Marca de Toscana

De Wikipedia
La Marca de Toscana hacia l'añu 1000.

La marca (o margraviato) de Toscana, o Tuscia, foi una marca fronteriza asitiada na Italia central, dientro del Reinu d'Italia carolinxu, y llendaba colos Estaos Pontificios pel sur y l'este, pel oeste col mar de Liguria y col restu del reinu d'Italia pel norte. Foi una creación carolinxa, socesora del ducáu de Tuscia lombardu. La marca mesma taba compuesta por una coleición de condaos, principalmente a lo llargo del ríu Arno, centrada alredor del condáu de Lucca, que foi denomináu en delles ocasiones como ducáu.

El primer margrave toscanu foi Adalberto I (de la familia nobiliaria de los Bonifacios), al que Lluis II el Mozu, rei d'Italia dende 839, concedió-y el títulu en 846. Antes d'él, el so padre y güelu, Bonifaciu II y Bonifaciu I respeutivamente, controlaren la mayor parte de los condaos de la rexón y llograren tamién altos títulos nel Reinu d'Italia carolinxu, como por casu prefeutu de Córcega o duque de Lucca. Los Bonifacios ocuparon la Marca hasta 931. Ente finales del sieglu IX y principios del sieglu X, el sofitu de los margraves de Toscana foi necesariu pa cualquier candidatu qu'intentara convertise en rei d'Italia.

En 931, Hugo d'Arles (de la familia nobiliaria de los Bosónidas), que se nomara a sí mesmu rei d'Italia, quitó a los Bonifacios de la marca de Toscana, nun intentu por consolidar el so poder en tolos feudos importantes d'Italia por aciu la entrega a los sos parientes. Hugo concedió Toscana al so hermanu Boso. La Marca permaneció en manes de los miembros de la familia bosónida hasta l'añu 1001. La Marca tamién caltuvo la so influencia nes eleiciones reales al tronu d'Italia. Tan tarde como 1027, Raniero foi depuestu de la Marca pol emperador Conrado II por oponese a él como Rei coronáu d'Italia y Emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu.

En 1027, Toscana pasó a la casa de Canossa. Bonifaciu III utilizó'l títulu dux et marchio: duque y margrave. Foi un aliáu de los emperadores del Sacru Imperiu, pero'l so poder aportó a tan grande qu'amenació al que teníen los emperadores como reis d'Italia. Bonifaciu III de Toscana xunió a la marca de Toscana los territorios que proveníen de la Casa de Canossa, que taben en gran parte na Emilia, y mandar a la so fía Matilde. Amás de les sos estenses posesiones na rexón de la Emilia-Romaña, Toscana, sometida a arrendamientu feudal, yera la posesión más importante de Matilde de Toscana y remanar a beneficiu del Papáu na querella de les Invistidures. Dempués de la muerte de Matilde en 1115 ensin herederos direutos, nun se designó a nengún otru margrave y la era de los príncipes feudales terminó na Italia nortiza, pa ser sustituyida pol dominiu de les ciudaes estáu, les repúbliques marítimes y les comuñes medievales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Fuentes[editar | editar la fonte]

  • Wickham, Chris. Early Medieval Italy: Central Power and Local Society 400-1000. MacMillan Press: 1981.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]