Macizu etíope

Coordenaes: 10°00′00″N 38°10′00″E / 10°N 38.1667°E / 10; 38.1667
De Wikipedia
Macizu etíope
cordal, Gran provincia ígnea (es) Traducir y ecorrexón WWF
Situación
PaísBandera d'Etiopía Etiopía
Montes Gran valle del rift
Coordenaes 10°00′00″N 38°10′00″E / 10°N 38.1667°E / 10; 38.1667
Macizu etíope alcuéntrase n'Etiopía
Macizu etíope
Macizu etíope
Macizu etíope (Etiopía)
Datos
Altitú 4550 m
Materiales roca volcánica
Cambiar los datos en Wikidata

El macizu Etíope o macizu Etiópicu ye una rexón montascosa accidentada que s'estiende por Etiopía, Eritrea y el norte de Somalia (Somalilandia), nel nordeste de Sudafrica.

La mayor parte de la so superficie atopar a más de 1.500 msnm; ye l'área más estensa d'África con esa altitú. Los sos cumes algamen altores d'ente 4.600 y 4.900 msnm. Dacuando recibe'l nome de "techu d'África" pol so gran altitú y estensión. Ta formáu por altiplanicies y pandos separaos por fondos cañones, con desniveles d'hasta 2000 metros.

El macizu Etíope estremar en dos partes: el macizu de Abisinia al noroeste y el macizu del Harar al sureste, dixebraos por una fuesa teutónica del Gran Valle del Rift, que contién dellos llagos salaos.

Nel macizu de Abisinia atópense los montes Simen, nelles ta'l Parque nacional de Simen, declaráu Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 1978. Dientro del parque alza'l Ras Dashen, el picu más altu d'Etiopía y el cuartu d'África. El Llagu Tana, la fonte del Nilu Azul, tamién s'atopa nel macizu de Abisinia.

Los picos más altos del macizu del Harar atópase na zona de Bale, dientro de la rexón d'Oromía. Los montes de Bale (o de Urgoma), son casi tan altes como les de Simen, con altitúes cimeres a los 4.000 msnm, como'l Tullu Demtu (4.337 msnm, el segundu d'Etiopía) y el monte Batu (4.307 m). Nos montes de Bale atópase'l Parque nacional de los montes de Bale.

El macizu Etíope empezó a alzase hai 75 millones d'años, cuando'l magma procedente del mantu terrestre llevantó un gran domo del cratón Africanu. L'apertura del Gran Valle del Rift estremó'l domo en trés partes: Los montes del sur d'Arabia formen parte xeolóxicamente de la mesma estructura.

Ecoloxía[editar | editar la fonte]

La flora y la fauna del macizu Etíope son similares a les d'otres rexones montascoses d'África. El macizu alluga dellos endemismos, como'l llobu etíope (Canis simensis) y la cabra de Abisinia (Capra walie).

El macizu Etíope estremar en trés ecorrexones, en función de l'altitú:

Los dos últimes ecorrexones formen la rexón del Macizu Etíope, incluyida na llista Global 200.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ethiopian Highlands - A Global Ecoregion (World Wildlife Fund)