Manuel de Jesús Troncoso

De Wikipedia
Manuel de Jesús Troncoso
Presidente de la República Dominicana

Vida
Nacimientu Santu Domingu3 d'abril de 1878
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Santu Domingu30 de mayu de 1955 (77 años)
Oficiu políticu, escritorabogáu
Creencies
Partíu políticu Partido Dominicano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Manuel de Jesús María Ulpiano ‘Pipí’ Troncoso de la Concha[1] (3 d'abril de 1878Santu Domingu – 30 de mayu de 1955Santu Domingu) foi un abogáu, políticu y presidente dominicanu. Foi rector de la Universidá de Santu Domingu -güei Universidá Autónoma de Santu Domingu y ocupó diversos cargos ministeriales mientres la dictadura de Rafael Trujillo, de la que foi un estrechu collaborador. Vicepresidente dende 1938-1940, aportó nominalmente a la presidencia (1940-1942) tres la muerte del presidente títere Jacinto Peynado, pasando en 1943 a presidir el Senáu.[2]

Manuel de Jesús Troncoso de la Concha, comparte con César Nicolás Penson el cetru de la narración tradicionalista na lliteratura dominicana. Escritor castizu y jugoso, dueñu d'una prosa axilosa que nun algamar gran elevación, pero que flúi siempres con facilidá y pártese en periodos llenos de movimientu y de soltura, llogró dar a les sos narraciones el mesmu tonu amenu y fluyíu de la so conversación que foi verdaderamente estelante.

Escribió cola mesma fluidez que supo emplegar pa escurrir familiarmente, sobre asocedíos fechos históricos y sobre fechos anecdóticos de la vida dominicana. Escribía como falaba, cosa estraña nun home de gran cultura que pudo treslladar asonsaños y reminiscencies d'otros estilos a la so obra lliteraria.

El "Anecdotariu dominicanu de tiempos pasaos" que publicó na prensa nacional, col seudónimu de "Juan Buscón", ye notable pola estraordinaria riqueza de referencies que contién alrodiu de la vida de los personaxes más importantes y sobre los tipos más pintorescos del país, mientres el pasáu sieglu y mientres gran parte de la centuria pasada.

Foi prindáu'l 22 de xunetu de 1930 y pasiáu esposado pela Cai El Conde ensin que se-y formularen acusaciones.

Nel so llibru "Narraciones Dominicanes", editáu en 1946, incluyó les sos meyores tradiciones, tales como "El Misteriu de Don Marcelino", "La Virxe de les Mercedes y los dominicanos de tiempu pasaos", apaeció en "La Nación", mientres dellos años, especialmente en 1943 y 1944.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Julio Atentu González Hernández (6 de xunu de 2009). «Descendencies Presidenciales: Manuel de Jesús Troncoso». Cápsules Xenealóxiques. Institutu Dominicanu de Xenealoxía. Consultáu'l 8 de setiembre de 2016. «El so nome completu yera Manuel de Jesús María Ulpiano Troncoso de la Concha y el so llamatu yera “Pipí”.»
  2. Biografíes y Vides. «Manuel de Jesús Troncoso». Consultáu'l 26 de febreru de 2009.