Maridaje

De Wikipedia
Maridaje de vin jaune con nueces y quesu Comté.

El maridaje ente'l vinu y la comida ye'l procesu de casar metafóricamente a un alimentu con un vinu col enfotu de realzar el prestar de comelos.

En munches cultures el vinu foi consideráu un alimentu básico na mesa, y de dalguna manera tantu la producción como les tradiciones culinaries d'una rexón evolucionaron conxuntamente a lo llargo de los años. Más que siguir una serie de normes, les tradiciones culinaries paisanes a cencielles combinábense colos vinos de la zona. Asina, l'arte de combinar los alimentos ye un fenómenu relativamente nuevu y modernu que mueve a la industria editorial y a los medios de comunicación por aciu publicaciones sobre'l maridaje del vinu y la comida.

Nel ámbitu de la restauración, el sumiller de normal ye l'encargáu d'encamentar les combinaciones de comida y vinu a los comensales. El conceutu principal tres el maridaje mora en que ciertos elementos que s'atopen nos alimentos y nel vinu, como la testura y el sabor, reaccionen de manera distinta al entemecese; y atopar la combinación fayadiza d'éstos va faer del comer una esperiencia más placentera pal cielu la boca. La máxima del maridaje ye crear sensaciones nueves, tantu na degustación del vinu como de la comida cola que lo acompañamos.

La pallabra maridaje ye polémica en sí, una y bones munchos ven con cierta rocea, la semeyanza ente'l matrimoniu y esta pallabra.[cita [ensin referencies] Otros espertos, críticos y aficionaos prefieren los términos "harmonía" o "acorde".[ensin referencies]

Regles xenerales[editar | editar la fonte]

Los vinos suelen ser el complementu perfectu de la comida; y cada platu tien de dir acompañáu por una clase de vinu en particular. Les regles xenerales de combinación son les siguientes:

  • Los vinos arrogantes acompañen bien un aperitivo.
  • Los vinos tintos llixeros (mozos) acompañen perbién al corderu asáu, a la carne de xata, a la d'ave, les pastes, les verdures, la paella, los embutíos, los güevos fritos, el xamón y les sopes con base de carne.
  • Los vinos tintos de cuerpu (crianza, reserva, gran reserva) van perbién colos guisos y los estofados, el güe, los platos a base de caza, les llegumes, y los quesos fuerte y lelos.
  • Los vinos blancos secos llixeros son complementu perfectu de les orca, la llagosta a planchar, los langostinos, les gambes, los cámbaros de ríu y los mariscos polo xeneral.
  • Los vinos blancos secos son los acompañantes ideales de los calamares, los pexes cocíos polo xeneral, los fritos o asaos, el centollu, la llagosta cocida con mayonesa, el xamón, les chuletes de corderu, los cascoxos, les sopes con base de pexe y los güevos.
  • Los vinos duces son escelentes p'acompañar los postres con chocolate, los hoxaldres y los bizcuechos (el foie-gras puede acompañase por un vinu blancu duce tipu "sauternes").
  • Los caves pueden utilizase a lo llargo de tola comida con independencia del platu, teniendo de ser preferentemente bien secu (tipu "brut").

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]