María Manuela López de Ulloa

De Wikipedia
María Manuela López de Ulloa
Vida
Nacimientu sieglu de XVIII
Nacionalidá España
Muerte sieglu de XIX
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritora
Xéneru artísticu poesía
Cambiar los datos en Wikidata

María Manuela López de Ulloa (sieglu de XVIII – sieglu de XIX) foi una periodista y escritora española d'empiezos del sieglu XIX. Desconozse la mayor parte de los sos datos biográficos, pero suponer natural de dalguna población de La Mancha y sábese que llegó a Cádiz na dómina de les Cortes, fuxendo de la invasión francesa (1808-1814). Dempués de la guerra pasó a Madrid.

Biografía[editar | editar la fonte]

Yera fía d'un Contable Real de Facienda, Cecilio López de Ulloa, que trabayaba en Cádiz na dómina del asediu napoleónicu y fuera alministrador d'El Recuenco en La Mancha dende 1778 y de Consuegra ente 1799 y 1806, añu esti en que foi destináu a Trujillo hasta 1810, en qu'en pasando per Sevilla instalar en Cádiz. La formación intelectual de María Manuela nun paez escasa, anque se llinde a citar testos sagraos y la propaganda y prensa de la dómina; les alusiones ocasionales a la so formación autodidacta qu'apaecen nos sos testos paecen más bien un llugar retóricu, habida cuenta de que lo normal nel so tiempu pal so sexu yera precisamente l'analfabetismu, de cuenta que resulta ser una autora bastante prolífica: Marieta Cantares, el so principal estudiosa, atribúye-y con seguridá unos 51 títulos. Mover nel ambiente de los absolutistes, perteneciendo al círculu de Frasquita Larrea y de Blas de Ostolaza y posiblemente tamién al d'Agustín de Castro, el padre gaceteru. Publicó poemes y artículos defendiendo'l Antiguu Réxime, particularmente la posición de la Ilesia. Recibió aponderamientos de Blas de Ostolaza, Joaquín González Cruz y una muyer escritora cola que tuvo mayor rellación, de la que namái se conocen les sigles (C. G. y A.) y que yera "vecina de la ciudá de San Fernando". Tamién caltuvo contautu epistolar cola marquesa de Villafranca. Considerar ente los más destacaos polemistes de la so orientación política, xunto con Francisco Alvarado el filósofu ranciu.[1]

Anque escribiera con anterioridá una Representación empobinada a les cortes estraordinaries y una Impugnación al teatru, namái s'atopen publicaciones sos dende'l 24 d'avientu de 1812 hasta'l 12 d'abril de 1815, en distintos periódicos de Cádiz y Madrid: El Procurador Xeneral de la Nación y el Rei, el Diariu Patrióticu, La Talaya de La Mancha en Madrid y El Fiscal. Robló trés estensos poemes alegóricos (ente ellos Fiddelida: poema en cuatro canto que dedica una Española al inmortal Lord Welington -sic- y Candiales gañíos que los Españoles consagren nesti 14 d'ochobre de 1813 pol feliz cumpleaños del so amáu Rei y Señor D. Fernandu VII -que foi retiráu "por subversivu", acusación de la que se defendió-), otros seis más curtios y trenta y cinco artículos. Caltuvo un discutiniu con El Redactor Xeneral, mediu d'orientación lliberal, como otros a los que critica (El Selmanariu, L'Abeya, El Redactor, El Tribunu y El Duende).[2]

Obres[editar | editar la fonte]

  • Impugnación del teatru por una española al párrafu qu'estampa'l Selmanariu Patrióticu núm. 35 sobre'l Teatru, Cádiz: Nicolás Gómez de Requena, 1813.
  • Evaristo y Rufina. Poema tráxicu pastoril en versu, por una española. Cádiz: Vicente Lema, 1812.
  • Carta a la Marquesa de Villafranca, ms. robláu'l 29 de mayu de 1814.
  • Candiales gañíos que los españoles consagren nesti 14 d'ochobre de 1813 pol feliz cumpleaños del so amáu rei y señor Fernandu VII, Cádiz: Imprenta de Nicolás Gómez de Requena, 1813.
  • Respuesta que da l'autora del papel tituláu Candiales gañíos que los españoles consagren al so amáu rei y señor Fernandu VII, publicáu nesti 14 d'ochobre de 1813 y deteníu por subversivu con arreglu a la primer censura de la Xunta provincial de Cádiz, Cádiz: Imprenta de Nicolás Gómez de Requena, 1813.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Marieta Cantares Casenave, A sangre y fueu. La escritura político de María Manuela López de Ulloa. Madrid: Biblioteca Nueva, 2016.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Albert Ghanime Les cortes de Cádiz, n'Hestoria National Geographic, mayu de 2011, pgs. 80 y ss.
  2. Marieta Cantares, ESCRITURA y MUYER 1808-1838: LOS CASOS DE FRASQUITA LARREA, mª mANUELA LÓPEZ DE ULLOA y VICENTA MATURANA DE GUTIÉRREZ, Añales, 23, 2011, pp. 205-231

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]