María Osorio y Pimentel

De Wikipedia
(Redirixío dende María Osorio Pimentel)
María Osorio y Pimentel
Vida
Nacimientu Madrid1490
Nacionalidá España
Muerte Nápolesochobre de 1539 (48/49 años)
Familia
Padre Luis Pimentel y Pacheco
Madre Juana Beatriz Osorio y Bazán
Casada con Pedro Álvarez de Toledo y Zúñiga (es) Traducir (1508 – )
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes castellanu
Cambiar los datos en Wikidata

María Osorio y Pimentel (1490Madrid – ochobre de 1539Nápoles) foi una noble castellana, II marquesa de Villafranca del Bierzo por nacencia y esposa de Pedru de Toledo o Pedru Álvarez de Toledo y Zúñiga, virréi de Nápoles.

Biografía[editar | editar la fonte]

Doña María Osorio Pimentel nació a principios de 1498, fía póstuma de Lluis Pimentel y Pacheco, que morrió'l 24 de payares de 1497 por una cayida accidental, y Xuana Osorio y Bazán, I marquesa de Villafranca del Bierzo. Al ser quiciabes la más rica heredera castellana, foi tomada so la proteición de la reina Sabela de Castiella.

A los trelce años, al traviés de la intercesión del rei Fernandu II d'Aragón, dar en matrimoniu a don Pedru Álvarez de Toledo, segundu fíu varón de Fadrique Álvarez de Toledo y Enríquez, II duque d'Alba de Tormes. El matrimoniu tuvo siete fíos:

Don Pedru, lleal al rei Carlos V, foi nomáu virréi de Nápoles pol emperador, y en 1532 tomó posesión del virreinatu. La so muyer María, sicasí, entró na ciudá dos años más tarde, en 1534, xunto colos sos fíos. Ella y el so home recibieron en 1535 l'emperador en Nápoles mientres la so estancia oficial.

María morrió unos meses dempués de perfacese el matrimoniu de la so fía Lleonor y Cosme I de Medici, el II Duque de Florencia y futuru I Gran Duque de Toscana. La virreina foi soterrada en Nápoles, na Real y Pontificia Basílica de San Giacomo degli Spagnoli, onde don Pedru empezara la construcción d'una tumba monumental, que la so ellaboración foi confiada a Giovanni da Nola.

El so home, sicasí, morrió en Florencia y foi soterráu na Catedral de Santa María del Fiore. Un añu antes de la so muerte Don Pedru casárase con Vincenza Spinelli, fía del Duque de Castrovillari y vilba de Caracciolo d'Aragón, señor de Pisciotta.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  2. «Álvaro Lope de Moscoso Osorio y Andrade, IV. conde de Altamira» (inglés). Consultáu'l 26 de febreru de 2017.
  3. «Hernando Jiménez de Urrea y Manrique de Lara» (inglés). Consultáu'l 26 de febreru de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]