Llomba primixenia

De Wikipedia

La llomba primixenia, na cosmogonía exipcia, yera la primer tierra, en forma de llomba, que remaneciera del océanu primordial (escuru caos aguacientu anterior a la creación) onde reinaba'l dios Nun y sobre la cual, el demiurgu o dios primixeniu crearía'l mundu.

Esta idea pudo surdir de la vida cotidiana de los exipcios, cuando víen que tres la retirada de les agües de les tierres anubiertes pol Nilu, lo primero qu'apaecía yeren les llombes más altes, llugares onde a los pocos díes, resurdía la vida en tou la so rellumanza. Esto producía tolos años, dando un calter dinámicu a la esistencia del mundu nun ciclu que se repitía de cutio.

Tamién ye conocida'l costume dende tiempos predinásticos, de soterrar a los sos muertos nos sables del desiertu, na tierra colorada non fértil. Pa ello escavaben nel suelu p'asitiar el cuerpu, y al tapalo, siempres quedaba un restu de sable sobrante, que formaba una pequeña llomba.

Darréu diéronse cunta qu'aquéllos cuerpos asina soterraos, pol efeutu secante del sable caliente del desiertu, convertir en momies naturales que calteníen les traces del difuntu. D'esta forma pensaron que si se soterraben debaxo d'un montículo (llomba), podíen caltener los sos cuerpos y renacer nel otru mundu.

D'ellí surdiría darréu les distintes formes d'enterramientu en forma de llomba, llegando a les pirámides como la so forma más evolucionada.

La llomba primixenia, representada nel arte y en diversos testos, constitúi por tanto, el símbolu de la creación que s'anueva eternamente.

La llomba primixenia da orixe a dos conceutos exipcios:

  • La piedra Benben, tallada con forma cuasi piramidal (más bien conu irregular) y que representa a esa llomba primordial, símbolu del principiu creador masculín y exa del mundu.
  • La idea de cubrición de la tumba del faraón como un gran túmulu col sarcófagu asitiáu so tierra.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • (2007). Exiptu: El mundu de los faraones otros = Trad.: Storch de Gracia, José Miguel, Juan Manuel y López de Ceballos, Enrique. Tandem Verlag. ISBN 978-3-8331-3273-5.



Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]