Lynne Karen Deutsch

De Wikipedia
Lynne Karen Deutsch
Vida
Nacimientu Chicago26 de payares de 1956
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Acton (Massachusetts) (es) Traducir[1]2 d'abril de 2004[1] (47 años)
Estudios
Estudios Universidá de California en Berkeley
Universidá de Harvard
Institutu Teunolóxicu de Massachusetts
Oficiu filósofa, físicaastrofísica
Emplegadores Universidá de Boston
Smith College (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Lynne Karen Deutsch (26 de payares de 1956Chicago – 2 d'abril de 2004Acton (Massachusetts) (es) Traducir) foi una astrofísica estauxunidense especializada na astronomía de rayos infrarroxos y la fabricación de preseos pal so estudiu, a la que se debe'l diseñu y construcción de la siguiente xeneración de cámara infrarroxa pa telescopios terrestres.[2] Como profesora destacó pola so activa llabor animando a les estudiantes a dedicase a la ciencia,[3] siendo referente y mentora pa les nueves interesaes en desenvolver una carrera científica.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia y adolescencia[editar | editar la fonte]

Fía de Víctor y Alisa Deutsch, Lynne Karen Deutsch nació en Chicago'l 26 de payares de 1956. Vivió cola so familia en Morton Grove (Condáu de Cook, Illinois) hasta los 8 años, momentu en que se treslladaron a Beverly Hills (California). Foi una neña estravertida que xugaba al baloncestu y sobresalía nos sos estudios. Graduar nel Institutu de Beverly Hills con 16 años en tan solu trés años.

Estudios cimeros[editar | editar la fonte]

En 1977 en Berkeley llogró la Llicenciatura en Filosofía pola Universidá de California. Darréu, en 1981, retornó a Berkeley y llogró una segunda llicenciatura, esta vegada en Física. De siguío incorporóse como estudiante graduada y asistente d'enseñanza al Institutu Teunolóxicu de Massachusetts (MIT) onde llogró un Máster de Ciencia en Física en 1983. Darréu asistió al programa d'astronomía pa graduaos de la Universidá de Harvard, onde consiguió'l so Máster en Filosofía y Lletres en 1985 y el so Doctoráu en Filosofía en 1990. Mientres los sos estudios de graduación, Lynne empezó a fabricar artesanalmente presea capaz de captar el llonxitú d'onda infrarroxa media. Estos preseos taben llamaos a ser utilizaos por observadores comenenciudos n'afayar, identificar y estudiar emisiones procedentes tantu del Sistema Solar como d'otres fontes de nuesa galaxa y de fora d'ella.

De 1990 a 1992 foi becaria de postdoctorado del Conseyu d'Investigación Nacional nel Centru d'Investigación Ames de la NASA en Mountain View onde xugó un importante papel nel desenvolvimientu de la Cámara Matriz d'Infrarroxu Mediu (MIRAC na so abreviatura n'inglés) del Observatoriu Astrofísicu Smithsonianu y de la Universidá d'Arizona, un bien conocíu y cotizáu preséu utilizáu frecuentemente nos estudios sobre Mercuriu, Xúpiter, la Lluna, nebuloses planetaries, rexones de formación d'estrelles, centru galácticu, nuevos oxetos estelares, y oxetos extra-galácticos.

Vida profesional[editar | editar la fonte]

N'abandonando'l Centru d'Investigación Ames de la NASA, Lynne exerció la enseñanza ente 1993 y 1996 nel Smith College (Northampton) onde la so docencia causó un positivu impautu na investigación pa estudiantes ensin llicenciar, especialmente pa les muyeres, exerciendo un importante llabor como mentora. En 1996 incorporar al profesoráu del Institutu pa la Investigación Astrofísica de la Universidá de Boston onde enseñó principios d'instrumentación y téuniques pa estudiantes ensin llicenciar y graduaos. Mientres l'intre de la so carrera na facultá, recibió numberoses subvenciones y beques d'investigación que s'invirtieron na continuación de los sos trabayos científicos, nos sos estudiantes y nos sos adxuntos de postdoctorado. Foi investigadora principal del programa d'instrumentación y teunoloxíes avanzaes de la Universidá de Boston conocíu como MIRABU: una matriz d'infrarroxu mediu.

Tres los problemes de la so salú por causa de la enfermedá sanguínea policitemia vera y les crecientes dificultaes pa caltener un horariu d'enseñanza a xornada completa, Lynne solicitó la excedencia na Universidá de Boston y en 2001 tornó a la Universidá de Harvard y al Centru d'Astrofísica (CfA) en calidá d'asociada. Ellí convirtióse nun miembru bien activu del Grupu Infrarroxu na División OIR y del equipu IRAC/Telescopiu Espacial Spitzer, participando na preparación final del telescopiu llanzáu al espaciu n'agostu de 2003.[2]

La so investigación n'astronomía con infrarroxos cubrió múltiples árees, incluyendo la formación d'estrelles, nebuloses planetaries y protoplanetarias, oxetos del sistema solar, mediu interestelar y galaxes de lluminosidá infrarroxa. La so última investigación cola Cámara de Matriz Infrarroxa (IRAC na so abreviación inglesa) nel Telescopiu Espacial Spitzer concentrar na formación d'estrelles d'elevada masa y l'evolución allegada del mediu interestelar.

Mientres la so curtia carrera publicó más de setenta y cinco artículos.

Morrió'l 2 d'abril de 2004 tres una llarga batalla contra la policitemia vera.[4]

Vida personal[editar | editar la fonte]

Tuvo casada col Doctor en Filosofía Douglas Sondak con quien tuvo un fíu, Reed Deutsch-Sondak. Amás foi la organizadora y la figura de referencia pal Grupu de Sofitu Activu a los Padres nel distritu escolar de Acton (Massachusetts), gracies a que la so llabor les families pudieron entender y defender meyor a los sos neños con necesidaes especiales.[2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.legacy.com/obituaries/latimes/obituary.aspx?n=lynne-karen-deutsch&pid=2183708.
  2. 2,0 2,1 2,2 «Lynne Karen Deutsch Ph.D.'s Obituary on Los Angeles Times». Consultáu'l 5 d'abril de 2016.
  3. Ann L. Sprague (Universidá d'Arizona, EEXX) (2004). . Lynne Karen Deutsch (1956 - 2004). Consultáu'l 4 d'abril de 2016.
  4. «Lynne Karen Deutsch (1956 - 2004) | American Astronomical Society». Consultáu'l 4 de setiembre de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]