Marcu de la República Democrática Alemana

De Wikipedia
Marcu de la República Democrática Alemana
Deutsche Mark der Deutschen Notenbank, Mark der Deutschen Notenbank y Mark der Deutschen Demokratischen Republik
País zona d'ocupación soviética y República Democrática Alemana
Entidá emisora GDR State Bank (en) Traducir y Deutsche Notenbank (en) Traducir
Primer emisión 21 xunu 1948
Última emisión 30 xunu 1990
Símbolu M
Códigu ISO 4217 DDM
Reichsmark Marcu de la República Democrática Alemana marco alemán (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El marcu de la República Democrática Alemana (n'alemán: Mark der DDR), tamién llamáu Ostmark, foi la unidá monetaria d'esi país hasta la so desapaición política en 1990. El so códigu ISO 4217 yera DDM.

Historia[editar | editar la fonte]

Monedes de la República Democrática Alemana.

El 21 de xunu de 1948, el Reichsmark y el Rentenmark fueron retiraos de circulación nes zones occidentales d'ocupación y substituidos pol Marcu alemán emitíu pol bancu federal alemán (que se llamaría depués Bundesbank).Por cuenta de que el Reichsmark siguía siendo moneda de cursu llegal na zona soviética d'ocupación, la moneda circulaba hasta l'este dende l'oeste, onde escarecía de valor, provocando inflación. Como midida d'emerxencia, el 23 de xunu de 1948, los soviéticos punxeron cupones adesivos a los billetes de bancu del Reichsmark y de Rentenmark por que los dueños pudieren probar el so orixe, hasta una llende de 70 Reichsmark por persona. Solamente tales billetes de bancu podríen ser intercambiaos hasta que'l Deutsche Notenbank (la contraparte alemana oriental del Bundesbank) emitiera'l nuevu Marcu alemán.

Marcu alemán del Deutsche Notenbank (DM)[editar | editar la fonte]

El 24 de de xunetu de 1948 foi puesta en circulación una nueva serie de billetes conocida oficialmente como Deutsche Mark von der Deutschen Notenbank hasta 1964.

Marcu del Deutschen Notenbank (MDN)[editar | editar la fonte]

A partir de 1964 hasta l'añu 1967, la moneda alemana del este foi señalada oficialmente como Marcu del Deutschen Notenbank (MDN).

Marcu de Deutschen Demokratischen Republik (Marcu de la DDR)[editar | editar la fonte]

Coles enmiendes constitucionales de 1968 y 1974, la direición de l'Alemaña Oriental alloñar de la meta orixinal d'una Alemaña unificada, utilizando'l términu "alemán del esti" y non "alemán". D'esta manera'l nome de la unidá monetaria foi camudáu de MDN al de Mark von der Deutschen Demokratischen Republik (Marcu de la DDR), y el nome del bancu d'estáu de Deutsche Notenbank al de DDR Staatsbank. Les monedes de 1 y 2 Marcos emitíes antes de la retitulación, siguieron circulando mientres dellos años, pero fueron substituidas gradualmente nos años 80.

Regulaciones d'intercambiu mínimes[editar | editar la fonte]

El Marcu alemán del este foi valoráu oficialmente pol gobiernu alemán del este na paridá col Marcu alemán de la R.F. Alemana, pero nunca fueron convertibles estos dos monedes. Empezando en 1964, el gobiernu alemán del este instituyó un Zwangsumtausch (cambéu forzáu), pol que riquieren a la mayoría de los visitantes de países estranxeros non socialistes intercambiar una cantidá de Marcos alemanes (o d'otres monedes fuertes) pa los marcos alemanes del este con una tasa de cambéu de 1 Marcu alemán del este a 1 Marcu alemán . Empezando'l 13 d'ochobre de 1980, riquieron a los visitantes occidentales a la RDA (sacante de Finlandia) intercambiar un mínimu de 25 Marcos alemanes por Marcos alemanes del este per día. Delles esceiciones fueron autorizaes: por casu, eximieron a los turistes qu'acutaron les estancies del hotel na RDA que fueron pagaes en moneda fuerte cumpliendo los requisitos mínimos del intercambiu. (De xacíu, tales gastos d'agospiamientu entepasaron casi siempres l'estragal diariu del intercambiu de 25 marcos). N'otres ocasiones, concedieron exenciones o fueron autorizaos los Berlineses del oeste, los xubilaos, los neños, y la mocedá amenorgaron cantidaes mínimes del intercambiu. Los miembros de les fuercies militares aliaes occidentales establecíes en Berlín occidental taben tamién exentos de cumplir estes regles al visitar Berlín del este, en parte porque los aliaos occidentales nun reconocieron l'autoridá de la RDA pa regular les actividaes del so personal militar en Berlín del este; solamente la Xunión Soviética yera considerada competente pa faer eso.

Intercambiu nel mercáu negru[editar | editar la fonte]

Nel mercáu negru, el cambéu yera cerca de 5 a 10 Marcos alemanes del este a 1 Marcu alemán (DM). Nos a mediaos de los años ochenta, unu podría visitar fácilmente oficines d'intercambiu de la moneda estranxera en Berlín occidental y mercar billetes de bancu alemanes del este (en denominaciones de 50 y 100 Marcos Alemanes del este) nel índiz de 5 (esti) = 1 (oeste). Sicasí, la RDA prohibió la importación o la esportación de la moneda alemana del este (según les monedes d'otros países socialistes) dientro o fora de la RDA, y les penes por violación a esta prohibición estender de la prinda de la moneda pasada de contrabandu al encarcelamientu.El Marcu alemán del este non podía usase en Intershops p'adquirir bienes de consumu occidentales; solamente les monedes fuertes o los cheques del foru fueron aceptaos.

Cayida del muriu de Berlín: Adopción del Marcu alemán[editar | editar la fonte]

Sobre l'adopción del Marcu alemán na Alemaña Oriental el 1 de xunetu de 1990, el Marcu alemán del este foi convertíu na igualdá pa los salarios, los precios y los aforros básicos (hasta una llende de 4000 Marcos per persona, sacante los neños (menos) y de los pensionistes (más)). Cantidaes más grandes d'aforros, de deldes de compañía y de préstamos de cubierta fueron convertíos nuna tarifa de 2:1 ente que el "dineru especulativo", poco primero de la unificación, foi convertíu nun índiz de 3:1. Esti cambéu foi pensáu como subsidiu masivu para Alemaña del este pol gobiernu de la República Federal d'Alemaña, y sigue siendo polémicu ente economistes, col discutiniu de que l'intercambiu de la moneda yera la manera más práutica d'unificar la economía alemana rápido, y otres aldericando que l'intercambiu aumentó la interrupción de la unificación alemana, y ente otres coses, faciendo a la industria xermano-oriental pocu competitiva.

Monedes[editar | editar la fonte]

Monedes de 1 Pfennig y de 1 Marcu de la República Democrática Alemana y de la República Federal Alemana.

La primer serie de monedes emitíes en 1948 consistió valores de 1, 5, 10 Pfennig, toes estes d'aluminiu. Dos años dempués amestóse la moneda de 50 Pfennig, compuesta de Bronce d'Aluminiu.

Depués la moneda de 50 Pfennig empezar a acuñar en Aluminiu, y en 1956 amestáronse monedes de 1 y 2 Marcos, tamién n'Aluminiu. En 1969 amestóse la moneda de 20 Pfennig de Latón. Depués de la unificación de los dos repúbliques les monedes de 1, 5, 10, 20 y 50 Pfennig de la República Democrática Alemana siguieron circulando hasta l'adopción del Euru, porque'l Bundesbank dixo que nun podía abastecer totalmente a l'antigua República socialista con monedes fraccionaries.

Primer serie de monedes
Anverso y aviesu Material Pesu Tamañu
1 Pfennig
Aluminiu 0.75 gramos 17 milímetros
5 Pfennig
Aluminiu 1.10 gramos 19 milímetros
10 Pfennig
Aluminiu 1.50 gramos 21 milímetros
50 Pfennig
Bronce d'Aluminiu 2.0 gramos 23 milímetros
Segunda serie de monedes
Anverso y aviesu Material Pesu Tamañu
1 Pfennig
Aluminiu 0.75 gramos 17 milímetros
5 Pfennig
Aluminiu 1.10 gramos 19 milímetros
10 Pfennig
Aluminiu 1.50 gramos 21 milímetros
50 Pfennig
Bronce d'Aluminiu 2.0 gramos 23 milímetros

Les monedes de 50 pfennig siguieron circulando de normal.

Primeres monedes de 1 y 2 Marcos
Anverso Aviesu Material Pesu Tamañu
1 Mark
Aluminiu 2.5 gramos 25 milímetros
2 Mark
Aluminiu 3.0 gramos ) 27 milímetros
Monedes oficiales de la República Democrática Alemana mientres mediaos de los 60 hasta la desapaición de la RDA.
Anverso Aviesu Metal Pesu Diámetru
1 Pfennig
Aluminiu 0,75 gramos

(0,026 toma)

17 milímetros

(0,669 pulgada)

5 Pfennig
Aluminiu 1,10 gramos

(0,039 ounce)

19 milímetros

(0,748 pulgada)

10 Pfennig
Aluminiu 1,50 gramos

(0,053 toma)

21 milímetros

(0,827 pulgada)

20 Pfennig
Latón 5,4 gramos

(0,19 toma)

22,2 milímetros

(0,874 pulgada)

50 Pfennig
Aluminiu 2,0 gramos

(0,071 toma)

23 milímetros

(0,906 pulgada)

1 Mark
Aluminiu 2,5 gramos

(0,088 toma)

25 milímetros

(0,984 pulgada)

2 Mark
Aluminiu 3,0 gramos

(0,106 toma)

27 milímetros

(1,063 pulgaes)

Monedes conmemorativas[editar | editar la fonte]

Monedes conmemorativas de la República Democrática Alemana
Frente Aviesu
5 Mark
Moneda conmemorativa del ventenu aniversariu de la RDA de 5 Marcos (Material: Bronce de Níquel)
10 Mark
Moneda conmemorativa de 10 Marcos. Conmemorando los 25 años de les fuercies militares de la RDA. (Material:Cupro-Níquel).
10 Mark
Moneda que conmemora los 100 años de la nacencia de Ernst Thälmann (Material:Cupro-Níquel)
10 Mark
Moneda que conmemora los 40 años de la lliberación del gobiernu fascista (Material:Cupro-Níquel)

Había 123 monedes conmemorativas, que teníen un valor nominal de 5, 10 y 20 Marcos. Les monedes fueron llanzaes por cuenta de dellos aniversarios o acontecimientos especiales. Usando Bronce de Níquel como metal, tamién otres aleaciones fueron utilizaos pa les monedes, como'l Cupro-Níquel. Una llista completa de toles monedes conmemorativas llanzaes puede atopase nel DDR de Gedenkmünzen del der de Liste. Dalgunes de les monedes conmemorativas producir en de gran cantidá, especialmente y 5 Marcos. L'altu acuñamientu d'eses monedes fizo que fueren incorporaes a la circulación, porque nun yeren de gran valor pa los coleicionistes.

Billetes previos a 1948[editar | editar la fonte]

Los vieyos billetes de Rentenmark y Reichsmark entós na circulación na zona soviética d'ocupación teníen estampillas adesives puestes en xunu de 1948 p'ampliar la so validez ente que los billetes de bancu nuevos yeren impresos. Estos billetes fueron publicaos en denominaciones de 1, 2, 5, 10, 20, 50 y 100 Marcos. Estos billetes reeditaos fueron referíos como Klebemark (Marcos stickers) o Kuponmark (Marcos cupón).

Serie Circulante
Imaxe Valor
Anverso Aviesu
1 Klebemark
5 Klebemark
10 Klebemark
20 Klebemark
50 Klebemark
100 Klebemark

Series de 1948[editar | editar la fonte]

Los billetes reeditaos de Reichsmark y de Rentenmark coles estampillas adesives fueron quitaos de circulación polos billetes rediseñados el 24 de xunetu de 1948, en denominaciones de 50 Pfennig, 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, y 1000 Marcos alemanes de Deutschen Notenbank (DM).

Serie Circulante
Imaxe Valor
Anverso Aviesu
50 Pfennig
1 Marcu
2 Marcos
5 Marcos
10 Marcos
20 Marcos
50 Marcos
100 Marcos
1.000 Marcos

Series de 1955[editar | editar la fonte]

Nel añu 1955 introducióse una nueva serie de billetes más moderna con estos valores: 5, 10, 20, 50 y 100 Marcos.

Serie Circulante
Imaxe Valor
Anverso Aviesu
5 Marcos
10 Marcos
20 Marcos
50 Marcos
100 Marcos

Series de 1964[editar | editar la fonte]

En 1964, el bancu publicó una nueva serie de billetes con valores de 5, 10, 20, 50 y 100 Marcos. Por cuenta de esta emisión, los billetes de la serie 1948 y 1955 fueron retiraos de circulación.

Serie Circulante
Imaxe Valor
Anverso Aviesu
5 Marcos
10 Marcos
20 Marcos
50 Marcos
100 Marcos

Series de 1971/1975[editar | editar la fonte]

Les series finales de billetes alemanes del este con feches de 1971 o 1975 y fueron publicaes en denominaciones del de 5, 10, 20, 50 y 100 Marcos DDR (m). Sobre la so emisión, les series de 1964 de MDN fueron retiraes gradualmente de la circulación. El billete de bancu de 5 MDN yera'l postreru que se retiraría, en 1981.

Serie Circulante
Imaxe Valor
Anverso Aviesu
5 Marcos
10 Marcos
20 Marcos
50 Marcos
100 Marcos
200 Marcos
500 Marcos

Quema de billetes tres la unificación[editar | editar la fonte]

Casi tolos billetes de la RDA (cerca de 100 mil millones de Marcos) , o 620 millones de billetes de bancu con un volume de 4.500 m³, incluyendo tolos billetes de 200 y 500 Marcos, fueron asitiaos n'almacenaxe en 1990 y 1991 en dos caverna de piedra arenisca de 300 m de llargor nel Thekenberge cerca de Halberstadt. En total, 3.000 tonelaes de billetes de bancu, les libretas de bancu, y los cheques fueron almacenaos ellí, siendo traíu por un convói militar de la DDR dende'l Staatsbank en Berlín.

En xunetu de 2001, foi afayáu que dos residentes de Halberstadt llograren entrar al depósitu de billetes per mediu d'un túnel. Los dos criminales, de 24 y 26 años fueron condergaos a una pena de cuatro meses de prisión y a trés años de llibertá condicional. Amás, tuvieron que pagar 120 euros a una organización non codalosa. Inda suelen apaecer billetes ensin circular de 200 y 500 Marcos ente los coleicionistes.

Los últimos billetes fueron quemaos en 2002.

Moneda militar de República Democrática d'Alemaña[editar | editar la fonte]

En 1955, l'Alemaña Oriental imprimió billetes especiales pa los militares, que nunca fueron utilizaos pa transaiciones económiques. Yeren similares a la serie de billetes 1948, publicáronse billetes con denominaciones de 5, 10, 20, 50 y 100 Marcos. Les preparaciones fueron feches pa introducilos en 1980, pero nunca fueron realizaos. Fueron pensaos pa ser utilizaos en misiones internacionales del exércitu d'Alemaña del Este (NVA).

Dellos exemplares d'esos billetes fueron robaos y unos pocos coleicionistes consiguir por mercáu negru.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]