Mariluz Villar Otón

De Wikipedia
Mariluz Villar Otón
Vida
Nacimientu Madrid1937[1] (86/87 años)
Nacionalidá España
Familia
Casada con Luis Rodríguez Míguez (es) Traducir
Fíos/es Alejandra Juno
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz de teatruescritora
Cambiar los datos en Wikidata

Mariluz Villar Otón (1937Madrid) ye una actriz, escritora y periodista gallega en llingua castellana.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Empezó como llocutora na SER en Santiago de Compostela a principios de los años 60 en Santiago de Compostela de la que simultaneaba esta ocupación col so trabayu como primer actriz y co-direutora nel compostelanu grupu de teatru Ditea, del que ye co-fundadora, puestos qu'ocupó hasta 1974, siendo considerada una de les pioneres del teatru contemporaneu gallegu. Con esti grupu gana premios na categoría de primera actriz como'l Hércules de Plata d'A Coruña (1966) o La Mázcara d'Oru de Lugo (1970) En 1978 treslladar a Ourense onde empieza a trabayar na Cadena COPE y en 1983 funda l'Estudiu d'Artes Escéniques d'Ourense, una academia de teatru qu'hasta 1996 va representar tou tipu de teatru n'Ourense, Galicia y Portugal, amás de recuperar la tradición de los autos sacramentales representaos en templos relixosos. Impartió clases d'arte dramático en distintos centros y en 1986 formó parte del repartu de la obra A noite vai coma un río nel montaxe del Centru Dramáticu Galego.

Mientres tola so carrera collaboró en periódicos gallegos como La Voz de Galicia o Faro de Vigo y dende los años 80 collabora asiduamente col periódicu La Región d'Ourense, onde publicó entevistes, una serie d'artículos sobre la problemática de la muyer (1996-2007) y na actualidá una columna selmanal d'opinión. Amás d'ello publicó poemarios, escoyetes periodístiques y llibros de rellatos curtios.

En 2011 Alejandra Juno publicó Cuando Compostela subió el telón, (Editorial Alvarellos), llibru que recueye'l trabayu teatral de Mariluz Villar dende 1960 a 1970 nel compostelanu grupu de teatru Ditea.

Obra[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «rexistru d'autoridaes BNE». Consultáu'l 27 xunu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]