Margot Fonteyn

De Wikipedia
Margot Fonteyn
Vida
Nacimientu Reigate18 de mayu de 1919[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda  12 abril 1927)
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Muerte Ciudá de Panamá21 de febreru de 1991[1] (71 años)
Causa de la muerte cáncer d'ovariu
Familia
Casada con Roberto Arias
Estudios
Estudios Royal Ballet School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu baillarina, coreógrafa, baillarina de balédiseñadora de moda
Emplegadores American Airlines
Ballet Real (es) Traducir
Premios
Seudónimu/os Margot Fontes[5] y Margot Fonteyn-Arias[5]
IMDb nm0284839
Cambiar los datos en Wikidata

Margaret "Peggy" Hookham (18 de mayu de 1919Reigate – 21 de febreru de 1991Ciudá de Panamá), conocida como Margot Fonteyn, foi una famosa baillarina británica qu'algamó'l títulu de prima ballerina assoluta, considerada la meyor del ballet clásicu del so tiempu, siendo tamién condecorada col gallardón de Dame.

Historia[editar | editar la fonte]

De bien pequeña empecipió los sos estudios de danza clásica, empezando en Shanghai y siguiendo darréu en Londres; a la curtia edá de 14 años realizó una audición col «Vic-Wells Ballet», onde fixo'l so debú en 1934 baillando unos de los falopos de nieve del ballet Cascanueces. Para 1939 yá interpretara munchos de los roles principales de los ballets clásicos: Aurora en La bella durmiente, Giselle en Giselle y el difícil rol Odette/Odile de El llagu de los cisnes. El coreógrafu inglés Sir Frederick Ashton creó dellos ballets especialmente pa ella, considerar una de los sos muses y la so rellación duró 25 años.

La carrera de Fonteyn siguió n'ascensu y yá escontra'l final de 1950 interpretara casi tolos roles principales de los ballets clásicos. Mientres los años 1940, Fonteyn caltuvo una llarga rellación col compositor británicu Constant Lambert, con quien nun llegó a casase. En 1956 cásase con Roberto Arias, diplomáticu y playboy panamiegu, y la so vida estremar ente baillar y cumplir los roles de la esposa d'un embaxador.

Esitosa unión[editar | editar la fonte]

Cuando en 1961 Rudolf Nuréyev escapó de Rusia, la coreógrafa Ninette de Valois convidar a baillar en Londres como partenaire de Fonteyn (quien yá fuera consagrada estrella del Royal Ballet de Londres). Magar esta alianza, que daba l'efectu de nun perdurar demasiáu, fundamentalmente polos cuarenta y tres años d'edá de Fonteyn y que les sos intenciones yeren les de retirase definitivamente del oficiu, persistió -con marcáu ésitu- a lo llargo de dellos años d'actuaciones. La pareya Fonteyn/Nureyev foi la más famosa pareya de dances na hestoria del ballet clásicu.

Musa inspiradora[editar | editar la fonte]

La baillarina y coreógrafa Ninette de Valois que tamién tenía una escuela de Dances onde Fonteyn aprendía y perfeccionaba les sos conocencies, foi la musa inspiradora d'esta postrera. Fonteyn consideraba a Valois como una muyer impredicible y maraviyoso y una escepcional baillarina qu'espertaba nella -entá más- el so amor pola danza.

Intereses[editar | editar la fonte]

Yera tan grande la pasión qu'espertaben nel públicu les actuaciones de la pareya de Fonteyn xunto a Nuréyev que llegaben a provocar fechos insólitos nes sos actuaciones. Tal ye asina que mientres una función en Viena, fueron llamaos ochenta y nueve veces a escena pa saludar al públicu presente na sala que cimblaba d'emoción y entusiasmu.

El retiru de los escenarios[editar | editar la fonte]

Fonteyn retirar nel añu 1970, pasaos los 50 años d'edá (lo que yera toa una fazaña pa una baillarina con tanta continuidá na actuación y con tanta desenvoltura y axilidá que sorprendía notablemente al so públicu, como a los críticos na materia). A partir d'entós instálase definitivamente en Panamá.

Depués del fallecimientu del so maríu, treslladóse a una quinta -denomada La quinta pata- qu'ella consideraba'l so paraísu personal. Fina a los 71 años d'edá.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: The International Who's Who. Data d'espublización: 1976. Páxina: 56.
  4. URL de la referencia: https://ritarikunnat.fi/ritarikunnat/palkitut/ulkomaalaiset-pro-finlandia-mitalin-saajat-1944-2016/. Data de consulta: 28 xineru 2024.
  5. 5,0 5,1 Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: pna2009505084. Data de consulta: 30 agostu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]