María Pardina

De Wikipedia
María Pardina
Vida
Nacimientu Madrid1920
Nacionalidá España
Muerte San Petersburgu1941 (20/21 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Cambiar los datos en Wikidata

María Pardina Ramos (tamién conocida como Marusia o la nuesa Marusia) (1920Madrid – 1941San Petersburgu) foi una moza española que participó nel frente de Madrid mientres la Guerra Civil como enfermera, saliendo sacupada pa la Xunión Soviética xunto col so hermanu Mariano ya incorporándose a la colonia infantil d'Odessa.

Empecipiada la Segunda Guerra Mundial, en xunu de 1941, xunto con otros 73 mozos españoles, presentóse voluntaria pa la defensa de Leningráu frente a les tropes alemanes, incorporándose al 3º reximientu de voluntarios de Leningráu. Anque aportunó, los militares soviéticos nun-y dexaron participar como combatiente, dexándola na retaguardia p'atender a los mancaos como auxiliar del Exércitu Coloráu. Ente xunu y setiembre de 1941 destacó na zona sur de la ciudá pol so trabayu, atención y curiáu de los mancaos.

El diariu Leningrádskaya Pravda, que se publicar na ciudá sitiada, rindió-y un homenaxe pol so valor y heroísmu; les autoridaes militares soviétiques, a propuesta de los mandos de la ciudá, condecorar cola Orde de la Bandera Colorada. Tres unos díes de descansu que pasó en Moscú, tornó a Leningráu. Mientres una de les aiciones de les unidaes de voluntarios frente a los carros de combate alemanes, María incorporar a les unidaes de combate, finando.

Llogró a títulu póstumu la ciudadanía soviética y foi de nuevu condecorada con una segunda medaya de la Orde de la Bandera Colorada.

Referencies[editar | editar la fonte]