Luz Gabriela Arango Gaviria

De Wikipedia
13-07-2019 00:00
Luz Gabriela Arango Gaviria
Vida
Nacimientu Medellín18 de setiembre de 1957
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá8 d'ochobre de 2017 (60 años)
Estudios
Estudios Universidad Paul Valéry (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu socióloga
Cambiar los datos en Wikidata

Luz Gabriela Arango Gaviria (18 de setiembre de 1957Medellín – 8 d'ochobre de 2017Bogotá) foi una socióloga feminista de la Universidá Paul Valéry de Montpellier, doctora de la Escuela d'Estudios Superiores en Ciencies Sociales de París, desempeñóse como docente na Universidá Externado de Colombia, Universidá de los Andes y de la Universidá Nacional de Colombia onde trabayó dende 1995 hasta la so muerte, foi profesora convidada del Institutu d'Altos Estudios sobre América Llatina de París na Cátedra Antonio Nariño d'Estudios Colombianos en 2003.[1]

Na Universidá Nacional de Colombia desempeñóse como docente nel departamentu de Socioloxía y la Escuela d'Estudios de Xéneru, siendo amás fundadora y codireutora del Grupu Interdisciplinariu d'Estudios de Xéneru-GIEG- y Direutora del Centru d'Estudios Sociales, y de la Escuela d'Estudios de Xéneru, tamién se desempeñó como la primera Secretaria Téunica del Observatoriu d'Asuntos de Xéneru de dicha Universidá.[2][3]

Feminismu académicu[editar | editar la fonte]

El trabayu académicu d'Arango destacó por asitiar nos estudios sociolóxicos la crítica feminista n'especial en temes como'l trabayu, la educación y el cuidáu.

La so tesis doctoral sobre'l trabayu de les muyeres obreres na empresa testil, llamáu Mujer, religión e industria. Fabricato 1923-1982 (1991),[4] ye una investigación pionera de la interrellación de los estudios feministes y de xéneru nel campu del trabayu en Llatinoamérica.[5]

Otru de les sos temes d'interés foi l'educativu, la so investigación Jóvenes en la universidad Género, clase e identidad profesional (2004) [6] fai un importante aproximamientu a la carauterización xenérica del estudiantáu de la Universidá Nacional de Colombia, en dicha investigación trata temes como la división sexual del trabayu académicu y les xerarquíes profesionales na universidá poles órdenes de xéneru.

Ente les sos últimes investigaciones académiques, rellaciona'l trabayu y les xerarquíes profesionales n'árees non convencionales como los Trabayos del cuidáu, en dicha categoría alluga los trabayos que tradicionalmente fueron asignaos a les muyeres y que siendo indispensables pa la reproducción humana, nun tienen mayor valoración social.

Ente les sos investigaciones más destacaes sobre los trabayos de cuidáu destáquense los llibros:

  • El trabajo y la ética del cuidado (2011), xunto con Pascale Molinier.
  • Género y Cuidado, Teorías Escenarios y Políticas (2018), coautora con Adira Amaya Urquijo, Tania Pérez-Bustos y Javier Pineda Duque
  • Género, Trabajo y cuidado en salones de belleza (2018), en coautoría con Javier Armando Pineda Duque.[7] [8]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Antonio Nariño Chair. IHEAL CREDA. Consultáu'l 19 de setiembre de 2018. (en francés)
  2. Observatoriu d'Asuntos de Xéneru - UNIMEDIOS. UNAL. Consultáu'l 19 de setiembre de 2018.
  3. Quintero, Oscar (2018). Universidá Nacional de Colombia. Observatoriu d'Asuntos de Xéneru: El aporte de Luz Gabriela Arango al estudio de las Desigualdades sociales y de género en la Educación Superior. Homenaje a una vida de investigación comprometida., páx. 39-44.
  4. Mujer, religión e industria. Fabricato 1923-1982. Bdigital, repositoriu institucional UN. Consultáu'l 19 de setiembre de 2018.
  5. «luz-para-el feminismo-25843 Luz Gabriela Arango Gaviria, una luz para el feminismo».
  6. Jóvenes en la universidad Género, clase e identidad profesional Bdigital, repositoriu institucional UN. Consultáu'l 19 de setiembre de 2018.
  7. «Luz Gabriela Arango, una feminista que trabajó por las colombianas».
  8. «Luz Gabriela Arango: toda una vida aportando desde la Academia y el Feminismo al avance de los derechos de las mujeres».