Mamie Eisenhower

De Wikipedia
Mamie Eisenhower
Primer dama de los Estaos Xuníos

20 xineru 1953 - 20 xineru 1961
Bess Truman - Jacqueline Kennedy Onassis
Vida
Nacimientu Boone14 de payares de 1896[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Washington DC1 de payares de 1979[1] (82 años)
Sepultura Biblioteca y Museo Presidencial de Dwight D. Eisenhower (es) Traducir
Familia
Padre John Sheldon Doud
Madre Elivera M. Doud
Casada con Dwight D. Eisenhower (1916 – m. 1969)[2]
Fíos/es
Estudios
Estudios Escuela Secundaria del Este (es) Traducir
Oficiu baillarina, escritorapolítica
Premios
Creencies
Relixón presbiterianismu
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm0252034
Cambiar los datos en Wikidata

Mamie Geneva Doud de Eisenhower (14 de payares de 1896Boone – 1 de payares de 1979Washington DC) foi la esposa del presidente Dwight David Eisenhower, y Primer Dama de los Estaos Xuníos dende 1953 hasta 1961.

Infancia, familia y educación[editar | editar la fonte]

Llugar de nacencia de la Primer Dama Mamie Doud Eisenhower, númberu 709 del la Cai Carroll (antes el 718), Boone, Iowa.

Naz en Boone, Iowa, fía de John Sheldon Doud, un prósperu envasador de cárnicos, y Elivera Mathilda Carlson-Doud, Mamie creció dientro d'un relativu confort en Cedar Rapids, Iowa, Colorado Springs, Colorado, Denver, Colorado, y la casa d'iviernu en San Antonio, Texas. El so padre retirar a la edá de 36 dempués de faer una fortuna na industria de envasado de cárnicos. Ella y los sos trés hermanes crecieron en grandes casones con dellos sirvientes.

Matrimoniu y familia[editar | editar la fonte]

Dempués de completar la so educación na escuela preparatoria de Miss Wolcott, conoció a Dwight D. Eisenhower en San Antonio, Texas n'ochobre de 1915. Al se-y presentáu por Mrs Lulu Harris, quien fuera esposa d'un compañeru oficial en Fort Sam Houston, los dos namoráronse a la primer vista, y Eisenhower, siendo oficial de día, solía convidala a que lu acompañara nes sos rondes. Eisenhower atopar viviegu y curiosa. Pola mor del escasu salariu d'Eisenhower, ellos salíen a llugares baratos, usualmente restoranes mexicanos, al cine o dalgún show de vodevil. El Día de los Namoraos de 1916 el regaló-y una miniatura del so aniellu de graduáu de West Point pa sellar el so compromisu formal.

El teniente Dwight D. Eisenhower, a la edá de 25 años, casóse con Mamie Doud, de 19, el 1 de xunetu de 1916, na casa de los padres de la novia en Denver, Colorado. Darréu dempués de concluyida la boda, oficiada pol Reverendu Williamson de la Ilesia Central Presbiteriana en Denver, los recién casaos dir de lluna de miel por un par de díes a ElDorado Springs, un llugar cercanu a Denver, y más tarde visitaron a los padres del noviu n'Abilene antes d'establecese na cruda vida de cuartel en Fort Sam Houston.

Mamie Eisenhower, col so home, Dwight, nos pasos del Colexu St. Louis, en San Antonio, Texas, 1916.

Los Eisenhower tuvieron dos fíos, pero namái unu algamó'l maduror:

  • Doud "Icky" Dwight Eisenhower ( 24 de setiembre de 1917 – 2 de xineru de 1921) morrió de fiebre escarlatina.
  • John Sheldon Doud Eisenhower (3 d'agostu de 1922 – 21 d'avientu de 2013), soldáu, diplomáticu y escritor. Nació en Denver, Colorado, graduar en West Point en 1944 y llogró'l grau de Máster en Lliteratura Inglesa de la Universidá de Columbia en 1950. Dempués de retirase de la carrera militar, foi nomáu embaxador en Bélxica dende 1969 al 1971 por Richard Nixon. Escribió un rellatu de la Batalla del Bulge, Los Amargosos Montes (1969), Puramente Personal (1974) y Aliaos: dende Pearl Harbor al Día-D (1982).

Per años, la vida de Mamie Eisenhower siguió'l mesmu patrón de les otres munches esposes nel exércitu: una socesión de asignaciones nos Estaos Xuníos, na zona de la Canal de Panamá, serviciu en Francia, nes Filipines. Anque avezada a muncho más confort que'l que podía disponer nes postas militares, Mamie afacer al momentu y acompañó al so home nos sos 28 asignaciones antes del so retiru a la fin del so términu como Presidente. Cada mudanza significaba otru pasu na carrera del so home, con mayores responsabilidaes pa ella.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, onde "Ike" cubrir de gloria, la so esposa vivió en Washington D. C., Dempués qu'él se convirtiera en presidente de la Universidá de Columbia en 1948, los Eisenhower mercaron una granxa (qu'agora forma parte del Sitiu Históricu Nacional Eisenhower) en Gettysburg, Pennsylvania. Foi la primer casa qu'ellos tuvieron. Los deberes d'él como Comandante de la OTAN y los d'ella como anfitriona nuna villa cercana a París retrasaron los llabores nel so llar de suañu, que finalmente se completaron en 1955.

Ellos inaugurar con un picnic nel que participaron los miembros del equipu del so últimu cuartel temporal: la Casa Blanca.

Primer dama de los Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Mamie Eisenhower col so vistíu llucíu mientres la ceremonia de invistidura presidencial, pintada en 1953 por Thomas Stevens

La diplomacia (y el vuelu n'avión) nel mundu de la posguerra traxeron cambeos na hospitalidá oficial. Los Eisenhower convidaron a un númberu ensin precedentes de xefes d'estáu y líderes de gobiernos estranxeros. Como Primer Dama, el so desempeñu airosu, el so amor femenín polos vistíos formosos, dalgunos d'ellos diseñaos por Scaasi,[6] les xoyes y l'evidente arguyu pol so maríu y el so llar faíen d'ella una Primer Dama bien popular. El vistíu que llució na invistidura del so maríu ye unu de los más populares de la coleición de traxes inaugurales del Muséu d'Historia Americana[7]

Como Primer Dama yera una anfitriona perfecta pero que gustaba de caltener la so privacidá. Víctima de la enfermedá de Ménière, un desorde del oyíu internu qu'afecta l'equilibriu, Mamie tenía problemes al andar, espectáculu que provocó rumores infundaos de que tenía problemes cola bébora.[8]

Mamie yera famosa pola so frugalidad, dizse que caltenía ferrial control sobre los cupones que s'espachaben ente los miembros del equipu de la Casa Blanca. La so receta "El Carambelu del Millón de Dólares" foi preparada poles ames de casa a lo llargo de tol país dempués que foi impresa en delles publicaciones.[9]

Como se describe nes sos múltiples biografíes, incluyendo Escaleres parriba na Casa Blanca de J. B. West, Mamie nun taba feliz cola idea de que John F. Kennedy fuera'l socesor del so maríu. A pesar de que la nueva Primer Dama Jacqueline Kennedy diera a lluz el so neñu John Jr. por aciu cesárea dos selmanes antes, Mamie negar a informa-y a Jackie qu'había una siella de ruedes disponible pal so usu cuando-y amosaba les diverses seiciones de la Casa Blanca. Viendo'l descontentu de Mamie mientres el percorríu, Jackie caltuvo la so compostura en presencia de Mamie, derrumbar finalmente en priváu al tar de vuelta na so casa. Cuando a Mamie foi-y preguntáu más tarde por qué fixera una cosa asina, a cencielles respondió: "Porque ella nunca me lo pidió".

Últimos años[editar | editar la fonte]

En 1961, Mamie retirar col ex-presidente escontra Gettysburg, Pennsylvania, el so primer llar permanente. Dempués de la muerte del so maríu en 1969, ella siguió viviendo a tiempu completu na granxa hasta qu'arrendó un apartamentu en Washington D. C., a finales de los años 70.[10] Sufrió un AVE el 25 de setiembre de 1979 y foi llevada d'urxencia al hospital Walter Reed, onde Ike finara la década anterior. Mamie nunca salió del hospital. El 31 d'ochobre, anunció-y a la so nieta, Mary, que morrería a otru día. Morrió tranquilamente mientres el suañu, bien ceo na mañana del 1 de payares,[11] solo a unes poques selmanes de la so 83 aniversariu. Foi soterrada al llau del Presidente y del so primer fíu na Plaza de la Meditación nos terrenes de la Biblioteca Eisenhower n'Abilene, Kansas. En 1990, el pobláu que la vio nacer, Boone, Iowa dedicó la so casa natal como un llugar históricu. Solamente Abigail Adams primero que ella, fuera honrada d'esa manera.

Por cuenta de los sos venceyos cola ciudá de Denver, Colorado, y l'área circundante, dióse-y el nome de Mamie a un parque asitiáu al sureste de la ciudá, al igual qu'a una biblioteca pública en Broomfield, Colorado

Mamie na cultura popular[editar | editar la fonte]

L'aspirante a estrella de Hollywood Joan Olander robló'l so contratu colos Estudios Universal el mesmu día de la inauguración d'Eisenhower. Los estudios diéron-y el nome artísticu de Mamie Van Doren, n'honor a la Primer Dama.[12]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0252034. Data de consulta: 13 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p32298.htm#i322974. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. URL de la referencia: https://www.cogreatwomen.org/project/mamie-doud-eisenhower/.
  5. URL de la referencia: https://humanrights.iowa.gov/icsw/mamie-doud-eisenhower.
  6. Anne Bissonnette, Curator for The Kent State University Museum Scaasi An American Icon vistu 29 de xunu de 2006
  7. «Mamie Eisenhower». National Museum of American History, Smithsonian Institution. Consultáu'l 26 d'agostu de 2008.
  8. Gould, Louis L. (2001). American First Ladies: Their Lives and Their Legacy. Taylor & Francis, páx. 315. ISBN 9780415930215.
  9. Kantrowitz, Barbara (June. 13, 2007). «State of their unions: Candidates' marriages». msnbc.msn.com. Microsoft. Consultáu'l 9 de xineru de 2009.
  10. "Mamie Doud Eisenhower" chronology. http://www.eisenhower.archives.gov/All_About_Ike/Chronologies/MDE.html Dwight D. Eisenhower Presidential Library. Vistu 13 d'abril de 2009
  11. «Biography: Mamie Doud Eisenhower». dwightdeisenhower.com. Dwight D. Eisenhower Foundation. Archiváu dende l'orixinal, el 26 d'avientu de 2008. Consultáu'l 9 de xineru de 2009.
  12. Strodder, Chris, Swingin' Chicks of the '60s, San Rafael: Cedco Publishing Company, 2000, ISBN 0-7683-2232-4

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesora:
Bess Truman
Primer Dama de los Estaos Xuníos
1953–1961
Socesora:
Jacqueline Bouvier Kennedy