Manuel Antonio Sanclemente

De Wikipedia
Manuel Antonio Sanclemente
7. Presidente de Colombia

7 agostu 1898 - 31 xunetu 1900
Miguel Antonio Caro - José Manuel Marroquín
Vida
Nacimientu Buga19 de setiembre de 1813
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Villeta19 de marzu de 1902 (88 años)
Sepultura Cementeriu Central de Bogotá
Estudios
Estudios Universidad del Cauca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu abogáu, políticumilitar
Serviciu militar
Lluchó en guerra civil colombiana de 1860-62 (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido Nacional (Colombia) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Manuel Antonio Sanclemente (19 de setiembre de 1813Buga – 19 de marzu de 1902Villeta) foi un estadista, educador, xurista y políticu colombianu qu'ocupó la presidencia de la República ente 1898 y 1900. Mientres el so gobiernu españó la guerra de los Mil Díes, que determinó'l so derrocamientu. Foi'l presidente de Colombia con mayor edá n'exercer el cargu con 84 años.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Sanclemente foi electu en delles ocasiones como representante a la Cámara y senador pol Cauca a nome del Partíu Conservador. La so carrera daría un xiru escontra la caña executiva al ser teníu en cuenta como Secretariu de Gobiernu y de Guerra nel mandatu de Mariano Ospina Rodríguez en 1857. Correspondió-y encarar la guerra civil del añu 1860, que s'empecipió nos estaos del Cauca, Santander y Bolívar y estendióse por tol país, destacando les aiciones del Oratoriu, Manizales, Segovia, La Barrigona, Subachoque, La Rosal, Usaquén y Bogotá.

La guerra civil de 1860 - 1862[editar | editar la fonte]

Sanclemente participó na campaña de Santander, nel marcu de la guerra civil de 1860, sofitando al presidente Mariano Ospina Rodríguez, y asistió a la batalla del Oratoriu.[1] Sicasí, el 18 de xunetu de 1861 los insurrectos, lideraos por Tomás Cipriano de Mosquera, tomáronse Bogotá, la capital de la Confederación Granadina; ellí tomaron prisioneru al presidente Mariano Ospina Rodríguez y na mesma forma se desintegró el gabinete presidencial, del cual faía parte Sanclemente. Tres estos sucesos se exilió en Panamá, pero escontra mediaos de la década de 1870 tornó a Buga, onde exerció como docente.[2]

Presidente de la República[editar | editar la fonte]

En 1898 ye sofitáu pol presidente Miguel Antonio Caro, a quien sirviera bien de volao como ministru de Gobiernu. Impulsáu por Caro col enfotu de siguir exerciendo'l control del gobiernu al traviés d'un presidente octogenario (la so avanzada edá foi bien criticada mientres la campaña), ganó abrumadoramente al candidatu lliberal Miguel Samper, pero nun pudo treslladase de Buga a Bogotá a tomar posesión el 7 d'agostu, por cuenta de los fuertes quebrantos de salú que carecía. Nel so reemplazu se posesionó el vicepresidente José Manuel Marroquín; el 3 de payares llogra llegar a Bogotá y toma posesión, pero de momentu tresllada'l gobiernu a la población de Villeta, cola qu'atopaba más cómoda pa les sos condiciones de salú por cuenta del so baxu altor sobre'l nivel del mar.

Derrocamientu[editar | editar la fonte]

Dende'l principiu del so mandatu Sanclemente tuvo d'encarar la ferrial oposición lliberal y del llamáu sector históricu del Partíu Conservador encabezadura por el mesmu vicepresidente Marroquín. En 1899 españó la Guerra de los Mil Díes na que'l Partíu Lliberal enfrentar al gobiernu, y ante la delicada situación, el vicepresidente Marroquín foi animáu pol so propiu partíu a derrocar al presidente Sanclemente, lo cual concretóse nel golpe d'Estáu del 31 de xunetu de 1900.

Manuel Antonio Sanclemente finó'l 19 de marzu de 1902 na población de Villeta, Cundinamarca.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Batalla del Oratoriu ganada pol Presidente Ospina y el Xeneral Herrán contra'l Gobernador de Santander doctor A. M. Pradilla. Agostu 18 de 1860. Tomáu de: RIVAS, Raimundo (1944). Historia de Colombia narrada en versu a los neños. Llibrería colombiana, Bogotá.
  2. «Manuel Antonio Sanclemente - Biografía». Consultáu'l 4 de xunu de 2017.


Predecesor:
Miguel Antonio Caro
Presidente de Colombia

1898 a 1900
Socesor:
José Manuel Marroquín