Lluis Enrique Xosé de Borbón-Condé

De Wikipedia
Lluis Enrique Xosé de Borbón-Condé
par de Francia (es) Traducir

Vida
Nacimientu París13 d'abril de 1756[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Llingua materna francés
Muerte Château de Saint-Leu (en) Traducir30 d'agostu de 1830[2] (74 años)
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Familia
Padre Lluis Xosé de Borbón-Condé
Madre Charlotte de Rohan
Casáu con Batilde de Orleans (es) Traducir (1770 – )[3]
Pareyes Sophie Dawes, Baronne de Feuchères (es) Traducir
Fíos/es Luis Antonio Enrique de Borbón-Condé
Hermanos/es Lluisa Adelaida de Borbón-Condé
Pueblu Príncipe de Condé (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[1]
Oficiu políticu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Louis VI Joseph de Bourbon (13 d'abril de 1756París – 30 d'agostu de 1830Château de Saint-Leu (en) Traducir), novenu y últimu Príncipe de Condé y Duque Enghien, amás de Príncipe de Sangre Real. Foi l'únicu fíu de Lluis Xosé de Borbón-Condé y de Carlota de Rohan.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Casar en 1770 con Batilde d'Orleans, fía de Lluis Felipe I d'Orleans y de Lluisa Enriqueta de Borbón-Conti. Él solamente cuntaba con 15 años y yera consideráu como bien nuevu pa peracabar el matrimoniu, polo que la so esposa volvió internase nel conventu del que venía, una vegada terminada la boda, sicasí él raptar y el matrimoniu peracabóse.

Solamente tuvieron un fíu Lluis Antoniu Enrique de Borbón-Condé, últimu duque de Enghien.[4]

En 1778 mientres un baille de mázcares, producióse un fregáu ente la duquesa de Borbón, la so esposa, y el Duque de Artois, hermanu del rei Lluis XVI. A l'amanecida batióse con Artois en duelu nel Monte de Boulogne pa vengar faltar. Dos años más tarde dixébrase de la so esposa, culpable de burllase de los Condé nuna obra de teatru.

En 1789 emigra col so padre y el so fíu Lluis Antoniu Enrique, fuxendo de Francia tres la Toma de la Bastilla. Nun primer momentu combate nel Exércitu de los Emigrantes, comandada pol so padre y más tarde, en 1792 treslladar a los Países Baxos pa entamar el so propiu Exércitu. Tres años más palantre preparó la espedición, fallida, del Conde de Artois en Vandea.

En 1801 tresferir col so padre a Londres.

En 1814 volvió a Francia y mientres los Cien Díes trató d'entamar una resistencia en contra de Napoleón Bonaparte, antes de fuxir a España. Mientres la segunda restauración, al morrer el so padre, foi nomáu Gran Maestre de Francia (1818).

Vida familiar[editar | editar la fonte]

En 1780 dixebrar de la so muyer por faltar a la so familia na obra de teatru.

Más palantre tuvo dos fíos naturales cola cantante de ópera Margarita Catalina Michelot:

  • Adelaida Carlota Lluisa (17801874), casada en 1803 con Patriciu Gabriel Monressus, Conde de Rully. Al enviudar en 1831 volvió casase con Guy de Chaumont, Conde de Quitry y Chanbelán del Emperador Napoleón I.

Mientres l'exiliu forzáu n'Inglaterra llevó una vida bien luxosa y conoz nuna "casa de cites" en Picadilly a una simple sirvienta de nome Sofía Dawes, quien se convierte nel so amante y a quien educa. A la so torna en Francia ella acompañar. Cuando decide dixebrase d'ella, la casa col Barón de Feuchères.

Les estrañes circunstancies de la so muerte[editar | editar la fonte]

En 1829 Lluis Enrique escribe un testamentu nel que señalaba a la Baronesa de Feuchères (la so antigua amante) con un heriedu de dos millones de francos, los sos castiellos y les relatives propiedaes que tenía en Francia, so la condición de crear un orfanatu pa los fíos de los soldaos del exércitu de la contrarrevolución. El restu de los sos bienes (daqué según 66 millones de francos) apurrir al so sobrín y afiáu Enrique d'Orleans, fíu de Lluis Felipe d'Orleans, futuru rei de Francia.[5]

La mañana de 27 d'agostu de 1830, pocu dempués de los eventos de la Monarquía de Xunetu, el Príncipe de Condé (o como yera más comúnmente llamáu, Duque de Borbón) foi atopáu esgañáu con una cuerda nel pescuezu, que'l so estremu atopábase arreyáu a una ventana, extrañamente los pies del duque tocaben tierra. Nada na vida de Lluis Enrique faía abarruntar una aición suicida.

El cuerpu del Príncipe. Grabáu de l'Histoire de Lluis Felipe I de Francia, 1847.

Rápido circuló'l rumor que fuera mandáu a asesinar por Lluis Felipe d'Orleans y la so esposa María Amalia pa faese cola fortuna heredada del so fíu.

El confesor de Lluis Enrique, l'abá Pellier de Lacroix, declaró públicamente que l'últimu príncipe de Condé yera inocente de la so muerte (el suicidiu yera proscritu como delitu y herexía). La tesis del asesinatu, ensin pruebes concretes, basar na presunta intención que tenía Condé en modificar el so testamentu en favor d'Enrique de Artois, Duque de Burdeos. Al saber esto, los padres del herederu encargaríen l'asesinatu asemeyando un suicidiu.

Los Orleans y los sos siguidores encerriscar en demostrar la so inocencia basándose na amistá que teníen con Condé, amás de les falta de pruebes de qu'esti postreru quixera modificar el so testamentu.

Güei sostiense que la causa más probable fuera un intentu de estrangulamiento practicáu con fines eróticos (afuega autoerótica). Nesto taría implicada la so antigua amante la Baronesa de Feuchères, quien nun intentu de tapar la vergonzosa situación, asemeyó un suicidiu cola ayuda del so hermanu.

Pero la Baronesa, que foi públicamente sospechosa, nun foi enxamás llamada a declarar.


Predecesor:
Lluis V de Condé

Príncipe de Condé

1818 -1830
Socesor:
Estinción de la dinastía

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: Genealogics. Identificador genealogics.org de persona: I00017665. Apaez como: Louis Henri Joseph de Bourbon de Bourbon de Condé. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p11376.htm#i113758. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Lluis Antoniu Enrique foi un activu combatiente de la "Armada de los Emigraos" entamada pol so güelu Lluis Xosé de Borbón-Condé contra la Revolución francesa
  5. Enrique d'Orleans, Duque de Aumale, atopar a la edá d'ocho años como l'herederu de la más grande fortuna de Francia. Apasionáu pol arte, el Duque desenvolvió una carrera con muncho ésitu nel exércitu francés y al morrer ensin herederos, dexó al Institutu de Francia (ente públicu) el Castiellu de Chantilly, dafechu restauráu por él amás de los sos establos, una coleición de casi 900 cuadros d'autores famosos, trofeos, llibros antiguos y otros oxetos d'arte.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]