Mariana Victoria de Borbón

De Wikipedia
Mariana Victoria de Borbón
Consorte de portugal (es) Traducir


Regente de Portugal (es) Traducir

Vida
Nacimientu Madrid31 de marzu de 1718[1]
Nacionalidá España
Reinu de Portugal
Muerte Palacio de Ajuda (es) Traducir15 de xineru de 1781[1] (62 años)
Sepultura Ilesia de São Vicente de Fora
Causa de la muerte insuficiencia cardiaca
Familia
Padre Felipe V d'España
Madre Isabel Farnesio
Casada con José I de Portugal (1732 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa los Borbones n'España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu rexenta
Cambiar los datos en Wikidata

Mariana Victoria de Borbón y Farnesio (en portugués: Mariana Vitória de Bourbon y Farnese; Madrid, 31 de marzu de 1718 - Lisboa, 15 de xineru de 1781), moteyada la Infanta-Reina, yera la fía mayor de Felipe V y de la so segunda esposa Isabel de Farnesio.[1][2]

Foi prometida a la edá de 4 años a Luis XV, daquella de 11 años, y unviada pa educase a la Corte francesa. Años más tarde, en 1725, foi reenviada al so padre por cuenta de la so curtia edá, quién tomó esto como un insultu yá que sirvía p'asegurar a Francia lo más apriesa posible una descendencia pal nuevu rei. Casóse'l 19 de xineru de 1729 con Xosé I de Portugal y foi madre de María I, actuó como rexente de Portugal mientres los últimos meses de vida del so home y actuó como asesora de la so fía nel so reináu.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Mariana Victoria por Nicolas de Largillière, 1724.

Mariana Victoria nació nel Real Alcázar de Madrid y dióse-y el mesmu nome de pila que'l de la so güela paterna, María Ana Victoria de Baviera. Yera Infanta d'España por nacencia y fía mayor de Felipe V d'España y de la so segunda esposa Isabel de Farnesio. El so padre yera nietu de Lluis XIV y heredara el tronu español en 1700. Nel momentu de la so nacencia, Mariana Victoria foi la quinta na llinia de socesión al tronu d'España detrás de los sos medios hermanos, l'Infante Luis, Príncipe d'Asturies, l'Infante Fernando, l'Infante Pedro, según el so hermanu fraternu l'Infante Carlos. Como una infanta d'España, tenía l'estilu d'Alteza Real.[3]

Compromisu con Luis XV[editar | editar la fonte]

Mariana Victoria de Borbón y Luis XV.

Dempués de la Guerra de la Cuádruple Alianza, Francia y España decidieron reconciliase por aciu la unión de la Infanta Mariana Victoria col so primu hermanu'l mozu Luis XV de Francia. Entamáu por Felipe II d'Orleans, rexente de Francia, mientres la minoría d'edá de Luis, el compromisu yera parte d'un conxuntu más ampliu de matrimonios qu'incluyía tamién el compromisu del fíu mayor de Felipe V, l'Infante Luis con Luisa Isabel d'Orleans y a Felipa col Infante Carlos.

El duque, Louis de Rouvroy, duque de Saint-Simon, pidió la so mano'l 25 de payares de 1721. L'intercambiu de la infanta nueva y la moza Luisa Isabel #facer na "Île des Faisans" ("Isla de los Faisanes") el sitiu onde los sos antepasaos comunes, Lluis XIV y María Teresa d'España conociérense en 1660. Mariana Victoria llegó a París el 2 de marzu de 1721, ente muncha celebración ya instalóse nel Palaciu de Louvre. La nueva infanta foi moteyada #Reinar infanta yá que la pareya nun se casaría hasta que Mariana va algamar una edá más madura. Mariana yera popular ente la corte, pero'l mesmu rei evitaba la so presencia.

Según la madre del rexente, Isabel Carlota del Palatináu, Mariana Victoria yera la cosa más duce y guapa, con un considerable inxeniu pa la so edá. La so educación foi puesta al cuidu de María Ana de Borbón, una fía illexítima de Lluis XIV y de Luisa de La Vallière. En febreru de 1723, Luis XV llegó a la so mayoría d'edá y polo tanto gobernó'l país pola so propia voluntá.

So la influencia del primer ministru Luis Enrique de Borbón-Condé y del so amante Madame de Prie, tomóse la decisión d'unviar a la neña de siete años de nuevu a España'l 11 de marzu de 1725. Borbón quixera caltener la so influencia sobre'l mozu Luis XV y ufiertó a la so hermana Enriqueta Luisa de Borbón-Condé como potencial esposa, qu'a diferencia de Mariana Victoria, yá tenía edá pa concebir.

La situación, tampoco foi ayudada per parte d'España, que decidió unviar de nuevu a Francia a Luisa Isabel d'Orleans que'l so home morrió dempués de gobernar como Lluis I d'España por namái siete meses. Como'l so matrimoniu nun fuera peracabáu, España #negar a sofitala y ordenó que va tornar a Francia cola so hermana Felipa. Mariana abandonó Versalles el 5 d'abril de 1725 y viaxó de nuevu a la frontera, onde ella y les hermanes Orleans intercambiáronse. Darréu Luis XV #casar con María Leszczyńska en setiembre 1725 y la hermana de Mariana Victoria, la infanta María Teresa Rafaela de Borbón #casar col fíu de Luis XV en 1745 p'aselar a la faltada corte española.

Matrimoniu y descendencia[editar | editar la fonte]

Mariana Victoria, reina de Portugal.

La so llegada a España tomóse como un gran insultu y provocó nuevamente un conflictu diplomáticu ente España y Francia. Finalmente casóse con Xosé I de Portugal na ciudá de Badayoz. La pareya nun tardó en tener una rellación cercana. A pesar d'esto, el so home caltuvo diverses amantes pa disgustu de la so muyer de calter fuerte. Mientres el so matrimoniu, Mariana Victoria dio a lluz a ocho fíos, cuatro de los cualos sobrevivieron a la infancia. Estos fueron:

  • María I de Portugal (1734-1816), reina de Portugal.
  • Mariana de Portugal (1736-1813).
  • Dorotea de Portugal (1739-1771).
  • María Benedicta de Portugal (1746-1829), qu'en 1777 #casar col so sobrín José de Portugal (1761-1788), príncipe de Brasil.

Tratamientu y armes[editar | editar la fonte]

Tratamientu[editar | editar la fonte]

  • 31 de marzu de 1718 – 19 de xineru de 1729: La so Alteza Real la Infanta Mariana Victoria d'España.
  • 19 de xineru de 1729 – 31 de xunetu de 1750: La so Alteza Real la Princesa de Brasil, Duquesa de Braganza.
  • 31 de xunetu de 1750 – 29 de payares de 1776: La so Maxestá Fidelísima la Reina de Portugal y los Algarves.
  • 29 de payares de 1776 – 24 de febreru de 1777: La so Maxestá Fidelísima la Reina Rexente de Portugal y los Algarves.
  • 24 de febreru de 1777 – 15 de xineru de 1781: La so Maxestá Fidelísima #reinar Madre de Portugal y los Algarves.

Armes[editar | editar la fonte]

La so armes taben compuestes poles armes reales de Portugal y les armes del so padre Felipe V d'España.

Predecesor:
María Ana d'Austria
Consorte del Reino Unido de Brasil, Portugal y los Algarves
1750 – 1777
Socesor:
 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 126882/borbon-maria-ana-victoria-de. Apaez como: María Ana Victoria de Borbón. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10579.htm#i105789. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. van de Pas, Leo. «Infanta Mariana Victoria of Spain». Genealogics.org. Consultáu'l 21 de setiembre de 2010.