Mabe

De Wikipedia
Mabe
negociu
Llocalización
Sede Ciudá de Méxicu
Historia
Fundación1946
Sector
Productos destacaos electrodomésticu
Datos económicos
Emplegaos 22 000
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Mabe ye una multinacional que diseña, produz y distribúi electrodomésticos a más de 70 países alredor del mundu. La compañía establecer en Ciudá de Méxicu, Méxicu; nel añu 1946.

Historia[editar | editar la fonte]

Nun empiezu , Mabe dedicar a la creación de gabinetes y muebles d'empotrar pa cocina. Na década del 50 empezó a manufacturar productos de llinia blanca como cocines a gas y refrixeradores. La so rápida crecedera dexó que Mabe convertir nel mayor esportador d'electrodomésticos en Méxicu en 1960.[1]

En 1987 realizó una alianza estratéxica con General Electric col propósitu d'ellaborar electrodomésticos pal mercáu estauxunidense. Como parte d'un esfuerciu p'alloñar del control de les operaciones mexicanes de los Estaos Xuníos, GUE decidió entrar na alianza con un 48% de les aiciones.

Con esta operación General Electric esperaba poder aportar a la mano d'obra barata qu'esistía en Méxicu. Pela so parte, Mabe recibió gran accesu al mayor mercáu de consumu al traviés de les redes de distribución de GUE n'Estaos Xuníos.

Pa la década de los 90 más de dos tercios de les cocines a gas y refrixeradores que se vendíen n'Estaos Xuníos yeren diseñaos y manufacturados por Mabe en Méxicu. Amás el 95% de los que se vendíen so la marca de General Electric yeren producíos na fábrica de Mabe en San Luis Potosí; la mayor planta fabricadora de cocines nel mundu.[2] Como resultáu d'esto, Mabe convertir na marca líder d'electrodomésticos en Méxicu, superando a la marca Acros Whirlpool de Vitro, col 50% de la cuota de mercáu nacional.

A midida que la compañía siguía creciendo, la producción y les esportaciones calteníense concentraes n'América Llatina. A mediáu de los 90, Mabe yera una de los líderes na manufactura de productos de llinia blanca nel mundu, con una crecedera añal d'ente'l 15 y el 20 per cientu. En Méxicu, Mabe práuticamente apoderaba'l mercáu, ente que n'América Llatina apoderaba'l 70% de la cuota de mercáu.

El grupu Mabe tamién xeneró otres aliances y creo nueves empreses conxuntes con fabricantes rexonales. El sólidu aumentu nos niveles de venta n'América Llatina casi esanició la crisis económica que sufrió Méxicu en 1994.[ensin referencies]

La situación de Mabe viose favorecida col TLCAN, yá que gracies a esti tratáu[3] pudo adquirir la empresa canadiense Camco.

Principales productos[editar | editar la fonte]

N'América Llatina, Mabe tuvo'l derechu de distribuyir los sos productos so una variedá de marques conocíes, tales como GUE y una serie de marques rexonales. Estes marques rexonales taben altamente consideraes nos sos países d'orixe.

Anguaño Mabe produz 15 millones d'unidaes al añu; lo que se traduz en USD$4.000 millones en ventes.[4]

Mabe Colombia[editar | editar la fonte]

En 1995 Mabe instalar en Colombia onde produz y comercializa electrodomésticos so les marques GUE, Mabe y Centrales. Con ventes añales de más de 160 millones de dólares. Siendo la segunda marca con más ventes en linia blanca detrás de Haceb.

Mabe Chile[editar | editar la fonte]

Mabe llegó a Chile n'agostu del añu 2008; yá que yera l'únicu país onde nun liderar les ventes de llinia blanca. Anguaño tienen un 8% (aprox.) de participación nel mercáu chilenu;[4] pero esperen que pal final del 2010 esta cifra algame los dos díxitos.[5]

Alquisición d'Atles Llétrica[editar | editar la fonte]

Atles dedicar a la fabricación y distribución de refrixeradores, conxeladores, cocines y plantíes llétriques y de gas. Foi fundada en 1961. Yera de capital abiertu y cotizaba na BNV dende la fundación d'ésta en 1976. Líder en de mercáu, pionera en munchos aspeutos, llevaba la delantrera en temes como RSE y Gobiernu Corporativu.

Nel 2006 foi llamada a formar parte n'El Círculu d'Empreses de la Mesa Redonda Llatinoamericana sobre Gobierno Corporativu. A pesar de los sos importantes llogros, el preciu de l'aición d'Atles nun amosaba la realidá de la empresa.

Pa repicar el preciu de l'aición el xerente financieru podía recomprar les aiciones de la compañía o bien participar nel plan piloto de creadores de mercáu. Dada la esperiencia que tuvo otra empresa al tratar de recomprar les sos aiciones, decidióse meyor participar nel plan piloto de la BNV lo que provocó repiques importantes nel preciu de mercáu de l'aición.

La empresa mexicana Mabeca, subsidiaria de Mabe, ufiertó $72 millones p'adquirir la totalidá de les aiciones de la compañía costarricense d'electrodomésticos Atles Llétrica.

El día martes 9 d'ochobre de 2007 al traviés d'un fechu relevante de la Superintendencia de Valores, Atles anunció que suscribió un contratu preparatorio que dexa a la empresa mexicana presentar una ufierta pública d'adquisición.

El documentu, con fecha del 5 d'ochobre de 2007, establez un preciu de $0,14983 por aición común y el valor facial más dividendos acumulaos y non pagaos a la fecha de lliquidación pa les aiciones preferentes.

Diego Artiñano, xerente xeneral d'Atles, dixo que l'asamblea de socios va analizar la propuesta'l 30 d'ochobre.

Amestó qu'en casu de ser aceptada, el procesu de compra concluyiría antes de rematar el presente añu.

La compañía, allugada en Heredia, produz cocines, refrixeradores, sistemes d'aire acondicionáu y fornos de microondes so les sos marques Atles y Cetron.

La intención de Mabeca ye ampliar la so cartera de productos y la so presencia na rexón.

“Tamos bien entusiasmaos de poder amontar la nuesa presencia en Centroamérica. Atles ye unu de los xugadores más importantes de llinia blanca na rexón, con una sólida trayeutoria”, comentó Luis Berrondo, presidente de Mabe.

Sobre'l cambéu n'acurres, Artiñano señaló que ye positivu pa dambes compañíes.

Enfatizó en qu'Atles, pa siguir el so camín de desenvolvimientu, rique de nuevos horizontes, nueves inversiones y teunoloxía.

“El nuesu ésitu ye una de les razones poles cualos Mabe interesóse y considérase qu'esta transaición puede construyise sobre les fortaleces de dambes organizaciones pa beneficiu de toles partes”, afirmó Artiñano.

Trabayadores. tenía 1.350 emplegaos nel país, quien siguíen llaboriando pa la empresa tres el cambéu que se dio, según el xerente.

Artiñano indicó que l'adquisición nun va afectar les operaciones de la compañía.

“Vamos Siguir ensin alteración y, poro, les rellaciones llaborales con esti grupu humanu nun camuden de forma dalguna”, aseguró.

Mabe, pela so parte, tien 15 plantes de manufactura en Llatinoamérica nes cualos emplega a 23.000 persones.

La empresa mexicana tien un conveniu con General Electric que-y dexa esportar refrixeradores, cocines y secadoras de ropa a Estaos Xuníos.

Fabricaba 15 millones d'unidaes al añu, con ventes d'unos $4.000 millones.

N'avientu del 2015 anunció'l cese d'operaciones en Costa Rica, que remató'l 31 de xineru de 2016, dexando ensin emplegu a más de 1000 persones, argumentando la imposibilidá de fabricar refrixeradores de baxu consumu nel país, treslladando l'equipu a Colombia.

Cabo reconocer que desque Mabe adquirió Atles, los productos d'esta marca baxaron drásticamente la calidá, según estadístiques, los productos fabricaos cola empresa Mabe peracaben más enerxía qu'otres marques, con eses razones queda evidencia les falta de nueves teunoloxíes, colo cual la competencia tomó más fuercia.

Llinia Blanca[editar | editar la fonte]

Atles yera'l principal productor y comercializador de cocines y refrixeradores de Costa Rica. Amás, tien presencia en Centroamérica y República Dominicana.

Marques: La empresa, que taba allugada en Heredia, manufacturaba refrixeradores, cocines, fornos de microondes y sistemes d'aire acondicionáu.

Mabe. Ye una compañía d'orixe mexicanu, con 15 plantes de manufactura y con operaciones comerciales en tolos países del continente. Planilla. Tien 23.000 collaboradores na rexón.

Producción y ventes. Anguaño la empresa fabrica más de 15 millones d'unidaes d'electrodomésticos al añu, que xenéren-y ventes cercanes a los $ 4.000 millones. Al traviés de la so rellación con General Electric, esporta a los Estaos Xuníos.

Atlás Llétrica foi Subcampeón Nacional de Los Xuegos Deportivos Llaborales en 1984[editar | editar la fonte]

Dende 1979 l'Escoyíu de Fútbol de Atlás Industrial participaba nos Campeonatos Inter Institucionales Empresariales ya Industriales pola Provincia de Heredia (I.I.Y.I); consiguiendo'l títulu rexonal en 1982.

Ente dalgunos los sos rivales destaquen la Asoc. Deportiva Universidá Nacional, Servicios Públicos de Heredia, C.C.S.S, Mutual Aforru, 3M de C.R, FIRESTONE, Bancu Nacional, MOPT y FILCA. Sicasí en 1984 fueron subcampeones nel Campeonatu de primer División de Fútbol (Xuegos Deportivos Llaborales 1984) xuegos llaborales1984.globered.com/index.asp?fecha=15/07/2014%200:35:47.

Les Seleiciones de Fútbol de Xuegos Llaborales clasificaes fueron: RECOPE, ATLES, PIELES DE COSTA RICA, Poliuretanos, GERBER y SCOTT; xugándose la final el sábadu 1 de setiembre a les 11:am nel Estadiu Nacional de Costa Rica. Y el Campeón foi Pieles Costarricenses de Alajuela y Subcampeón Atles Llétrica Industrial pola Provincia de Heredia.

Ente los sos xugadores más destacaos taben el subcapitan y goliador Ademar Vargas Cantillano, quien-y anotó escelentes anotaciones a porteres calidable como Sergio "chizo" Salazar y Didier Gutiérrez.

Al pie de William Mejía Arias y otros compañeros de selección xugaron pol Campeonatu de ANAFA en Santa Bárbara de Heredia; atendiendo'l llamáu del señor directivu Jorge Durán. Darréu Ademar y William son convocaos al combináu barbareño.


Enllaces esternos[editar | editar la fonte]