. En 2006 intervién en tres capítulos de la serie de Cuatro Amistades peligrosas na qu'interpreta a Laura, una modelu que carez trestornos alimenticios.

En febreru de 2007 estrena en Alicante col Centru Dramáticu Nacional la so segunda representación teatral, Móvil de Sergi Belbel y que cunta cola direición de la lleenda de la escena española Miguel Narros. L'espectáculu supón l'estrenu en castellán de la pieza teatral y nella Marina comparte protagonismu con María Barranco, Nuria González y Raúl Prieto. Na obra retrátase la incomunicación imperante na nuesa sociedá actual con un atentáu terrorista como telón de fondu.

Pel branu de 2008 estrena en Nápoles una adautación de El burlador de Sevilla de Tirso de Molina, con versión y direición d'Emilio Hernández. La función tamién se representa nel Festival Internacional de Teatru de Almagro, onde l'actriz recibe'l Premiu Ágora como reconocencia a la so interpretación. Na obra Marina comparte escena con actores de la talla de Fran Perea, Jorge Roelas y Manuel Tejada.

El so saltu definitivu a la fama llega ente 2008 y 2010, cuando protagoniza la cuarta y la quinta temporada de la serie de TVE Amar en tiempos revueltos. Marina interpreta a Ana, única fía de la familia Rivas, qu'estudió nel estranxeru y empieza a trabayar nos grandes almacenes propiedá de los sos padres como una emplegada más. Finalmente, afaya que ta namorada de Teresa, la so meyor amiga. Pol so papel nesta serie, Marina ye nomada al Premiu Unión d'Actores a la meyor actriz secundaria de televisión y recibe el premiu Lesgai de televisión en 2010. En 2009 intervién nel curtiumetraxe Paco, debú na direición del actor Jorge Roelas.

N'agostu de 2011 debuta na comedia cola función Venecia so la nieve, adautación al español d'un gran ésitu de la cartelera parisina, onde comparte protagonismu con Pablo Carbonell, Eva Isanta y Carlos Heredia. Esi mesmu añu retoma'l papel d'Ana Rivas en Amar en tiempos revueltos apaeciendo nun episodiu de la sesta temporada y nun especial tituláu La muerte a escena, y en 2012 torna de nuevu a la serie de forma temporal mientres unos capítulos.

En setiembre de 2012 xubir de nuevu a los escenarios pa protagonizar Ensin paga, naide paga, adautación de la obra Equí nun paga naide de Darío Fo. Nesti espectáculu vuelve trabayar col direutor y parte del repartu de Venecia so la nieve (Pablo Carbonell y Carlos Heredia). Tamién intervién nun capítulu de la sesta temporada de la serie de televisión La que se avecina.

El so siguiente proyeutu teatral, Hermanes, estrenar en xineru de 2013. Supón l'estrenu absolutu en castellán de la obra pola que Carol López llogró'l Premiu Max a la meyor autora teatral en catalán. L'actriz comparte protagonismu sobre les tables con Amparo Larrañaga y María Pujalte. Tamién participa en tres capítulos de la tercer temporada de la serie Gran Reserva.

En xunetu de 2014 estrena la so nueva función, A la fin de la carretera. Marina protagoniza la obra, orixinal de Willy Russell, xunto a Melani Olivares, Manuel Baqueiro y Raúl Peña. L'actriz ye dirixida, per tercer vegada na so carrera, por Gabriel Olivares. Tamién intervién na película De moza en moza, dirixida por Sonia Sebastián y estrenada en setiembre de 2015, papel pol que ye candidata al Premiu a la Meyor Actriz Revelación de la Unión d'Actores.

En xunetu de 2016 Marina debuta nel Festival de Teatru Clásicu de Mérida, interpretando a Axiana nuna nueva versión d'Alexandru Magnu de Jean Racine afecha por Eduardo Galán y empobinada por Luis Luque. L'actriz comparte escenariu con Félix Gómez, Amparo Pamplona y Unax Ugalde, ente otros.

Teatru[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

  • 1999 – Entre las piernas. Empobinada por Manuel Gómez Pereira.
  • 2009 – Paco. Empobináu por Jorge Roelas (Curtiumetraxe).
  • 2012 – Edificiu Ural. Empobináu por Miguel Tejerina y José Fontes (Curtiumetraxe).
  • 2013 – Sonata. Empobináu por Jon Ander Tomás (Curtiumetraxe).
  • 2015 – De moza en moza. Empobinada por Sonia Sebastián.
  • 2016 – Aparatos. Empobinada por Salvador Gómez Cuenca.

Televisión[editar | editar la fonte]

Programes de televisión[editar | editar la fonte]

Premios y candidatures[editar | editar la fonte]

2008

2010

2011

  • Premiu Entrada d'Oru a la meyor actriz por "Venecia so la nieve" (Candidata).

2013

  • Premiu Revelación (Premios Ercilla) por "Hermanes" (Candidata).

2015

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]