María Pfaetterer-Hellstern

De Wikipedia
María Pfaetterer-Hellstern
Vida
Nacimientu Ratisbona1875
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte 10 de xineru de 1941 (65/66 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu pianista
Instrumentu musical pianu
Cambiar los datos en Wikidata

María Pfaetterer-Hellstern (nacida en Ratisbona, Alemaña, 1875 - Victoria, provincia de Malleco, Chile, 10 de xineru de 1941), pianista y educadora en música aniciada en Chile, la más importante formadora d'instrumentistes pianísticos de Valdivia.

Na so tierra natal[editar | editar la fonte]

Perteneció a una familia de bona posición social y económica, que goció de muncha considerancia na corte real de Bulgaria. Dende bien pequeña manifestáronse les sos aptitúes artístiques, que fueron alvertíes prontamente pol so padre, quien la unvió a estudiar na Neue Akademie der Tonkunst de Berlín, institutu de música de calter priváu que se creó en 1855. Ellí foi alumna de Franz Kullak, pianista y compositor alemán, fíu de Theodor Kullak (pianista, compositor y direutor de dichu establecimientu).

La so casual apaición en Chile[editar | editar la fonte]

María non yá yera una escelente intérprete, sinón tamién una apasionada amante de la cultura incásica. Esta afición conducir a aceptar una ufierta pa dictar clases en Perú, y pallo se aprestó a cruciar los mares a bordu d'un vapor. Ésti, depués d'una travesía sele y ensin contratiempos, llancó nes mariñes chilenes al altor del puertu de Corrolada. Recordó qu'en Valdivia vivíen dellos parientes sos, polo cual embarcóse escontra esa ciudá. Corría l'añu 1911.

El so improvisáu estrenu[editar | editar la fonte]

Per esos díes entamárase un festival de beneficencia, nel que parte del programa taba dedicáu a la música. A María pidióse-y que participara del eventu, pero ella argumentó nun topase convenientemente dispuesta; sicasí, la simpática insistencia de ciertos ciudadanos vencieron la renuencia de la maestra. Tocó pieces de distintos compositores, dempués de lo que recibió una calorosa ovación del públicu. Rematada la presentación, munches families paisanes rogaron que tomara a los fíos d'éstes en calidá d'alumnos.

Tou pola enseñanza[editar | editar la fonte]

Ante tamañu solicitúes, María decidió anular el so compromisu anterior y entamó una vida empuesta a la educación musical de los neños de Valdivia. Abrió una academia de pianu, que se convirtió na más afamada de cuantes esistíen nesa ciudá y que "cumplió un ampliu llabor d'enseñanza musical al públicu valdiviano mientres dellos años" (Baeza Inzunza et al., 1978: 100). De los sos discípulos más aventayaos cúntense María Aburto Oróstegui, Nina Frick y Alicia Castelblanco Echenique, ente otros.

Mientres casi venti años, nun hubo cita artística que nun cuntara cola presencia de la maestra xunto a los sos alumnos. Les sos audiciones yeren esperaes por tola comunidá, pos nelles los vecinos víen los progresos téunicos de los sos fíos, de la qu'almiraben a esa muyer que los empobinaba con sabia mano polos carreros que trazaren los más inmarcesibles compositores de tolos tiempos.

Semblanza de la maestra[editar | editar la fonte]

María foi una muyer de cualidaes escepcionales. Les sos dotes musicales combinar con una fonda devoción a Dios (yera católica prauticante), que se exteriorizaba en cada unu de los sos actos. Estes carauterístiques xunir a la so proverbial humildá, que la fixo acreedora a les más delicaes muestres de ciñu y gratitud.

La traza más significativa de María foi la so estraordinaria caridá: diariamente distribuyía de diez a quince raciones de comida a los probes que s'averaben a la so casa.

Na seronda de la so esistencia quixo abstraerse del tráfago del mundu, y retiróse a una congregación llamada "de la Santa Cruz", na ciudá de Victoria. Nesti llugar pasó los sos últimos años, hasta'l día de la so muerte.

El decesu de la educadora foi lloráu por munchos valdivianos, quien-y profesaben un sinceru ciñu, sobremanera porque víen nella una alma noble, lluminosa.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Baeza Inzunza, Iris Patricia, et al. (1978). Apuntes documentaos pa una historia de la música en Valdivia. Valdivia.
  • Guarda Geywitz, Gabriel (2001). Nueva Hestoria de Valdivia. Santiago: Ediciones de la Universidá Católica de Chile.