Lucina Jiménez

De Wikipedia
Lucina Jiménez
Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Oficiu antropóloga, investigadoraoradora
Cambiar los datos en Wikidata

Lucina Jiménez (¿?Ciudá de Méxicu)[1]ye una antropóloga mexicana, llicenciada n'Antropoloxía Social pola Escuela Nacional d'Antropoloxía y Hestoria (ENAH) y doctora en Ciencies Antropolóxiques pola Universidá Autónoma Metropolitana (UAM)-Iztapalapa. Especialista en polítiques culturales y desenvolvimientu sostenible, educación n'artes, derechos culturales y cultura de paz.. Integrante, dende l'añu 2000, de la Cátedra Unesco de Polítiques Culturales y Cooperación de la Universidá de Girona, España. Foi consultora internacional en polítiques culturales, cultura y desenvolvimientu pa l'AECID, la OEI, el Conveniu Andrés Bello, la UNESCO y la OEA, según para diversos proyeutos en Colombia, Cuba, República Dominicana, Perú, Brasil, Sudáfrica, Honduras, Guatemala, Méxicu, España y Estaos Xuníos. En 2011, foi nomada Esperta en Gobernanza pa la Cultura y el Desenvolvimientu d'UNESCO París, dende onde asesoró a diversos gobiernos en nuevos esquemes de gobernanza pa la cultura como derechu cultural y componente del desenvolvimientu humanu sustentable.[2] En 2005 foi ratificada pola UNESCO como integrante d'esi grupu pal periodu 2015-2017. Dirixó'l Centru Nacional de les Artes en Méxicu (, dende onde dirixó la creación de cinco centro de les artes en distintos estaos de la República Mexicana, amás d'impulsar nuevos modelos pa la reflexón, l'exerciciu y el desenvolvimientu de la educación artística, la xestión cultural y la formación virtual.[3] En 2015, foi nomada Esperta de la Comisión de Cultura del Conseyu Mundial de Ciudaes y Gobiernos Llocales Xuníos (CGLU), con sede en Barcelona, p'asesorar a les ciudaes de Méxicu y Mérida na implementación de la nueva Axenda21Cultura,[4] que'l so enfoque son los derechos culturales y el desenvolvimientu sostenible nel ámbitu llocal. Dirixe'l Consorciu Internacional Arte y Escuela A.C., con sede en cinco ciudaes de Méxicu y n'España[5] ya intensu trabayu d'educación n'artes, educación intercultural y pa la paz nel sistema educativu mexicanu.

Trayeutoria nel sector público y civil en Méxicu[editar | editar la fonte]

Foi Subdireutora d'Espardimientu de la Direición Xeneral de Cultures Populares, Subdireutora de Planeación de Radio Educación, Direutora Téunica del Programa Cultural de les Fronteres, de la Coordinación Nacional de Descentralización, fundó'l Sistema Nacional d'Información Cultural. Foi Direutora Xeneral del Centru Nacional de les Artes. Fungió como miembru del Conseyu Asesor pa diseñar el Programa Xeneral de Desenvolvimientu 2013-2018 del Distritu Federal.[6] Foi Coordinadora del Conseyu Consultivu Asesor, de la Comisión de Cultura de la Cámara de Diputaos, llexislatures LXI y LXII.8.[7] Igualmente, forma de la Rede Cultura y Desenvolvimientu de Cartagena de Indias, Colombia. Ye Vicepresidenta de ConArte Internacional, con sede en Girona España.

Redes de cooperación internacionales[editar | editar la fonte]

Cuenta con una llarga trayeutoria y reconocencia nes redes de cooperación internacionales venceyaes a los derechos culturales y les polítiques culturales. Foi oradora na Conferencia Mundial d'Educación Artística de la UNESCO en Seúl, Corea en 2010, del Cume Mundial d'Arte y Cultura, en Melbourne, Australia, en 2011. Mientres 2013 a 2015 collaboró con Free Dimensional (NY), la Rede Actores de Cambéu de Centroamérica y Hivos na edición de protocolos d'actuación pa los defensores de derechos humanos y de derechos culturales n'Hondures y Nicaragua. Esti 2015, foi oradora del Cume Mundial del CGLU, celebrada en Bilbao, España, del Cume Mundial d'Arte y Cultura pa la Paz, celebrada en marzu de 2015 en Bogotá. Na Ciudá de Méxicu, dirixió'l diálogu académicu celebráu ente Manuel Castells y Farida Shaheed, Relatora Especial de Derechos Culturales de Naciones Xuníes, arremente del Premiu CGLU Ciudá de Méxicu.

Direutora Xeneral del Consorciu Internacional Arte y Escuela A. C. (ConArte)[editar | editar la fonte]

ye Direutora Xeneral del Consorciu Internacional Arte y Escuela A. C. (ConArte), una asociación qu'actúa en rede en diverses ciudaes de Méxicu y n'España en temes dereches culturales, educación n'artes,[8] la educación pa la diversidá y la cultura de paz[9] dientro del sistema educativu mexicanu y n'ámbitos comuñales, amás de fomentar el desenvolvimientu de capacidaes ciudadanes en cultura y bienestar. Les sos metodoloxíes son reconocíes como práutiques significatives y calidable pola UNICEF (Aprender con Danza), la OEI (Ah que'l Cantar, Música Mexicana na Escuela, L'Nana, Fábrica de Creación ya Innovación y el Programa Interdisciplinariu pola Non Violencia) y la OEA (particularmente la iniciativa denominada RedeseArte Cultura de Paz, cola que contrubuyó a recuperar la vida pública y la convivencia en Ciudad Juárez, a partir de 2010). ConArte ye un nodo del Llaboratoriu d'Investigación ya Innovación en Cultura y Desenvolvimientu de la Universidá Teunolóxica de Bolívar. Forma parte del Conseyu Ciudadanu de Radio Educación, de la Rede Cultura y Desenvolvimientu de Cartagena de Indias, Colombia. Ye Vicepresidenta de ConArte Internacional, con sede en Girona España.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

  • Educación artística, cultura y ciudadanía
  • Xestión cultural y llectura en tiempos de diversidá
  • Teatru y públicos, el llau escuru de la sala[10]
  • Polítiques culturales en transición; retos y escenarios de la xestión cultural en Méxicu
  • Democracia cultural. Una conversación, de Sabina Berman y Lucina Jiménez[11]
  • Cultura y Sostenibilidá n'Iberoamérica, de Lucina Jiménez, Jesús Martín Barbero y Renato Ortiz[12]
  • El Públicu, coordináu con Marisa Jiménez Cachu *

Xestión de proyeutos artísticos: estratexes pa la recaldación de fondos y el desenvolvimientu de públicos

  • Miraes al arte dende la educación, autora participante de la esta antoloxía publicada pola Secretaría d'Educación Pública

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Lucina Jiménez: “Mariña molt més alliberar el cos d'una noia que'l d'un noi”
  2. UNESCO (2013). Strengthening the governance of culture to unlock development opportunities.  páxs. 68. http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002246/224630Y.pdf. Consultáu'l 1 d'agostu de 2015. 
  3. Ceballos, Miguel Angel (7 d'agostu de 2015). Enfrenta'l Cenart nuevos retos. L'Universal. http://archivo.eluniversal.com.mx/cultura/38665.html. Consultáu'l 21 de payares de 2005. 
  4. Busca una ciudadanía proactiva. Diariu de Yucatán. 29 de xineru de 2015. http://yucatan.com.mx/imaxe/arte-y-cultura/busca-una-ciudadania-proactiva. Consultáu'l 1 d'agostu de 2015. 
  5. http://www.vanguardia.com.mx/asociacionmexicanaconartellegaaespana-1888761.html
  6. Alvarado, Noel (17 d'abril de 2013). Presenten la Consulta Pública sobre'l Programa Xeneral de Desenvolvimientu del DF.  p. El Sol de Méxicu. http://www.oem.com.mx/elsoldemexico/notes/n2952465.htm. Consultáu'l 1 d'agostu de 2015. 
  7. Crez el conseyu asesor de cultura. L'Universal. 26 de febreru de 2013. http://archivo.eluniversal.com.mx/cultura/71152.html. Consultáu'l 1 d'agostu de 2015. 
  8. Atopo de danza convida a cavilgar sobre identidad y diversidad. Veracruzanos.info. 7 d'agostu de 2015. http://www.veracruzanos.info/atopo-de-danza-convida-a-cavilgar-sobre-identidad-y-diversidad/. Consultáu'l 22 de xunu de 2015. 
  9. violencia.htm Arte pa combatir la violencia. Informador.mx. 7 d'agostu de 2015. http://www.informador.com.mx/cultura/2015/594328/6/arte-pa-combatir-la violencia.htm. Consultáu'l 27 de mayu de 2015. 
  10. Nivón Bolán, Eduardo (xunetu-avientu de 2000). «Reseña de "Teatru y públicos. El llau escuru de la sala" de Lucina Jiménez». Alteridades (Universidá Autónoma Metropolitana Unidá Iztapalapa) 10 (20):  páxs. 165-166. ISSN 0188-7017. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=74702015. 
  11. (2007) Polítiques culturales. Una revisión dende la xestión cultural. Universidá de Guadalaxara, páx. 25. ISBN 978-970-27-1152-0.
  12. Prato Barbosa, Nelson (2006). «Cultura y sustentabilidad n'Iberoamérica». CDC 23 (63):  páxs. 179-180. ISSN 1012-2508. http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1012-25082006000300012&lng=es&nrm=iso. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]