Margaret Hamilton (actriz)

De Wikipedia
Margaret Hamilton
Vida
Nacimientu Cleveland9 d'avientu de 1902[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Salisbury (es) Traducir16 de mayu de 1985[1] (82 años)
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Padre Walter James Jones Hamilton
Fíos/es 1
Hermanos/es Dorothy Hamilton Brush
Estudios
Estudios Wheelock College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu profesora, actriz de teatru, actriz de cine, actriz de televisión, políticaactriz
Creencies
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm0002121
Cambiar los datos en Wikidata

Margaret Hamilton (9 d'avientu de 1902Cleveland – 16 de mayu de 1985Salisbury (es) Traducir) foi una actriz d'Estaos Xuníos de cine conocida principalmente pola so representación na película El Magu de Oz en 1939 como la "Malvada bruxa del Oeste". Nos sos últimos años, Hamilton participó en delles series de televisión estauxunidenses y grabó unos cuantos spot publicitarios. Foi defensora acérrima polos derechos de los animales y de los neños.

Vida y trabayu[editar | editar la fonte]

Nació un 9 d'avientu del añu 1902 en Cleveland, Ohio. En 1939 trabayó xunto con Judy Garland na película El Magu de Oz, onde fixo de "Bruxa Mala del Oeste". Mientres el rodaxe de la película, Margaret sufrió unes quemadures por causa de los efeutos del fumu naranxa y l'esplosión (cuando se retira de Munchkinland) enantes de salir pola trampilla del suelu y pasó 6 selmanes nel hospital recuperándose. Cuando volvió al trabayu, refugó dafechu'l volver utilizar fueu. Col pasu de los años, ella siempres recordó esti socesu como una anéudota y de forma allegre.

Apaeció en dellos capítulos de l'afamada serie de televisión "Los Llocos Adams" nel papel de la ma de Morticia Adams Carolyn Jones y de Ophelia, hermana de Morticia.

Fixo munches películes mientres la so vida y trabayó bien de en bastantes coses. Morrió en Salisbury, Connecticut, d'un infartu a la edá de 82 años, nel añu 1985.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Margaret con Judy Garland nuna escena d'El Magu de Oz de 1939

Margaret Hamilton casóse'l 13 de xunu de 1931 con Paul Boynton Meserve, un arquiteutu de paisaxes. Un añu más tarde, en 1932, fixo'l so debú nos escenarios de Nueva York. Cuntaba con 30 años d'edá. Ente que la so carrera desapegaba favorablemente, el so matrimoniu empezó a tener problemes, y terminó en divorciu en 1938. Tuvieron un fíu, Hamilton Wadsworth Meserve (1936-), a quien crió ella sola. Margaret nunca se volvió a casar.

Vieyera y muerte[editar | editar la fonte]

A partir de 1980, Margaret Hamilton amosó un notable avieyamientu y dexó d'apaecer nos medios de comunicación. N'avientu de 1982, fixo una curtia apaición por cuenta de la so 80º aniversariu. Finalmente, Margaret Hamilton morrería na so casa de Salisbury (Connecticut, Estaos Xuníos), mientres dormía. La so muerte producir por un ataque al corazón. Tenía 82 años y mediu y foi encenrada nel campusantu de Poughkeepsie Rural y les sos cenices espardíes n'Amenia (Nueva York).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 11 mayu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]