Luis del Olmo

De Wikipedia
Luis del Olmo
Vida
Nacimientu Ponferrada31 de xineru de 1937 (87 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu[1]
Oficiu periodista
Premios
luisdelolmo.es
Cambiar los datos en Wikidata

Luis del Olmo Marote (31 de xineru de 1937Ponferrada) ye un periodista y llocutor de radio, consideráu como una de les grandes "instituciones" periodístiques d'España[ensin referencies]. A lo llargo de 30 años dirixó y presentó'l programa radiofónicu Protagonistas, el que más años tuvo enceso na historia de la radio española, con más de 12.000 ediciones y qu'entamó'l 1 de xunetu de 1973.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Tien una bien llonga trayeutoria profesional, aniciada nos sos años d'adolescencia, cuando entamó la so primer xera nel mundu de les ondes, al traviés de Radio Juventud, na so población de ñacencia. En 1962 en Madrí, incorporóse por oposición a la cadena radiofónica Radio Nacional de España, y seyes años dempués asitió en Barcelona. En RNE fíxose cargu, en magar el 1 de xunetu de 1973, del programa Protagonistas nosotros, de 4 hores de duración, más sero conocío como De costa a costa. Dende marzu de 1982 presentó al tiempu'l programa Hora Punta na mesma cadena, anque en xineru de 1983 debió dexar De costa a costa pola aplicación de la Llei d'Incompatibilidaes. Pocos días más sero despidióse tamién de RNE al ser contratao pola Cadena COPE, y dende'l 1 de febreru escomenzó a emitir Protagonistas vosotros pa la emisora de la Conferencia Espiscopal Española, al traviés de Radio Miramar.

En 1991 camudó d'emisora, al xunise a la diba poco aniciada daquella Onda Cero, onde asitió hasta 2004. D'ehína pasó, siempre col so espaciu Protagonistas, a Punto Radio, hasta la desapaición d'ésta en 2013, cuando tornó, en mayu, a la emisora pública Radio Nacional de España.

Rescampla tamién la so xera como empresariu radiofónicu. En 1983 foi ún de los impulsores de Ràdio Salut, xunta José María Ballvé, Jorge Arandes y Francisco Palasí, anque pocos años dempués dexó'l proyeutu. En 1991 anició Onda Rambla en Barcelona, cola que llegó a crear una cadena con 13 emisores repartíes per tola xeografía catalana.

El 13 d'avientu de 2013 dexó'l so oficiu de llocutor radiofónicu, xubilándose tres más de mediu sieglu énte los micrófonos, dando anuncia d'ello nel propiu programa de RNE.

Premios Protagonistas y Micrófonos d'Oru[editar | editar la fonte]

Dende 1997 apúrrense añalmente en Barcelona los Premios Protagonistas, organizaos por Onda Rambla y nos que Luis del Olmo fai d'anfitrión, que premien a los protagonistes que más rescamplen en cada ámbitu. L'actu remata con una comida na que'l platu cimeru ye'l botiellu d'El Bierzu.

Tamién organiza los Premios Micrófonos d'Oru, que se celebren cada añu en Ponferrada, dientro de la Selmana Nacional de la Radio, y que apurre la Federación de Asociaciones de Radio y Televisión.

Premios y distinciones[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0199197. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  2. URL de la referencia: http://www.enciclopedia.cat/EC-GEC-0020640.xml.
  3. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2016-9267.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]