Mar de Labrador

Coordenaes: 60°41′N 56°37′W / 60.68°N 56.61°O / 60.68; -56.61
De Wikipedia
Mar de Labrador
Situación
PaísBandera de Canadá Canadá
Provincia Terranova y Llabrador
Tipu mar
Parte de Océanu Atlánticu Norte
Coordenaes 60°41′N 56°37′W / 60.68°N 56.61°O / 60.68; -56.61
Mar de Labrador alcuéntrase en Canadá
Mar de Labrador
Mar de Labrador
Mar de Labrador (Canadá)
Datos
Superficie 841 000 km²
Fondura 1898 m
Cambiar los datos en Wikidata

El mar de Labrador (francés: 'mer du Labrador' ): inglés: Labrador Sea; danés: Labradorhavet ye un cuerpu d'agua del océanu Atlánticu Norte alcontráu ente la península canadiense de Labrador y la islla danesa de Groenlandia. Ta flanqueado per tierres continentales en tolos sos cantos y la so fondura ye d'unos 3 km. Les sos agües conecten al norte coles de la badea de Baffin, al traviés del estrechu de Davis.

Llendes xeográfiques[editar | editar la fonte]

Según la Organización Hidrográfica Internacional («International Hydrographic Organization», IHO), na so publicación Limits of oceans and seas (3ª edición de 1953),[1] el mar de Labrador (que tien el númberu d'identificación 15A) tien les siguientes llendes:

Xeoloxía[editar | editar la fonte]

El mar de Labrador formóse probablemente pol espaciamientu del fondu marín qu'empezó a asoceder hai alredor de 61 millones d'años y paró fai cerca de 40 millones d'años.

Hai una hestoria más recién alrodiu de la forma del mar, mientres la edá del xelu, la fueya de xelu norteamericano colapsóse repitíes vegaes mandando folaes d'icebers escontra'l mar de Labrador, no fondero del mar de Labrador hai una capa de piedres irregulares (Glacial erráticu), esto ye cachos de piedra que nun coinciden con tamañu y el tipu de piedra natives al área en que s'atopen, dexaes ende polos iceberes al dilise.

Una de les canales de turbidita más grandes de mundu cuerre de Norte a Sur en mediu del mar de Labrador. Los ábanos de turbidita cuerren esta canal por centenar de quilómetros, munchos d'elles terminando nes bien fondes agües de Nueva Inglaterra.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Limits of oceans and seas», páx. 10, disponible en: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fr/1/1d/S23_1953.pdf