Los sos

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Commons-emblem-notice.svg
 
Los sos
Sow with piglet.jpg
Un puercu y el so llechón
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Artiodactyla
Familia: Suidae
Xéneru: Los sos
Linnaeus, 1758
Especies
Vease'l testu otros usos
[editar datos en Wikidata]

Los sos ye un xéneru de mamíferos artiodáctilos de la familia Suidae orixinariu de Eurasia qu'inclúi los gochos domésticos y los jabalíes. Los más cercanos parientes de la familia de los suídos son los pecaríes americanus y, más lejanamente, los facóqueros africanos.

Característiques y comportamientu[editar | editar la fonte]

Un gochu tien un morru de ñariz, güeyos pequenos y una cola curtio y rizao. Tien el cuerpu gordu y pates curties. Tienen cuatro dedos en cada pie, col más llargu, los deos medianos utilizar pa caminar.

Los gochos son omnívoros, que quier dicir que pueden comer plantes y animales. Los gochos escargaten y comen cualquier tipu de comida, incluyendo insectos muertos, merucos, corteces d'árboles, animales muertos, escrementos (incluyendo los suyos), basura y otros gochos. En llibertá, busquen animales, primero comen fueyes y yerba, raigaños, frutes y flores. Dacuando, en cautividá, pueden comese al más nuevu de la piara.

Les femes tán madures pa preñase alredor de los 8 a 18 meses d'edá. Entren en celu (estro) cada 21 díes. Los machos son sexualmente maduros ente 8 a 10 meses d'edá.[1] Una camada de llechonos tien ente 6 y 12.

Los gochos nun tienen glándules sudorípares funcionales,[2] polo que tienen d'esfrecese dende una fonte esterna, de normal enagua o folla cuando lo precisen. Tamién s'enllamuerguen pa protexese de la radiación actínica. Tamién amiesta protección contra insectos y parásitos.

Especies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. sos_scrofa.html ADW: Los sos scrofa: Information
  2. Managing Heat Stress In Outdoor Pigs

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Sus