Luis Alberto Sánchez Sánchez

De Wikipedia
Luis Alberto Sánchez Sánchez
senador de Perú (es) Traducir

27 xunetu 1990 - 5 abril 1992
Eleiciones: Elecciones parlamentarias de Perú de 1990 (es) Traducir
Ministro de la Presidencia del Perú (es) Traducir

15 mayu 1989 - 30 setiembre 1989
Agustín Mantilla (es) Traducir - Rodolfo Beltrán Bravo
Vicepresidente de Perú

28 xunetu 1985 - 28 xunetu 1990
Fernando Schwalb López-Aldana - Máximo San Román
presidente del Senado de Perú (es) Traducir

28 xunetu 1985 - 28 xunetu 1986
Manuel Ulloa Elías (es) Traducir - Armando Villanueva
senador de Perú (es) Traducir

27 xunetu 1985 - 26 xunetu 1990
Eleiciones: Elecciones parlamentarias de Perú de 1985 (es) Traducir
Presidente del Consejo de Ministros del Perú (es) Traducir

15 mayu 1985 - 30 setiembre 1989
Armando Villanueva - Guillermo Larco Cox
senador de Perú (es) Traducir

27 xunetu 1980 - 26 xunetu 1985
Eleiciones: Elecciones parlamentarias de Perú de 1980 (es) Traducir
diputáu de Perú

28 xunetu 1978 - 28 xunetu 1980
presidente del Senado de Perú (es) Traducir

28 xunetu 1965 - 28 xunetu 1966
Ramiro Prialé - David Aguilar Cornejo
senador de Perú (es) Traducir

28 xunetu 1963 - 3 ochobre 1968
diputáu de Perú

28 xunetu 1945 - 29 ochobre 1948
Vida
Nacimientu Lima12 d'ochobre de 1900[1]
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Llingua materna castellanu
Muerte Lima6 de febreru de 1994[1] (93 años)
Estudios
Estudios Universidá Nacional Mayor de San Marcos
Llingües falaes castellanu[2]
inglés
francés
alemán
Oficiu políticu, periodista, historiador, ensayista, abogáu, profesor universitariu, críticu lliterariutraductor
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Alianza Popular Revolucionaria Americana (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Luis Alberto Félix Sánchez Sánchez (12 d'ochobre de 1900Lima – 6 de febreru de 1994Lima) foi un escritor, abogáu, historiador, periodista, críticu lliterariu, traductor y políticu aprista peruanu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Los sos padres fueron Alberto Leandro Sánchez Blanco y Carmen M. Sánchez Patiño. Foi bautizáu na parroquia de San Marcelo y los sos padrinos fueron Domingo Olavegoya y Carmen Blanco.

En 1908, ingresó al Colexu Sagraos Corazones Recoleta. Al añu siguiente, a los nueve años, escribió'l so primer cuentu, Los lladrones coraxosos, que publicó nel Boletín de la Recoleta.

En 1916, inda siendo escolar, collaboró nes revistes lliteraries Lux y Ariel, ocasión na que entabló amistá con Abraham Valdelomar, José Carlos Mariátegui, Ladislao Meza y otros escritores.

En 1917 ingresó a la Facultá de Lletres de la Universidá Nacional Mayor de San Marcos, onde se graduó de bachiller en Lletres (1920. Depués estudió Derechu na mesma Universidá onde se tituló d'abogáu 1926,y de doctor n'Historia, Filosofía y Lletres.

Conjuntamente con Raúl Porres Barrenechea y Jorge Guillermo Leguía foi unu de los principales animadores del Conversatorio Universitariu fundáu en 1919 cola participación, ente otros, de Víctor Raúl Haya de la Torre, Jorge Basadre, Carlos Moreyra y Paz Soldán, Ricardo Vega García y José Luis Llosa Belaúnde. El so propósitu foi impulsar la investigación histórica sobre temes de la Independencia de Perú.

En 1921 ingresó como profesor del Colexu Alemán, nel que tuvo hasta 1931. Ende tuvo como alumnos a los escritores Martín Adán, Emilio Adolfo Westphalen y Estuardo Núñez, a los educadores Felipe Alarco Larrabure y Carlos Cueto Fernandini y a los diplomáticos Alberto Wagner y Guillermo Lohmann, ente otros.

En 1926 casóse con Mercedes Vargas Quintanilla.

El 26 de marzu de 1927 empecipiar na cátedra universitaria en San Marcos. Paralelamente dedicóse al exerciciu de l'abogacía y el periodismu. En 1930 foi escoyíu Presidente de l'Asociación Nacional de Periodistes.

En 1928 foi nomáu subdireutor de la Biblioteca Nacional de Perú, de la que fuera secretariu dende los 19 años. Esi mesmu añu foi fechu miembru del Institutu Históricu de Perú.

En 1931 afiliar al Partíu Aprista Peruanu, del cual foi unu de los sos más importantes líderes. Nesi mesmu añu foi escoyíu diputáu al Congresu Constituyente, que s'instaló al empecipiase'l gobiernu del presidente Luis Miguel Sánchez Cerro. Poco dempués foi prindáu y deportáu, al igual que'l restu de los miembros de la Célula Parllamentaria Aprista (1932). Trabayó como profesor visitante y periodista en Cuba, Centroamérica y Ecuador. En 1933 retornó al país al amparu de l'amnistía decretada pol gobiernu d'entós (el d'Óscar R. Benavides). Asumió entós la direición del diariu La Tribuna, voceru del aprismo. Pero al reiniciase la persecución antiaprista, foi nuevamente deportáu en payares de 1934.

Treslladar a Chile, onde se desempeñó como subdireutor y depués direutor de la Editorial Ercilla. Simultáneamente, exerció la docencia na Universidá de Chile (1935 y 1937-1938) y dictó cursos y conferencies en distintes ciudaes del continente.

En 1943 retornó al país y en 1945 foi escoyíu diputáu por Lima. N'abril de 1946 ye escoyíu decanu de la Facultá de Lletres de la Universidá Nacional Mayor de San Marcos y, poco tiempu dempués, rector de la Universidá pal periodu de 1946 a 1951; como tal, actualizó'l proyeutu del rector Manuel Vicente Villarán, pa la construcción de la Ciudá Universitaria.

A finales de 1946 foi nomáu xefe de la delegación peruana na Unesco.

En 1948, el gobiernu de José Luis Bustamante y Rivero, declaró illegal al APRA, acusándolo pola so participación na atayada rebelión del 3 d'ochobre de 1948. A otru día el Ministru d'Educación informó que Sánchez taba torgáu de siguir en funciones de rector. Sánchez llogró asilu na embaxada de Paraguay en Lima y el 13 d'ochobre partió per tercer vegada al exiliu.

Mientres el so destierru llaborió como profesor universitariu en diversos países como Méxicu, Puertu Ricu, Cuba, Guatemala, Uruguái, Panamá, Colombia, Venezuela, Francia y Estaos Xuníos. Al retornar el Perú a la sienda democrática, Sánchez tornó al país y a la Universidá Nacional Mayor de San Marcos. Nella desempeñóse como decanu interín de la Facultá de Lletres (1958). El 26 d'abril de 1961 l'Asamblea Universitaria escoyer per segunda vegada rector pal periodu 1961-1963.

En 1962 Sánchez foi electu Senador pero'l golpe d'Estáu d'aquel añu torgó'l funcionamientu del Congresu. Al añu siguiente volvió ser escoyíu pa integrar la Cámara Alta pal periodu 1963-1969. Foi escoyíu Presidente del Senáu en 1966; esi mesmu añu, l'asamblea de San Marcos escoyer por tercer vegada como rector. El golpe d'estáu del xeneral Juan Velasco Alvarado punxo fin al so periodu como senador, según al so rectoráu en San Marcos. Les denuncies d'estudiantes y docentes d'oposición por cuenta de supuestos actos d'autoritarismu y corrupción, que llegaron a articulase nun movimientu dientro de la casa d'estudios sanmarquina, motivaron a que cesara nel so cargu de rector.[3]

Mientres los años del Gobiernu Militar dedicóse principalmente a los sos trabayos lliterarios y al periodismu.

Retornó a los llabores llexislativos al ser escoyíu miembru de l'Asamblea Constituyente (1978-1979), de la cual foi Primer Vicepresidente y Presidente de la Comisión Principal. Arriendes de la enfermedá del Presidente de l'Asamblea, Víctor Raúl Haya de la Torre, encargar de la so conducción mientres l'intre del alderique constitucional.

Sánchez volvió ser escoyíu Senador nes eleiciones xenerales de 1980. Mientres la so xestión foi presidente de la comisión de Constitución y Derechos Humanos del Senáu.

Nes eleiciones de 1985 postuló pa Primer Vicepresidente de la República na fórmula eleutoral aprista encabezada por Alan García, resultando escoyíu. En mayu de 1989, García nomar Presidente del Conseyu de Ministros y Ministru de la Presidencia, cargu al qu'arrenunció en setiembre del mesmu añu.

Nes eleiciones de 1990 foi escoyíu Senador, pero los sos llabores llexislativos viéronse atayaes pol autogolpe de 1992.

Tuvo dos fíos con Mercedes Vargas, la so primer esposa: Luisa y Luis Alberto. La so segunda esposa apurrió cuatro fíos al so segundu matrimoniu los cualos recibieron l'apellíu Sánchez, según los sos dos fíos sanguíneos recibieron como segundu apellíu Dergán.

Finó'l 6 de febreru de 1994 y foi soterráu nel campusantu de La Molina.

La so obra escrita[editar | editar la fonte]

Ye un autor bien prolíficu, pos publicó más d'un centenar de llibros, que tomen distintos xéneros: crítica lliteraria, crítica histórica, historia, biografía novelada, política, ensayu, novela y poesía.

Collaboró tamién en numberosos diarios, revistes y otres publicaciones periódiques de Perú y d'otros países.

Foi'l primeru n'esbozar una visión total y orgánico sobre la historia de la lliteratura peruana, a tal puntu que'l críticu Washington Delgado calificar como'l verdaderu fundador de la historia lliteraria de Perú. Nesi rubro la so obra representativa ye La lliteratura peruana. Carreru pa una historia cultural de Perú, publicada per primer vegada ente 1929 y 1936, siendo reeditada y ampliada delles vegaes, hasta 1975, en que salió la definitiva edición, en 5 tomos.

Dellos de los sos escritos consagrar a la vida y obra del escritor Manuel González Prada, incluyendo la publicación de les sos obres completes. Tamién fixo estudios particulares sobre diversos autores peruanos, destacando los del Inca Garcilaso de la Vega, Manuel Ascencio Segura, José Santos Chocano, Pedro de Peralta y Barnuevo y Abraham Valdelomar.

Ente los sos ensayos históricos destaquen la Historia xeneral d'América (Santiago de Chile, 1942, en dos volúmenes; siendo delles vegaes editada, hasta una edición final en 4 volumes, Lima, 1985), El Perú: nueva semeya d'un país adolescente (Buenos Aires, 1958), América, dende la revolución emancipadora hasta los nuesos díes (Méxicu, 1975) y Fontes documentales sobre la ideoloxía de la emancipación nacional (1980).

Destaquen tamién les sos memories que publicó sol títulu de Testimoniu personal; memories d'un peruanu del sieglu XX (6 volumes, 1969-1988); y los sos escritos de política partidaria, como Apuntes pa una biografía del Apra (3 volumes, Lima, 1978-1981).

Publicaciones[editar | editar la fonte]

  • Los poetes de la revolución. Lima, Imp. Torres Zumarán, 1919. Folletu Non. 16 del v. de "Folletos Peruanos".
  • Los poetes de la colonia. Lima, "Euphorion, 1921; 301 p. Antes del títulu: Historia de la Lliteratura Peruana, 1.
  • Aponderamientu de Manuel González Prada. Lima, Imp.Torres Aguirre, 1922; 142 p.
  • Sobre les buelgues del llibertador. Lima, Y. Rosay, 1925; 179 p. "Cróniques escrites nel intre d'una romería pelos países de Bolívar".
  • Don Ricardo palma y llima. Lima, Imp. Torres Aguirre, 1927; 144 p.
  • Góngora n'América. El lunarejo y Góngora. Imp. el Sol. Lima 1927; 44 p.. Reeditada en Quito, Ecuador en "Publicaciones de la Biblioteca Nacional de Quito". 1927.
  • Lliteratura peruana. Carreru pa una historia espiritual de Perú. Lima, Imp. y encuadernación Perú, 1928; 3 t.
  • Subleváronse los indios. Esta novela peruana. Lima, Casa Ed. La Opinión Nacional, 1928; 69 ps. (Publicáu conxuntamente con Equivocaciones de J. Basadre).
  • Lima Universidá Nacional Mayor de San Marcos. Facultá de lletres. Programa de Lliteratura americana y de Perú, dictáu en 1928 por Luis Alberto Sánchez. Lima, Talls. tips. de la Prensa, 1929; 20 p. Folletu Non. 8 del v.4 de "Folletos Peruanos: Lliteratura".
  • Don Manuel. Lima, F. y Ed. Rosay, 1930. 266 p.(Biblioteca Peruana, Direutor: Jorge Guillermo Leguía).
  • Don Manuel; vida de Manuel González Prada, un precurseur sudaméricain. Tr. de l'espagnol par Francis de Miomandre. París, Ed. Excelsior, 1931; 318 p.
  • Carta a una indoamericana. Cuestiones elementales del Aprismo. Quito, 1932; 39 p. "Carta empobinada a la escritora peruana Rosa Arciniega".
  • América: novela ensin novelistes. Lima, Ed. Llibrería Peruana, 1933; 211 p.
  • Castellán, pa la instrucción media, primer añu. Lima, Ed. Llibrería Peruana, de Domingo Miranda, 1933; 76 p. Pal segundu añu; 84 p.
  • Cursu d'Historia Lliteraria, Pa la instrucción media, quintu añu. Lima, Llibrería Peruana, de Domingo Miranda, 1933; 82 p.
  • Nociones de Lliteratura y Arte Nuevo, pal cuartu añu d'instrucción media. Lima, Ed. Llibrería Peruana, de Domingo Miranda, 1933; 110 p.
  • Aprismo y Relixón. El anti Rodó. Lima, 1933; 47 p. (Coleición Ensayo. Serie Trujillo).
  • La Escuela Primaria nel Perú, Quito, Imp. Nacional, 1933; 42 p. Antes del títulu: Publicaciones del Ministeriu d'Educación Pública.
  • Gramática Castellana, pal cuartu y quintu añu de primaria. Lima, Ed. Llibrería Peruana, 1934; 86 ps.
  • Historia de la Edá Media. Lima, Ed. Llibrería Peruana, 1934; 142 ps. ilust.
  • Panorama de la Lliteratura actual. Chile, Ed. Ercilla, 1934; 209 p.
  • Principios d'Economía Política Aplicada al Perú, testu pal quintu añu de secundaria. Lima, Ed. Llibrería Peruana, de Domingo Miranda, 1934; 174 p.
  • Víctor Raúl Haya De La Torre o'l políticu. Crónica d'una vida ensin tregua. Santiago de Chile, Ed. Ercilla, 1934; 237 p. (Biblioteca América, VII).
  • Curtiu tratáu de Lliteratura Xeneral y notes sobre la Lliteratura nueva. Chile, Ed. Ercilla, 1935; 174 p. (Biblioteca Ercilla).
  • Historia Contemporánea. Cuartu cursu. Lima, Ed. Llibrería Peruana, 1935; 223 p.
  • Historia Moderna. Lima, Llibrería Peruana, 1936; 168 p. ilust.
  • La Perricholi. Chile, Ed. Ercilla, 1936; 175 p. (Coleición Contemporáneos).
  • La lliteratura de Perú Republicanu; carreru pa una historia espiritual de Perú. Chile, 1936; 145 p. Tirado amás de Atenea, Revista de la Universidá de Concepción.
  • Don Manuel. Biografía de Manuel González Prada, precursor de la Revolución Peruana. 3a. ed. corr. Chile, Ed. Ercilla, 1937; 236 p.
  • Historia de la Lliteratura Americana (dende los oríxenes hasta 1936). Chile, Ed. Ercilla, 1937; 631 p.
  • Índiz de la Poesía peruana contemporánea. (1900-1937), Chile, Ed. Ercilla, 1938; 359 p. (Coleición Biblioteca Americana).
  • Garcilaso Inca de la Vega, primer criollu. Chile, Ed. Ercilla, 1939; 257 p.
  • Balance y Lliquidación del Novecientos. Chile, Ed.Ercilla, 1941; 210 p.
  • El pueblu na revolución americana. Buenos Aires, Ed. América, 1942; 226 p.
  • Historia xeneral d'América. Chile, Ed. Ercilla, 1942; 2 t. ilust. mapes.
  • Una muyer sola contra'l mundu (Flora Tristán, La Paria). Buenos Aires, A.L.A., 1942; 241 p. (Tercer serie, IV).
  • Curtia historia d'América. Méxicu, Ed.Coli, 1943; 664 p.
  • Nueva historia de la lliteratura americana. Buenos Aires, Ed. Américalee, 1944; 476 p.
  • ¿Esisti América Llatina?. Méxicu, Fondu de Cultura Económica, 1945; 289 p.
  • La lliteratura peruana, carreru pa una historia espiritual de Perú. Ed.P.T.C.M., 1946, 2a. ed.
  • El señor Segura, Home de Teatru; biografía y crítica. Lima, Ed. P.T.C.M., 1947; 165 p.
  • Lima, Universidá Nacional Mayor de San Marcos. Memoria lleida pol señor Rector Dr. Luis Alberto Sánchez, nel entamu del añu académicu de 1947; 32 p.
  • Reportaxe al Paraguay. Asunción. Editorial Guaranía. Biblioteca Paraguaya, 1949; 127 p.
  • Procesu y conteníu de la novela hispanoamericana. Madrid, Ed. Gredos, 1953; 664 p.
  • Haya de la Torre y el Apra, crónica d'un home y un partíu. Chile, Ed. El Pacíficu, S.A., 1954; 475 p.
  • ¿Tuvimos maestros na nuesa América? Balance y Lliquidación del novecientos. Buenos Aires, Ed. Raygal, 1956; 192 p.
  • Escritores representativos d'América. Madrid, Ed. Gredos, 1957.
  • Una muyer sola contra'l mundu. Prólogu de José Jiménez Borja. 1957. Nueva Ed. Lima, Mejía Baca & P.L.Villanueva; 245 p.
  • El Perú: semeya d'un país adolescente. Buenos Aires, Ed. Continente, 1958. 201 p.
  • Aladino, o vida y obra de José Santos Chocano. Méxicu, 1960; 551 p.
  • La universidá nun ye una isla...Lima, Ed. Villanueva, 1961; 237 p.
  • Exame espectral d'América Llatina. Buenos Aires, Ed. Losada, 1962; 240 p.
  • La Universidá de San Marcos. Memoria. Imp. de la Universidá Nac. Mayor de San Marcos; 118 p.
  • La Universidá na América Llatina. Lima, Imp. de la Universidá Nac. Mayor de San Marcos, 1962; 61 p.
  • El pecáu de Olazábal. Lima, 1963. Edición Populibros.
  • La lliteratura peruana. Carreru pa una historia cultural de Perú. 3a. ed. 5 vlms. Lima, Ediventas, S.A. 1963.
  • El doctor Océanu. Estudios sobre don Pedro de Peralta y Barnuevo. Lima, Imp. Universidá Nac. Mayor de San Marcos, 1967; 338 p.
  • Balance y Lliquidación del Novecientos. 3a. ed. correxida. Lima. Imp. Universidá Nac. Mayor de San Marcos; 238 p.
  • Un suramericanu en Norteamérica; ellos y nós. Lima, Universidá Nac. Mayor de San Marcos, 1968; 322 p.
  • Testimoniu personal. Memories d'un peruanu nel sieglu XX. Lima, Ed. P.L. Villanueva, 1969; 1377 p.
  • Valdelomar o la belle epoque. Méxicu, Fondu de Cultura Económica, 1969; 450 p.
  • El pueblu na revolución americana. 2a. ed. correxida y aumentada. Lima, Ed. Villanueva, 1970; 236 p.
  • Curtia historia d'América. Buenos Aires, Ed. Losada, 1972; 553 p.
  • Introducción crítica a la lliteratura peruana. Lima, Ed. Villanueva, 1972; 235 p.
  • Historia comparada de les lliteratures americanes. t. I y II (con ilust. grabaos, fotografíes). Buenos Aires, Ed. Losada, 1973; 401 y 464 p.
  • Cuadiernu de Bitácora. (Selección d'artículos periodísticos arrexuntaos por Willy Pinto G.). Lima, Mosca Azul; 339 p. 1974.
  • Historia comparada de les lliteratures americanes. (t. III). Buenos Aires, Ed. Losada; 371 p.
  • Los poetes de la colonia y de la revolución. Lima, Ed. Universu, 1974; 341 p.
  • Panorama de la lliteratura de Perú. (prólogu de Washington Delgado). Lima, Ed. Milla Batres; 173 p.
  • Conversaciones: Luis Alberto Sánchez y José Miguel Uviéu. Lima, Ed. Mosca Azul, 1975; 100 p.
  • La lliteratura peruana; carreru pa una historia cultural de Perú. (4a. Ed. aumentada; 5 tomos), 1975 - Ed. L.P. Villanueva.
  • Vistu y vivíu en Chile: bitácora chilena 1930-1970. Lima, Editoriales Xuníes, 1975; 191 p.
  • El señor Segura, home de teatru (vida y obra con documentos orixinales). 2a. Ed. Lima, Ed. San Marcos, 1976; 237 p.
  • Escritores representativos d'América. (3A. serie; 3 vls.) Madrid, Ed. Gredos, 1976.
  • Historia comparada de la lliteratura americana.(t.IV). Buenos Aires. Ed. Losada, 1976; 446 p.
  • Mitu y realidá de González Prada. Lima, Ed. Villanueva. 1976; 90 p.
  • Testimoniu personal: memories d'un peruanu nel sieglu xx. (t.IV). Lima, Ed. Mosca Azul.1976; 513 p.
  • Documentos inéditos sobre la familia González-Prada. Lima, Ed. Xurídica, 1977; 70 p.
  • Drama de les palancanes veteranu y bisoño. (Documentos inéditos sobre Micaela Villegas "La Perricholi", La Quinta de Copacabana y el fíu del Virréi Amat). Lima, Ed. Xurídica, 1977; 143 p.
  • El pecáu de Olazábal. (Novela), 2a. Ed. Méxicu, Joaquín Mortiz, 1977; 242 p.
  • La juramentación de Darío Beltran. (Novela). Lima, Ed. Mosca Azul, 1977.
  • Escafandra, lente y talaya. (Antoloxía d'Ensayos, 1923 y 1976). Madrid, Ediciones Cultura Hiapánica, 1977; 363 p.
  • Les nueses vides son los ríos. (Historia y lleenda de los González Prada).Lima, Ed. de la Universidá Nac. de San Marcos, 1977; 405 p.
  • Apuntes pa una biografía del Apra. Lima, Ed. Mosca Azul, 1978.
  • Historia d'una industria peruano. Cervecería Backus y Johnston, S.A. Lima, Editorial Científica S.R.L., 1978; 300 p.
  • Tres ensayo polémicos. Lima, Editora Atlántida, S.A., 1978; 135 p.
  • Garcilaso Inca de la Vega. (Reedición). Lima, Bancu de los Andes, 1979.
  • Apuntes pa una biografía del Apra: la violencia. (t. III). Lima, Ed.Mosca Azul, 1981; 243 p.
  • El Perú: nueva semeya d'un país adolescente. Lima, Ed. Mosca Azul, 1981; 126 p.
  • Correspondencia Luis Alberto Sánchez-Haya de la Torre. (2 tomos). Lima, Ed. Mosca Azul, 1982.
  • Nueva historia de la lliteratura americana. Chile, Universidá Católica de Valparaíso, 1982; 614 p.
  • Los señores. Rellatu Esperpento. Lima, Ed. Mosca Azul, 1983; 176 p.
  • Los burgueses. Rellatu Esperpento. Lima, Ed. Mosca Azul, 1983; 167 p.
  • Los redentores. Rellatu Esperpento. Lima, Ed. Mosca Azul, 1985; 144 p.
  • Los revoltosos. Rellatu Esperpento. Lima, Ed. Mosca Azul, 1984; 152 p.
  • Política ensin mazcaritos. Cuadiernu de Bitácora. Okura Editores, S.A. Lima,1984; 257 p.
  • Pasaxeros. P.S.N.C. Orcoma. (Novela). Lima, Print Colors, S.A., 1984; 55 p.
  • Sánchez tien la pallabra. Testimoniu Parllamentariu. (3 tomos). Lima, Centru de Documentación Andina, 1985.
  • Conservador non; reaccionariu si. Nota sobre la vida, obra y proyeiciones de don José de la Riva Agüero y Osma. Ed. Mosca Azul. Lima, 1985; 115 p.
  • Escafandra, lente y talaya. 2a. Ed. Bancu Industrial de Perú. Li-ma, 1986.
  • Les nueses vides son los ríos. 2a. Edición. Bancu de Comerciu. Lima, 1986.
  • El Perú: nueva semeya d'un país adolescente. Reedición. Lima, Ed. Mosca Azul, 1986.
  • Rigoleto el sigiloso. 1a. Ed. Editorial Mosca Azul. Lima,1987; 154 p.
  • Flash Perú retrato d'un país adolescente. 1a. Ed. Editorial PEISA. Lima, 1987.
  • Historia Xeneral d'América. Reedición, 3 tomos Editorial DESA S.A. 1987.
  • Les cróniques de Luis Alberto. Editáu por Luis Alva Castro. Editorial DESA S.A..Lima 1988; 358 p.
  • La vida del sieglu. Antoloxía y estractos de llibros de LES. Compilación y prólogu d'Hugo García Salvatecci. Cronoloxía y bibliografía de Marlene Polo. Biblioteca Ayacucho, N° 135, 461 p., 1988
  • El coronel. Rellatu. Mosca Azul Ed., 164 p. 1989
  • Leguía, el dictador. Presentación de Luis Alva Castro. Ed. Pachacutec, 192 p. 1993
  • Sobre l'Heriedu de Faya de la Torre. Cola collaboración d'Hugo Vallenas. Ed. Nova Print S.A., 251 p. 1994
  • A Bolívar. Llibru póstumu, escritu en 1968. Al cuidu d'Hugo Vallenas. Lima, 1997.[4]

Traducciones[editar | editar la fonte]

Unu de los sos trabayos mientres l'exiliu foi'l de traductor. Tradució del alemán, francés ya inglés al castellán a los siguientes autores: André Siegfried, André Maurois, Rainer María Rilke, H. G. Wells, Germaine Ramos, Romain Rolland, Waldo Frank, Federico Lefèvbre, Jorge Plejanov, Henri de Montherlant, François Mauriac, Boris Davidovich, Ernst Erich Noth, Henry Ardant, Jean François, Gaston Martin, Margaret Mitchell, Julien Benda, Jacques Maritain, Luis -y François, André Malraux, James Joyce, Carlos Marx y Walt Steward.[5]

Condecoraciones y reconocencies[editar | editar la fonte]

Foi amás miembru de la Real Academia Española (1981), de l'Academia Peruana de la Llingua (1980), de les academies de la Historia de Perú (1929) y Ecuador (1925).


Predecesor:
Carlos Monge
Rector de la Universidá de San Marcos

1946-1948
Socesor:
Sergio Bernales
Predecesor:
José León Barandiarán
Rector de la Universidá de San Marcos

1961-1963
Socesor:
Mauricio San

Martín

Predecesor:
Mauricio San

Martín

Rector de la Universidá de San Marcos

1966-1969
Socesor:
Juan de Dios Guevara

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 4 mayu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Lynch, Nicolás: Los mozos coloraos de San Marcos.
  4. Fonte: Instituto Luis Alberto Sánchez
  5. Ricardo Silva Santisteban: Curtia historia de la traducción nel Perú, Lima, Institutu Bibliográficu de Perú, 2013. ISBN 978-612-46210-1-7
Bibliografía

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]