Louis-Eugène Cavaignac

De Wikipedia
Louis-Eugène Cavaignac
Presidente del Consejo de Francia (es) Traducir

28 xunu 1848 - 20 avientu 1848
François Arago - Odilon Barrot
Presidente de Francia

28 xunu 1848 - 20 avientu 1848
French Executive Commission (en) Traducir - Napoleón III Bonaparte
Ministro de Guerra de Francia (es) Traducir


miembru de la Asamblea Nacional francesa


gobernador de Argelia (es) Traducir


Enrique d'Orleans - Nicolas Anne Théodule Changarnier (es) Traducir
Vida
Nacimientu París[1]15 d'ochobre de 1802[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Llingua materna francés
Muerte Flée28 d'ochobre de 1857[2] (55 años)
Sepultura Cementerio de Montmartre (es) Traducir
Familia
Padre Jean-Baptiste Cavaignac
Madre Marie-Julie de Corancez
Fíos/es Jacques Marie Eugène Godefroy Cavaignac
Hermanos/es Éléonore-Louis Godefroi Cavaignac (es) Traducir
Estudios
Estudios Escuela Politéunica
Llingües falaes francés[3]
Oficiu políticuoficial
Llugares de trabayu París
Premios
Serviciu militar
Graduación general de división (es) Traducir
Lluchó en Guerra d'independencia de Grecia
Creencies
Partíu políticu Segunda República Francesa
Cambiar los datos en Wikidata

Louis-Eugène Cavaignac (15 d'ochobre de 1802París – 28 d'ochobre de 1857Flée) foi un militar y políticu francés del sieglu XIX.

Familia[editar | editar la fonte]

Yera fíu del xeneral Jean-Baptiste Cavaignac (1762 - 1829) y de Julie Olivier de Corancez (1779 - 1849). Tuvo dos hermanos, Jean-Antoine (1789) y Eleonore Luis Godofredo Cavaignac (1801 - 1845). Casar en 1851 con Claire Louise Odier (1833 - 1874) y tuvo un fíu, Jacques Marie Eugène Godefroy Cavaignac (1853 - 1905), que foi un políticu destacáu.

Carrera militar[editar | editar la fonte]

Entró nel exércitu como oficial de máquines en 1824 y sirvió en Morea (Peloponeso) en 1828, aportando a capitán al añu siguiente. Cuando españó la revolución de 1830 taba destináu en Arres y foi'l primer oficial del so reximientu en declarase favorable al nuevu estáu de coses. En 1831 foi estremáu del serviciu activu por cuenta del so declaráu y fervosu republicanismu, anque en 1832 unvióse-y a Arxelia, onde permaneció 16 años, tando destináu na guarnición de Tlemcen y participando na defensa de Cherchell (1840). Foi xubiendo por méritos de guerra y en 1844 el duque de Aumale encamentó-y pa Mariscal de campu y encamentóse-y la direición de los distintos distritos del territoriu arxelín. En 1848 nomóse-y gobernador de la provincia d'Arxelia col rangu de xeneral de división.

Les revoluciones de 1848 y la Segunda República[editar | editar la fonte]

El 20 de marzu de 1848 foi nomáu ministru de la Guerra, pero arrenunció al cargu a principios d'abril por cuenta de la negativa del gobiernu a acantonar tropes na capital. El 17 de mayu d'esi mesmu añu foi-y ufiertáu nuevamente'l puestu y aceptar, treslladándose a París, qu'esi momentu atopar nun momentu críticu por cuenta de la proliferación de motinos obreros. L'alianza ente clases medies y masa obrero nacida en febreru terminara por sumir frutu de los intereses de clase contrapuestos. Nel mes de xunu, principalmente ente los díes 23 y 26, la insurrección llegó al so máximu esponente, debíu al zarru de los talleres nacionales que'l gobiernu abriera'l 26 de febreru pa combatir el desemplegu (pagando 2 francos al día),[4] una aición que, metanes la crisis económica reinante, foi vista como una traición gubernamental.

L'Asamblea Nacional decidió que pa faer valir la so autoridá había qu'utilizar la fuercia. El 24 de xunu, la Comisión Executiva concedió a Cavaignac plenos poderes pa entartallar la revuelta, convirtiéndolo de facto nel Xefe d'Estáu de Francia, posición que foi confirmada 4 díes dempués, cuando foi nomáu xefe del gobiernu. Sol so mandatu, la rebelión obrera foi duramente encalorada (con ayuda de les tropes regulares que diben llegando) y severamente reprimida. Dalgunos acusáronlu de tardanza, pero l'Asamblea ratificó la so xestión por amplia mayoría.

Reprimida la sulevación, Cavaignac buscó'l sofitu de los homes de negocios, los políticos y los espertos en ciencies sociales con cuenta de que buscar una solución a los problemes de los trabayadores y restablecer un orde permanente, encargando la xera al Comité de Trabayu del gobiernu. La conclusión a la que se llegó foi los obreros yeren persones pocos intelixentes a les qu'axentes desestabilizadores socialistes tresmitieren idees estrañes de desaforada ambición, desamarrando asina les sos baxes pasiones. La solución sería pos espone-yos "la realidá", que la so situación nun yera tan penosa como pa xustificar un alzamientu.[5]

Cavaignac siguió nel cargu hasta la celebración d'eleiciones a la presidencia de la República, a les cualos presentóse esperando revalidar el so mandatu nes urnes. Sicasí, la candidatura encabezada pol sobrín del antiguu emperador Napoleón, Carlos Luis Bonaparte, cuntaba con un enorme sofitu popular fora de París, sobremanera ente los llabradores con tierra y votu, que non simpatizaban coles propuestes lliberales y víen nel apellíu Bonaparte la seguridá y l'orde que precisaben pa caltener lo consiguío.[6] Finalmente, les urnes refundiaron un resultáu contundente: Bonaparte consiguió 5'5 millones de votos (el 75%) y algamó la presidencia, mientres Cavaignac, con namái 1 millón y mediu, abandonó la primer llinia política.

Siguió exerciendo como representante mientres el restu de la curtia República. Mientres el golpe d'Estáu del 2 d'avientu de 1851 foi deteníu xunto colos otros miembros de la oposición, pero tres una curtia estancia en prisión foi puestu en llibertá, y, recién casáu, vivió cola so muyer nun discretu retiru hasta la so muerte en Orne.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 28 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. Boletin de la Real Academia de la Historia. TOMU CLXXXII. NUMBERO III. AÑU 1985 - Consultáu en Google Books el 18 de febreru de 2012
  5. Xéneru Y Hestoria, escritu por Joan Wallach Scott - Consultáu en Google Books el 18 de febreru de 2012
  6. Los Grandes Cambeos Del Sieglu XIX, escritu por Pablo Vallina Mejía - Consultáu en Google Books el 18 de febreru de 2012

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
François Arago

Xefe d'Estáu de Francia

(25 de xunu - 20 d'avientu) de 1848
Socesor:
Carlos Luis Bonaparte