Manuel Summers

De Wikipedia
Manuel Summers
Vida
Nacimientu Sevilla26 de marzu de 1935[1]
Nacionalidá España
Llingua materna castellanu
Muerte Sevilla12 de xunu de 1993[2] (58 años)
Sepultura Cementerio de San Fernando (es) Traducir
Causa de la muerte cáncanu colorreutal
Familia
Padre Francisco Summers e Isern
Fíos/es David Summers (es) Traducir
Hermanos/es Guillermo Summers
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu direutor de cine, productor de cine, dibujante (es) Traducir, escritorguionista
Premios
IMDb nm0838757
Cambiar los datos en Wikidata

Manuel Summers Rivero (26 de marzu de 1935Sevilla – 12 de xunu de 1993Sevilla) foi un direutor de cine y humorista español.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Sevilla, el 26 de marzu de 1935, nel senu d'una familia andaluza acomodada d'orixe irlandés. Yera fíu de Francisco Summers, fiscal del Estáu. Ye padre del cantante David Summersmúsicu español, vocalista, baxista y compositor de Hombres G— y de Cheyenne Summers —actriz española de doblaxe y llocución—, y hermanu del periodista Guillermo Summers —presentador y guionista de televisión—.

Los sos películes carauterizar por un amiestu de humor negro y calter satíricu.

Foi precursor en dar a conocer el humor de la ciudá onubense de Lepe, al pasar los branos ellí, onde tomó contautu colos paisanos —foi declaráu Fíu Predilectu de Lepe y da nome a una céntrica plaza de la ciudá— y na que caltenía una residencia de branu.

El so primer trabayu, Del rosa al amarillo, Concha de Plata nel Festival de Cine de San Sebastián, foi siguíu d'otros como La niña de luto o Xuguetes rotos. Por desgracia, la escasa reconocencia de la mayoría de los filmes de la so primer etapa motivó un progresivu cambéu de rexistru escontra un cine más comercial, como'l casu de Adiós cigüeña, adiós, sobre una pareya de padres adolescentes, qu'hasta tuvo una secuela titulada El neñu ye nuesu.

En 1980 dirixe Ánxeles gordos en coproducción con Estaos Xuníos y rodada en Nueva York.

Nos años ochenta volvió a la sienda del ésitu cola triloxía de la cámara oculta»: To er mundu é güeno, que llogró un gran ésitu de públicu y provocó los dos remortines siguientes, To er mundu é mejó y To er mundu é demasiao. Yeren películes ensin argumentu, que basaben el so desenvolvimientu en continues chancies caleyeres provocaes pol direutor, que gociaron d'enorme ésitu nel so momentu, dalguna de les cualos fueron casi mítiques, como aquella onde s'introdució un lleón nun urinariu públicu. Cuntó cola collaboración del so hermanu Guillermo y d'interesaos personaxes, como boxeadores o nanos.

En 1986 Summers rodó Faime falta un bigote, película protagonizada por él mesmu y con referencies al so primer filme, Del rosa al amarillo, onde narra con tenrura la hestoria d'un amor infantil imposible, onde s'entemecen ficción y realidá nuna hestoria entrañable y señardosa. La película, magar ser considerada por cierto sector de la crítica como unu de los sos meyores títulos, fracasó comercialmente, lo cual motivó que se desquitara dirixendo otros dos interpretaes pol grupu Hombres G titulaes Sufre Mamón y Suéltate'l pelo, que volvieron ser un inevitable ésitu en taquilla, al tar el conxuntu de moda nel so momentu. Estos dos títulos —como yá lo fueren los de la triloxía de la cámara oculta—, fueron notablemente vilipendiados pola crítica —Carlos Aguilar na so Guía del videu-Cine califica a la primera de «nicio demencial y fadiu»— y supunxeron la so despidida cinematográfica.

En 1992 recibió la Medaya de Plata d'Andalucía.

Summers trabayó tamién como téunicu en TVE y como humorista gráficu en revistes como Hermano Lobo o ABC. Finó en Sevilla'l 12 de xunu de 1993, a los 58 años d'edá, víctima d'un cáncer de colon.[3]

Premios[editar | editar la fonte]

Medayes del Círculu d'Escritores Cinematográficos[4][5][6][7]
Añu Categoría Película Resultáu
1964 Meyor guión Del rosa al amarillo Ganador
1971 Meyor guión Urtain, el rei de la selva... o asina Ganador
1974 Meyor guión El neñu ye nuesu Ganador
1981 Meyor direutor Ánxeles gordos Ganador

Filmografía[editar | editar la fonte]

Filmografía como direutor[editar | editar la fonte]

Filmografía como actor[editar | editar la fonte]

Filmografía como productor[editar | editar la fonte]

Filmografía como guionista[editar | editar la fonte]

Llibros d'humor gráfico[editar | editar la fonte]

  • Politik.
  • Los pecaos de Summers.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 14671845. Apaez como: Manuel Summers. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6vg16mb. Apaez como: Manuel Summers. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. La vanguardia (ed.): «Muerre a los 58 años l'humorista y direutor de cine Manuel Summers, víctima d'un cáncer» (6 de xunetu de 1993).
  4. «Premios del CEC a la producción española de 1963». CEC. Consultáu'l 11 de febreru de 2018.
  5. «Premios del CEC a la producción española de 1981». CEC. Consultáu'l 16 d'ochobre de 2016.
  6. «Premios del CEC a la producción española de 1970». CEC. Consultáu'l 11 de febreru de 2018.
  7. «Premios del CEC a la producción española de 1973». CEC. Consultáu'l 11 de febreru de 2018.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]