Marie Dressler

De Wikipedia
Marie Dressler
Vida
Nacimientu Cobourg9 de payares de 1868[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Bandera de Canadá Canadá
Muerte Santa Barbara28 de xunetu de 1934[1] (65 años)
Sepultura Forest Lawn Memorial Park
Causa de la muerte cáncanu
Familia
Padre Alexander Rudolph Koerber
Fíos/es
Hermanos/es Bonita Louise Koerber (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actriz de cine, productora de cine, actriz de teatru, guionistadireutora de cine
Emplegadores Keystone Studios (es) Traducir
Metro-Goldwyn-Mayer
Premios
Nominaciones
Miembru de American Woman's Association (en) Traducir
IMDb nm0237597
Cambiar los datos en Wikidata

Marie Dressler (9 de payares de 1868Cobourg – 28 de xunetu de 1934Santa Barbara) foi una actriz canadiana

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Dressler nació en Cobourg (Ontario), fía de Alexander Rudolph Koerber (un austriacu) y Anna Henderson. Empecipió la so carrera artística a los catorce años. Debutó en Broadway en 1892. Primeramente deseyaba faer carrera como cantante d'ópera, pero terminó faciendo vodevil.

Carrera[editar | editar la fonte]

A principios de los años 1900, Dressler convertir nuna estrella del vodevil. En 1902, conoció a Mack Sennett, a quien ayudó a atopar un trabayu nel teatru. Amás del so trabayu teatral, Dressler realizó grabaciones pa Edison Records en 1909 y 1910. Depués de que Sennett convertir nel dueñu del so propiu estudiu de grabación, convenció a Dressler por que protagonizara Tillie's Punctured Romance, xunto a Charlie Chaplin. Dressler actuó en dos secuela de la película y n'otres comedies hasta 1918, cuando siguió faciendo vodevil.

En 1919, mientres la fuelga de la Actors' Equity Association en Nueva York, creóse la Chorus Equity Association y Dressler convertir na primer presidenta de l'asociación. En 1927, por cuenta de la so rellación cola fuelga, les compañíes teatral asitiar nuna llista negra. Sicasí, gracies a l'ayuda del xefe de Metro-Goldwyn-Mayer, Louis B. Mayer, pudo volver actuar en películes.

En 1929, Dressler quedó parada nuevamente, polo que se xunió a la compañía teatral d'Edward Everett Horton en Los Angeles. Poco dempués d'esto, por cuenta de la apaición del cine sonoru, surdió una demanda por artistes teatrales esperimentaos, polo que Dressler abandonó la compañía de Horton.

Depués de tener dellos papeles secundarios en películes sonores pocu esitoses, Frances Marion, una guionista de MGM a quien Dressler conociera mientres la filmación de Tillie Wakes Up, usó la so influencia por que Irving G. Thalberg ufiertara dellos papeles secundarios a Dressler en películes como Breakfast at Sunrise y Chasing Rainbows. Thalberg tamién-y dio a Dressler el papel de Marthy en Anna Christie, protagonizada por Greta Garbo. Darréu, MGM robló un contratu con Dressler con un sueldu de $500 a la selmana.

A pesar de tener más de sesenta años, Dressler volvióse conocida en Hollywood. Pola so actuación en Min and Bill, recibió'l Óscar a la meyor actriz en 1931. En 1932, recibió una nominación al mesmu premiu pola so actuación en Emma. Dressler realizó delles películes esitoses en 1933, incluyendo la comedia Dinner at Eight. Sicasí, la so carrera llegó a un final cuando foi diagnosticada de cáncer terminal. Dressler morrió en Santa Bárbara (California) y foi soterrada nel Forest Lawn Memorial Park en Glendale (California).

Filmografía[editar | editar la fonte]

The Scrublady (1917)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. 3,0 3,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: ev0000003/1931/. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: ev0000003/1932. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]