Marilú Marini

De Wikipedia
Marilú Marini
Vida
Nacimientu Buenos Aires[1]15 de xunu de 1945[2] (78 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina [3]
Bandera de Francia Francia [4]
Estudios
Llingües falaes castellanu[5]
Alumna de Merce Cunningham
Oficiu actriz
Premios
IMDb nm0547681
agence-adequat.com…
Cambiar los datos en Wikidata
Marilú Marini y Jorge Fiszon na obra de teatru Ubu Rei d'Alfred Jarry, Institutu Di Tella (Buenos Aires), 1968.

María Lucía Marini, más conocida como Marilú Marini (15 de xunu de 1945, Mar del Plata),[7] ye una actriz arxentina. Tien una importante trayeutoria nel so país y en Francia, onde mora dende 1970.[8][9] Destacóse n'obres de Samuel Beckett, Jean Genet, Yukio Mishima, Kado Kostzer, Maurice Maeterlinck, Chantal Thomas, y actúa tantu en cine como en televisión. Ente otres distinciones, foi condecorada pol gobiernu francés como Comendadora de la Orde de Les Artes y Les Lletres. Trabaya frecuentemente cola direutora Claire Denis.

Biografía[editar | editar la fonte]

Empezó la so carrera en Buenos Aires, principalmente dende la danza contemporánea, foi discípula de Renate Schottelius, trabayando nel Institutu Di Tella,[10] con Roberto Athayde y Alfredo Arias, ente otros. La institución, un puntu de referencia de la contracultura de la dómina, que sufrió repitíos ataques per parte de la censura oficial, foi la plataforma de llanzamientos de munchos artistes nuevos de la so xeneración, que realizaron trabayos individuales y coleutivos con gran repercusión mediática. Ente ellos, Marini participó en dalgunos de los primeres happenings que tuvieron llugar nel país.

Más tarde participó en dellos proyeutos independientes (como'l de la película ...(Puntos suspensivos) d'Edgardo Cozarinsky, 1971) y tamién otros de perfil más comercial (como la puesta arxentina del musical Hair, producida por Alejandro Romay y el direutor de cine y teatru Daniel Tinayre), na que se desempeñó como coreógrafa residente.

En 1975 treslladar a París,[11] empezando una notable carrera teatral. Ellí integró'l grupu TSE, fundáu por Alfredo Arias y participó de proyeutos teatrales con el mesmu Arias, Jérôme Savary, Ariane Mnouchkine, Hugo Santiago y Copi, de quien fixo La Muyer Sentada pola que ganó'l Premiu a la meyor comediante dau pol sindicatu d'actores franceses. En 1986 ganó'l Premiu Molière por Mortadella al meyor espectáculu musical y en 1999 por Peñes du coeur.

Actividá recién[editar | editar la fonte]

Mientres sigui representando obres en Francia y collaborando en delles películes, tornó a Arxentina con dellos espectáculos, ente los que caben destacar: la versión arxentina de dellos espectáculos presentaos antes en París al pie d'Alfredo Arias (como Mortadela, La muyer sentada o Incrustaciones), el so homenaxe a la comediante Niní Marshall, otru homenaxe a la escritora Silvina Ocampo tituláu Invenciones y una puesta de Los díes felices, de Samuel Beckett. En 2008, actuó en Barcelona nel Festival Grec en La hestoria del soldáu d'Igor Stravinsky, xunto a la cantante Mísia y l'actor arxentín aniciáu n'España Ángel Pavlovsky.

Nos últimos años aumentó la so actividá nel cine, principalmente n'Arxentina. Ellí rodó'l so primer llargumetraxe como protagonista, la película Mentires piadoses[12]de Diego Sabanés, basada nel cuentu de Julio Cortázar, La salú de los enfermos, depués de participar en personaxes curtios en L'Impostor d'Alejandro Masi y Mentanto de Diego Lerman. Depués protagonizó La sulevación de Rafael Aquinaga y Les muyeres lleguen tarde de Marcela Balza, xunto a Erica Rivas y Rafael Spregelburd, ente otros.

En 2012 estrenó en Buenos Aires Les criaes de Genet, en versión del arxentín Ciro Zorzoli. Nesi mesmu añu foi una de les protagonistes de la serie televisiva Tiempos compulsivos, onde interpretaba a la madre del personaxe de Rodrigo de la Serna. Nel 2014 atopóse trabayando na obra 33 Variaciones, xunto a Lito Cruz, Malena Suelda y Alejo Ortiz. Esi mesmu añu, tamién realizó una participación na telenovela Guapes, como la madre del personaxe de Carla Peterson. En 2016 va tar nel unitariu Silencios de familia, onde va interpretar a la madre d'Adrián Suar.

Cine[editar | editar la fonte]

Mentires piadoses (2009) ...Ma * Les muyeres lleguen tarde (2012) ...Regina * La Guayaba (2012) ...Marilú

Solo (2013) ...Esther

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: cinenacional.com. Data de consulta: 28 mayu 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0547681. Data de consulta: 9 xineru 2016. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: cinenacional.com. Data de consulta: 31 mayu 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  4. Identificador GND: 1062399404.
  5. Identificador CONOR.SI: 305669987. Afirmao en: CONOR.SI.
  6. URL de la referencia: https://www.fundacionkonex.org/premios2021-espectaculos. Data de consulta: 30 setiembre 2022.
  7. http://www.lanacion.com.ar/1524721-marilu-marini-nunca quexase-nunca esplicase
  8. http://www.revistaenie.clarin.com/escenario/teatro/Marilu-Marini-teatru-peligru-Genet_0_743925818.html
  9. http://www.revistaenie.clarin.com/escenarios/marilu-marini-paris-genet_0_698330374.html
  10. http://www.tamaraditella.com/revistas-famoses/¿alcordar de-los llocos-del-di-tella/
  11. http://www.pagina12.com.ar/1998/98-11/98-11-16/pag12.htm
  12. http://www.youtube.com/watch?v=-8KVTo0kGjg

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]