Maria Josep Colomer i Luque

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Maria Josep Colomer i Luque
2 mari-pepa-colomer.jpg
Vida
Nacimientu Barcelona31 de marzu de 1913
Fallecimientu

Surrey25 de mayu de 2004

(91 años)
Estudios
Llingües catalán
Oficiu
Oficiu aviador
Cambiar los datos en Wikidata

Maria Josep Colomer i Luque (Barcelona, 31 de marzu de 1913 - Surrey, Inglaterra, 25 de mayu de 2004), más conocida como Mari Pepa Colomer, ye una de les pioneres de la aviación española,[1] la primer española en llograr la llicencia oficial de pilotu y la primer muyer instructora de vuelu de España.[2]

Biografía[editar | editar la fonte]

Estudió nel Institutu de Cultura y Biblioteca Popular de la Muyer, institución que fundara en 1909 Francisca Bonnemaison, col enfotu de dar instrucción a les muyeres obreres por que pudieren aprender un oficiu y exercer dempués el so oficiu. De pequeña, yá quería volar y díbase en bicicleta al aeródromu de Catalunya y ellí probaba los aviones xixilada polos mecánicos.[3] 

En mayu de 1930, ingresa na Escuela d'Aviación de Barcelona. Con tan solo 17 años, y en realizando los sesenta hores de vuelu reglamentaries, el 19 de xineru de 1931, llogra la llicencia oficial de pilotu. El so nomamientu xeneró una gran espectación, apaeció na portada del diariu La Vanguardia y la Diputación de Barcelona fíxo-y un homenaxe.

Tres el llogru del títulu, pa consiguir esperiencia profesional y demostrar que taba al mesmu nivel que'l restu de pilotos (homes) que la arrodiaben, participó en dellos concursos de pilotos amateurs y nel II Concursu d'Aviación de Cardedeu, naquella dómina bien reconocíu nel mundu de l'aviación civil. En 1932, creóse la Escola de Pilots Militars de la Generalitat y n'ochobre d'esi mesmu añu, saltaría a la fama al llograr aterrizar un Zeppelin nel aeródromu de Barcelona. Foi tou un acontecimientu. Ente les munches persones asistentes al eventu atopaba una nueva, Dolors Vives Rodón, conocida como Lolita Vives, quien nun va tardar en siguir los sos pasos como otra de les pioneres de l'aviación española.[4] Tres año dempués, en 1935, Mari Pepa convertir na primer muyer instructora de vuelu española.  En 1936 creó, xuntu con otros compañeros, la primer Cooperativa de Trabayu Aéreu de Cataluña y l'Escuela Catalana d'Aviación, onde dio clases tamién.

Col españíu de la Guerra Civil Española, empezó a formar parte de la Escuela de Pilotos de la Generalitat de Cataluña, col rangu d'aidar de primera categoría del Serviciu Aeronáuticu[5] onde trabayaba formando nuevos pilotos pa les Fuerces Aérees de la República Española.[6] Llegó a tener rangu d'oficial del Exércitu y desenvolvió funciones como instructora de pilotos de guerra, pilotu de suministru, ambulancia y propaganda. N'ayudando a cruciar la frontera hispanu-francesa a miles de exiliados republicanos, a la fin de la guerra ye ella mesma la que se exilia, xuntu al que fuera'l so profesor, el pilotu Josep Maria Carreres y Dexeus, que se convertiría darréu nel so home. Primero treslladaríense a Toulouse y dempués a Inglaterra, onde vivió'l restu de la so vida. nun volvió pilotar nunca más un avión y cuando se-y preguntar por qué, la so respuesta siempres foi que n'Inglaterra nun había trabayu pa ella como pilotu.

El mes de marzu del añu 2003, la Secretaría Xeneral del Deporte de la Generalitat de Cataluña rindió un homenaxe a la so trayectoria deportiva nel mundu de l'aviación.[7] Les sos cenices fueron llevaes al campusantu de Reus.

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Maria Josep Colomer i Luque