Mae Questel

De Wikipedia
Mae Questel
Vida
Nacimientu The Bronx13 de setiembre de 1908[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Nueva York4 de xineru de 1998[1] (89 años)
Causa de la muerte Alzheimer
Estudios
Estudios Universidá de Columbia
Morris High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actriz, actriz de voz, actriz de teatruactriz de cine
IMDb nm0703362
Cambiar los datos en Wikidata

Mae Questel (13 de setiembre de 1908The Bronx – 4 de xineru de 1998Nueva York) foi una actriz d'Estaos Xuníos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Entamos[editar | editar la fonte]

Mae nació en Nueva York, más concretamente nel Bronx. A los diecisiete años, y en contra de la so familia, ganó un concursu d'asonsañadores de Helen Kane nel RKO Fordham Theater del Bronx. Mae escontra una interpretación perfecta del ésitu «Boop-oop-a-doop» de Helen, lo que la llevó a abandonar el so emplegu como maestra pa integrase nel mundu del vodevil.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

En 1931 Max Fleischer ver actuar y, prindáu de la so templada voz, contratar pal clásicu animáu de Betty Boop. Sicasí, cierta lleenda negra alvierte que Helen Kane demandó a Fleischer por usurpar la so apariencia na confección del personaxe, polo que'l productor tendría que confesar que Betty en realidá taba inspirada en Mae.

De xacíu, como Fleischer conoció a Mae nun concursu d'asonsañadores de Helen, yera natural que Betty paecer a dambes, lo que faía posible tal alegatu, que, per otra parte, aseguró una sentencia favorable a Fleisher.

Seya que non, foi la voz de Mae la que se inmortalizó con Betty Boop.

Amás de Betty Boop, Mae trabayó en más de doscientos capítulos de Popeye, onde faía la voz d'Olive Oyl, la eterna y bien delgada novia de Popeye. En 1945, cuando Jack Mercer dir coles tropes estauxunidenses a la Segunda Guerra Mundial, Mae encargar de faer la voz de Popeye, en reemplazu de Mercer hasta fines d'esi mesmu añu cuando Mercer retoma'l papel. Dio voz a dellos personaxes animaos y, a partir de los años 1960, trabayó como actriz amosándose a la fin en maduror, en diversos papeles, ente ellos el d'una madre xudía en Oedipus Wrecks, el segmentu de New York Stories empobináu por Woody Allen.

Últimos años[editar | editar la fonte]

A finales de los 1980, se filmó Who Framed Roger Rabbit, onde Mae volvió faer la voz inolvidable de Betty Boop, dempués de munchos años de que lo fixera na década de los 1930.

Mae Questel morrió con mal d'Alzheimer el 4 de xineru de 1998 en Nueva York.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Broadway Database. Identificador de persona d'Internet Broadway Database: 71694. Apaez como: Mae Questel. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 11 mayu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]