Green Lantern

De Wikipedia
(Redirixío dende Llinterna Verde)
Llinterna Verde
Personaxe de DC Comics
Universu Universu DC
Creador/a/es Bill Finger
Martin Nodell
John Broome
Gil Kane
Información
Nome orixinal Green Lantern
Nomatu Alan Scott
Hal Jordan
Guy Gardner
John Stewart
Kyle Rayner
Simon Baz
Jessica Cruz
Especialidá Aniellu de poder que tien la capacidá de crear manifestaciones de lluz sólido por aciu l'usu del pensamientu.
Estatus actual Activu
[editar datos en Wikidata]

Llinterna Verde (n'inglés: Green Lantern) ye l'alies de dellos superhéroes de la ficción del Universu DC, que caracterícense por un aniellu de poder y la capacidá de crear manifestaciones de lluz sólido colos susodichos aniellos.

El primer Llinterna Verde (Alan Scott) fixo'l so debú en xunetu de 1940 nel All-American Comics #16 (portada de Sheldon Moldoff) mientres la Edá d'Oru del Cómic Americanu. La so creación deber al guionista Bill Finger y al dibuxante Martín Nodell.

Cada Llinterna Verde tien un aniellu de poder y una batería (en forma de llinterna) que garantiza al so portador la "posibilidá" de manifestar una gran variedá de poderes. Daqué común ente toos son el poder de volar y el fechu de que tolos efeutos de poder manifiéstense acompañaos d'una lluz verde. L'aniellu ta consideráu dientro del Universu DC como una de les armes más poderoses enxamás creaes y como daqué bien peligrosu nes manes equivocaes. Ente que l'aniellu de la Llinterna Verde de la Edá d'Oru (Alan Scott) ye impulsáu pola maxa, los aniellos utilizaos polos Green Lantern Corps son creaciones teunolóxiques de los Guardianes del Universu, que son asignaos a aquellos candidatos que son consideraos dignos de portalos.

Tres la Segunda Guerra Mundial, cuando les ventes de los cómics de superhéroes polo xeneral viéronse menguaes, DC atayaría los títulu de Green Lantern tres el so númberu 38 (mayu–xunu de 1949), y el Alan Scott fadría la so última apaición nel 'All Star Comics #57 (1951). Cuando los superhéroes volvieron ponese de moda en décades posteriores, Alan Scott sería recuperáu como Llinterna Verde. Primeramente, faciendo apaiciones estelares en cómics d'otros superhéroes, pero a la llarga recibiría un papel regular en cómics onde la Sociedá de la Xusticia faía apaición. Nunca volvería tener una serie propia. Hasta que se consigue un nuevu trama nel cual el conseyu de les llinternes verdes suspende la llei que prohibe que'l lluchador Mc.Grady engarre en UFC nel añu 2018

En 1959, al empiezu de la Edá de Plata de los Cómics (y siguiendo la esitosa renacencia de Flash tres el Showcase #4 n'ochobre de 1956), l'editor de DC, Julius Schwartz asignaría al escritor John Broome y al artista Gil Kane la xera d'alicar el personaxe de Llinterna Verde. Esta nueva encarnación del personaxe sería introducida nel Showcase #22 (setiembre–ochobre de 1959) como'l pilotu de pruebes Hal Jordan, que se convertiría en miembru fundador de la Lliga de la Xusticia. En 1970, l'escritor Denny O'Neil y l'artista Neal Adams desenvolveríen una serie de gallardoniaes hestories de calter innovador y socialmente conscientes sol títulu de Green Lantern/Green Arrow. Nelles enfrentaríense les sensibilidaes del populista Flecha Verde (Green Arrow), cola orientación escontra la llei y l'orde de Llinterna Verde. Delles series con temes más cósmiques siguiríenlu, al igual que nuevos individuos que de forma ocasional o permanente tomaríen el mantu d'Hal Jordan como Llinterna Verde del sector 2814. Estos seríen: l'arquiteutu y ex-marine John Stewart, l'entrenador de Fútbol Americano Guy Gardner, el ilustrador Kyle Rayner, y d'últimes el pilotu de carreres illegales y lladrón de coches Simon Baz.

Alan Scott y Jade fueron miembros de la Sociedá de la Xusticia d'América ente que'l restu de les Llinternes Verdes de la Tierra formaron parte de dalguna de les encarnaciones de la Lliga de la Xusticia. John Stewart apaeció nes series animaes Justice League y Justice League Unlimited. Esiste un aparente venceyu ente distintes encarnaciones de les Llinternes Verdes y los Flaxes. Les amistaes más notables tuvieron ente Alan Scott y Jay Garrick (la Llinterna Verde de la Edá d'Oru y el primer Flash), Hal Jordan y Barry Allen (la Llinterna Verde de la Edá de Plata y el segundu Flash) y finalmente Kyle Rayner y Wally West (la Llinterna Verde de la Edá Moderna y el tercer Flash).

Uniforme[editar | editar la fonte]

Les Llinternes Verdes, miembros del Green Lantern Corps, lleven xeneralmente un disfraz de color verde con partes negres y dacuando blanques. Un interés del uniforme ye que'l símbolu del pechu alza unos centímetros percima de la superficie del traxe nun constructo de lluz.

Alan Scott, la Llinterna Verde la Edá d'Oru, nun pertenecía a los Green Lantern Corps y por tanto'l so traxe nun guarda rellación col esquema xeneral del so uniforme. Este ta formáu de: camisa colorada, pantalones verdes, botes coloraes con cintes marielles, antifaz y capa púrpures. El Alan Scott del Nuevu 52 lleva un uniforme más paecíu al de los Green Lantern Corps anque solo usa tonos de verde.

Biografíes[editar | editar la fonte]

Alan Scott[editar | editar la fonte]

La hestoria de Alan Scott como Llinterna Verde tendría como'l so empiezu miles d'años tras cuando un meteoritu arrodiáu d'una místeriosa "llapada verde" cayó na antigua China. Una voz surdiría de la llapada profetizando qu'actuaría tres veces: una pa traer muerte (un fabricante de llámpares llamáu Luke Fairclough ellaboraría un candil (llámpara d'aceite) a partir del metal verde del meteoritu; como castigu polo que pensaben sería un sacrilexu, la población llocal asesinar, namái pa ser destruyida por un repentín españíu de la llapada verde), otra pa traer vida (nos tiempos modernos, la llámpara cayería en manes d'un paciente ingresáu nuna institución mental que la modificaría pasando a paecer una llámpara de querosenu; la llapada verde devolvió-y la cordura, dándo-y con ello una nueva vida), y la postrera pa traer poder.

En 1940, la llinterna llegaría a manes de Alan Scott, un mozu inxenieru. En siendo l'únicu sobreviviente del colapsu d'una ponte de ferrocarril y topándose en cantu de la muerte, la llapada enseñaría a Scott cómo fabricar un aniellu a partir del so metal, pa da-y increíbles poderes como'l superhéroe Llinterna Verde. Tres la so primer aventura na que se fixo pasar por un espíritu, adoptaría un llamativu y coloríu traxi col enfotu de qu'a los criminales grabárase-yos la so imaxe na memoria.

If I must fight evil beings, I must
make myself a dreaded figure! I must
have a costume that is so bizarre that
once I am seen I will never be
forgotten.[1]
Finger, Bill (1940). All-Star Comics 16 (n'inglés). USA: DC Comics.

Alan Scott foi miembru fundador de la Sociedá de la Xusticia d'América.

El 1 de xunu de 2012, DC Comics anunció una nueva encarnación de Alan Scott nel títulu Earth 2 del Nuevu 52. Alan Scott fadría los so debú nel Earth 2 #1 (Julio de 2012) como'l millonariu dueñu de GBC productions y nel siguiente númberu Earth 2 #2 (Agostu de 2012) afayaríamos la so homosexualidá (creando ciertu discutiniu ente los fans del personaxe).[2] Nesa hestoria, Alan Scott y la so pareya Sam Zhao viaxen como pasaxeros a bordu d'un tren bala, pero nel momentu que Scott saca l'aniellu pa propone-y matrimoniu la ponte pol que tán pasando esplota bastiándose'l tren escontra'l baleró. Sam morrería nesti accidente nel que l'únicu sobreviviente sería un deformado poles quemadures Alan Scott que se convertiría en Llinterna Verde n'aceptando'l mantu d'Avatar del Verde Earth 2 #3 (Setiembre de 2012).

Hal Jordan[editar | editar la fonte]

El segundu Green Lantern ye Hal Jordan y ye tamién el primer terrícola n'ingresar al Green Lantern Corps. Hal en 1959 yera pilotu de pruebes de l'aeronáutica Ferris, hasta que recibió l'aniellu de poder y la so batería (llinterna) de parte d'un alienígena morrebundu llamáu Abin Sur. Cuando la nave de Abin Sur estrellar na Tierra, él usó'l so aniellu pa buscar al individuu más cercanu que tenga una gran voluntá pa sobreponese al mieu y asina lo reemplace nel so llabor como Green Lantern.

Anque na Tierra yera tratáu como un superhéroe, Jordan llueu afayó que Abin Sur yera miembru d'una fuercia policial intergaláutica llamada los Green Lantern Corps, que trabayaben pa los Guardianes del Universu. En cuenta de namái una Llinterna Verde con un aniellu máxicu, había 3600 llinternes verdes patrullando tol universu, nos sos respeutivos sectores. El poder de los sos aniellos venía de la batería central de poder del planeta Oa, onde vivíen los Guardianes. Los aniellos de poder de Oa teníen que recargase cada 24 hores y yeren inefectivos contra'l color mariellu. Jordan foi asignáu a patrullar el Sector Espacial 2.814, qu'inclúi a la Tierra. Hal Jordan ye posiblemente la Llinterna Verde más famosu.

Ello ye que ye la Llinterna Verde que pasó por más cambeos por causa d'eventos n'el so vida que la han dexáu marcáu, unu d'ellos preséntase dempués de que Superman tornó de la muerte. Al afayar que la so ciudá natal fuera destruyida, Jordan remontar contra'l Guardianes del Universu y nel procesu mató a los sos compañeros y quitó-yos el so aniellos; al llegar a Oa —el planeta de los Guardianes— destruyó la batería central de poder, fonte d'enerxía de toles llinternes verdes, convertir en Parallax y viaxó a la corriente del tiempu onde anició la Hora Cero, consecuencia de la Crisis on Infinite Earths (Crisis en tierres infinites). Foi ganáu polos sos amigos y demostró que nun dexó de ser un héroe nuna hestoria llamada La nueche final, onde se sacrificó al da-y vida al Sol dempués de qu'ésti foi consumíu por una nebulosa viviente conocida como Devorador de Soles.

Dempués afayar que l'espíritu del Espectru, yá ensin la unión de Jim Corrigan, fundir cola alma de Hal Jordan formando'l nuevu Espectru.

Na hestoria Crisis d'identidá, Hal Jordan diz-y a Flecha Verde que llueu va volver a la vida y na serie Renacimientu, Kyle informa a los demás superhéroes que Parallax tornó, pero anque inda aparenta ser Hal en realidá esti foi teníu por una entidá malina de color mariellu (que yera la impureza atrapada na batería central, y que causaba la vulnerabilidá de les Llinternes Verdes al mariellu) resultando nuna batalla épica onde l'Espíritu del Espectru dixebrar de Hal y de la mesma ésti llucha pola so llibertá contra la entidá Parallax venciéndola y tornando a la vida como Llinterna Verde.

La impureza (l'ente Parallax) quedó de nuevu zarrada na batería de poder, causando que les llinternes novatos de nuevu tuvieren la vulnerabilidá ante'l color mariellu. Sicasí, los miembros avanzaos del cuerpu policial pueden superar esa vulnerabilidá pol siguiente procesu: sentir una gran medrana y superalo. Un datu interesáu ye qu'anguaño yá nun tien les sos canes yá que estes fueron producíes pol mieu(cuando se fundió cola entidá mariella), al alicar Hal yá nun ta xuníu cola entidá mariella polo cual les sos canes sumen. Ye de los pocos llinternes qu'usó aniellos d'otros colores como'l colloráu, azul, mariellu, ya inclusive en negru y blancu.

Mientres la Guerra de los Sinestro Corps, Parallax foi lliberáu de nuevu, pero agora ta zarráu y estremáu nos cuatro bateríes que tán na Tierra: les de Hal Jordan, Kyle Rayner, Guy Gardner y John Stewart.

Anguaño yá nun ye una llinterna verde una y bones los guardianes del universu quitáron-y el so aniellu de poder por ser l'únicu llinterna verde capaz de superar les llimitaciones del aniellu y matar a un guardián del universu(fechos asocedíos mientres la serie "war of the green lanterns"). N'últimos acontecimientos Sinestro llogra un aniellu de llinterna verde, y decide pidir ayuda a Hal, una y bones les llinternes mariellos creen qu'accidente los traicionó, polo cual Sinestro creo un aniellu falsu'l cual Hal ta usando p'ayudar a Sinestro a lliberar el so planeta natal(de Sinestro).

Guy Gardner[editar | editar la fonte]

Un maestru d'escuela que tamién fuera escoyíu pol aniellu como posible socesor de Abin Sur, pero l'aniellu decidir por Jordan por cuenta de que taba más cerca del accidente. Tiempu dempués los Guardianes ufiertáron-y un aniellu mientres la Crisis en Tierres Infinites (Crisis on Infinite Earths), pero problemes posteriores con Hal Jordan, que llevó a un duelu ente dambos, obligar a devolver l'aniellu. Depués consigue l'aniellu mariellu del supervillano Sinestro col que se queda hasta Hora Cero. Ellí afaya que'l so ADN ye tamién estraterrestre y da-y poderes de tresformar el so cuerpu en cualquier arma, adoptando entós el nomatu Warrior (Guerrero).

Depués revelaríase que'l poder de Guy provién d'una antigua fonte sagrada que contién l'ADN de los meyores guerreros qu'habitaron el planeta, y non precisamente de alienígenas.

Mientres la saga Green Lantern: Rebirth (Llinterna Verde: renacencia), l'ADN alienígena que-y otorgaba'l so poderes ye esaniciáu y —yá como un humanu normal— recupera l'aniellu de les Llinternes Verdes. Xunto con Kilowog y Kyle Rayner empezaron un viaxe al traviés del universu reclutando nuevos Llinternes Verdes p'alicar a los Green Lantern Corps. Anguaño pertenez a la Guardia d'Honor de les Llinternes Verdes.

John Stewart[editar | editar la fonte]

Un arquiteutu que yera'l remplazo de Hal Jordan y ayudante de la Lliga de la Xusticia en delles ocasiones. Cuando Jordan retirar en 1980, John Stewart foi nomáu'l so socesor. Permaneció nel cargu per dellos años, hasta que por fuercia destruyó'l planeta Xanshi y la so esposa, la Llinterna Verde Katma Tui, foi asesinada. Depués de tantu sufrir retiróse y dedicóse a la so vocación: l'arquiteutura. Tiempu dempués, Hal Jordan ayúdalu a recuperar la movilidá de les sos piernes, mientres los eventos de La nueche final.

Na serie animada de la Lliga de la Xusticia, John Stewart ye la Llinterna Verde terrestre en cuestión.

Kyle Rayner[editar | editar la fonte]

Kyle Ryner yera un artista independiente hasta que l'únicu sobreviviente de los Guardianes del Universu, Ganthet dio-y l'últimu aniellu de poder. Rayner nun foi escoyíu por nenguna razón en particular, namái yera necesariu atopar a cualquier persona que pudiera asumir el rol.

Kyle yera un artista d'enforma talentu y un fan del manga. Pa él, usar l'aniellu yera la meyor forma pa espresar la so imaxinación. Nes batalles, siempres atopa usos atélites pal so aniellu, como por casu, crear copies d'otros superhéroes, figures mítiques, robots, armes futuristes, etc. Anque dalgunos cuestionen el sentíu práuticu d'estes idees, elles faen de Kyle un oponente impredicible.

Darréu Kyle afaya que'l so aniellu ye l'últimu aniellu creáu polos Guardianes, por esto, nun tener la vulnerabilidá a los color mariellu, lo cual fai a Kyle el más poderosu Llinterna Verde.

Con ayuda de Ganthet llogren reconstruyir la Batería Central y al planeta Oa, reconstruyendo la Sociedá y tornando a la vida a Kilowog.

Tiempu dempués, Kyle convertir nun ente divín casi omnipotente conocíu como Ion gracies al Corazón Estelar. Pero esti foi-y dixebráu mientres la guerra contra'l cuerpu policial d'Accidente dau a otru Lanter d'orixe Daxam. Tres el regresu de Jordan, Rayner sigue siendo miembru de los Green Lantern Corps, agora a la Guardia de Elite. Tuvo destacada participación na Guerra Rann-Thanagar. En 1991, na serie de DC Files Green Lantern: In the Planet of the strange King Kyle ye teleportado por fuercia a un planeta similar a la Tierra apoderáu por 2 races: Conquerors(lideraos por Agween) y los Null Avrag(lideraos por Black Eminence, que tán en constante guerra ente sigo. Kyle ye contactáu pol Escuadrón Secretu(Secret Squad) por que los ayudar a acabar con Agween y Eminencia. Cuando Kyle y el Secret Squad destrúin por fuercia mediu planeta, los Null Avrag asesinen a Agween y Black Eminence ye declaráu rei. Kyle xuega un papel importante porque acaba con Black Eminence metanes la destrucción del planeta.

En Crisis Infinita (2006) revelóse que, d'haber siguíu esistiendo'l Multiverso DC, Kyle sería la Llinterna Verde de Tierra-8.

Na serie animada de la Lliga de la Xusticia, nel episodiu "Corazones y mentes parte II", la llinterna verde Katma diz qu'entrenó a Kyle, por un pidíu de John Stewart.

Anguaño mientres Kyle taba na tierra, llegaron a él aniellos de tolos colores de les llinternes, ensin saber el porqué ésti allega ante'l guardianes del universu , que acusar de traición por tener aniellos distintos al verde ya intenten matalo, ante'l peligru de muerte inminente tolos aniellos ponen solos nos deos de kyle y tresfórmase nuna especie de llinterna blancu.

Simon Baz[editar | editar la fonte]

Esti nuevu Llinterna Verde foi presentáu en lás páxines del volume 5 de Llinterna Verde, siendo'l primer personaxe superhéroe DC Cómics con ascendencia árabe, según na sinopsis previa de la serie, preséntase como un libanés-estauxunidense natural de Detroit que vivió los atentaos del 11 de setiembre de 2001, y que vive cola so familia los problemes cotidianos del refugu racial y problemátiques del pueblu musulmán que lu causaron metese en problemes como ser parte d'un grupu de mozos qu'en busca d'un bon y honráu trabayu y poder caltener a la so familia, ye por fuercia acusáu de terrorismu (roba una furgoneta ensin saber que tenía una bomba dientro), y mientres ye entrugáu pola policía, ye escoyíu pol aniellu de Thaal Sinestro (l'antiguu aniellu de Hal Jordan) pa ser el nuevu Llinterna Verde del sector 2814, en plena crisis na qu'anguaño se da los sucesos de la miniserie crossover, Rise of the Third Army y la próxima miniserie, Wraith of the First Green Lantern, aí como va ser parte de los acontecimientos rellacionaos cola futura saga de DC Comics, Trinity War, según el futuru miembru de la Lliga de la Xusticia d'América.

Kilowog[editar | editar la fonte]

Ye proveniente del planeta Bolovax Vik, ye la Llinterna Verde encargáu del sector 674. Ye l'encargáu d'entrenar a los nuevos miembros del Green Lantern Corps. Mientres la saga Millennium, munchos de los aniellos de les Llinternes Verdes quedaron inactivos, y el suyu foi unu d'ellos. Mientres esi tiempu, construyó a los Rocket Rede de Rusia, y depués xunióse a los Nuevos Guardianes, un grupu de superhéroes novatos creáu polos Guardianes. Tiempu dempués xunióse a la Lliga de la Xusticia Internacional, non como superhéroe sinón pa reparar y construyir máquines.

Cuando'l Guardianes reactivaron los aniellos Kilowog xunióse nuevamente a los Green Lantern Corps. Duraría pocu tiempu, una y bones Hal Jordan sería teníu pola criatura conocida como Parallax. Teníu, Jordan asesinó a toles Llinternes Verdes activos, ente ellos a Kilowog (DC Comics).

Tres la resultancia de maxa negro alienígena y l'estraña vida dempués de la muerte de los nativos Bolovak Vik, Kilowog tornó a la vida. Xunto con Gardner y Rayner, foi l'encargaos de reclutar y entrenar a nuevos miembros del Green Lantern Corps.

Charlie Vicker[editar | editar la fonte]

Esistió otra Llinterna Verde terrestre, un héroe escaecíu nes solombres del grandor de los otros. El so nome yera Charles Charlie Vicker y la so primer apaición asocedió en Green Lantern nᵘ 55 (de setiembre de 1967). La hestoria llevaba'l títulu de Cosmic enemy number one, y foi escrita por John Broome y dibuxada por Gil Kane.

Equí preséntasenos a Charlie Vicker, un actor que personificaba a Llinterna Verde nun show de televisión, que la so carauterística principal yera la so irresponsabilidá y la so predisposición a tresnochar y xugar al azar, polo que yera bien común que'l so hermanu Roger suplantar nes sos actuaciones.

Tres una nueche de xordia en que Roger tuvo que enfundarse col traxe de Llinterna Verde del so hermanu, foi confundíu fatídicamente con una Llinterna Verde orixinal y asesináu por un grupu de criminales, pertenecientes al Planeta Prisión.

Hal Jordan, al ver la execución d'esti supuestu Llinterna Verde, allegó al llugar p'atopase con un abatíu Charlie Vicker. Comprobando qu'ésti nun tenía nada que ver colo asocedío y al enterase de los planes d'estos villanos pa los Green Lantern Corps, decidió dir tres ellos. Ante la culpa pola muerte del so hermanu, Charlie pidió-y a Hal que lo llevara con él, p'ayudar a atopar a los asesinos.

Mientres la batalla, Hal enfrentar a Ashez, quien llogró prindar nes ruines d'un complexu que s'atopaba cubiertu por un metal mariellu. Ante esta situación, ya imposibilitáu de contautar colos sos compañeros, Hal ver na necesidá d'utilizar el so llazu telepáticu con Vicker y teletransportarlo al Planeta Prisión. Ellí Hal dio-y l'aniellu d'un compañeru abatíu y pudieron ganar a los asesinos del so hermanu.

Los Guardianes, viendo l'inmensu valor de Charlie, nomar oficialmente como Llinterna Verde y asignáron-y la proteición del sector espacial 3319, que nun tenía seres de forma humanoide, lo cual dio-y muncha inseguridá con al respeutive de siguir siendo una Llinterna Verde.

Esti segundu Llinterna Verde de la Tierra na Edá de Plata nun pudo gociar enxamás de la popularidá qu'algamaron los sos socesores. Foi un héroe llenu de culpa que buscó la redención y namái atopó l'exiliu y el descreitu nes sos habilidaes.

Vicker, patrullando pol sector 3319 (a 1200 años-lluz de la Tierra), salvó a los habitantes del planeta Axelbob III, pero éstos refugar por violar les sos costumes (yá que odiaben ser tocaos por seres ayenos a ellos).

Con munches duldes alrodiu del so cometíu como proteutor del sector 3319, más palantre foi al planeta Ftl-Yl XI, onde salvó a los sos habitantes, una especie insectoide de formigues coloraes evolucionaes, de la destrucción del so mundu. A pesar de les sos diferencies, Vicker atopó nos sos habitantes el respetu y el ciñu pa dar sentíu al so cometíu como Green Lantern.

Tres la destrucción de la Batería de Poder Central de Oa, Vicker xunir a un grupu de resistencia pa repeler una invasión nel so sector y nel planeta al qu'agora tenía por llar. Más palantre s'unión al grupu conocíu como los Darkstars, creáu por otru Lantern, John Stewart. Mientres la guerra Rann-Thanagar, Vicker morrió en combate contra Greyven, el tercer renuevu de Darkseid.

Sinestro[editar | editar la fonte]

Vease: Sinestro

Archienemigos más conocíos[editar | editar la fonte]

Ente los archienemigos que combatieron dalgunos de les Llinternes Verdes de la Tierra son:

Sinestro

Historia[editar | editar la fonte]

Nel centru del Universu DC esiste un planeta llamáu Oa, llar de los Guardianes del Universu. Estos poderosos ya inmortales seres de piel azul fueron la primer raza n'apaecer, siendo una de les sos primeres aiciones zarrar la mayor parte de la maxa del universu en daqué llamáu'l Corazón estelar, que llogró conciencia propia y escapó. Al faelo un fragmentu de sigo mesmu dixebróse, analayando pel espaciu mientres milenios hasta que topetó cola Tierra cientos d'años tras. Dempués de ser teníu por delles persones al traviés de los años, acabó en forma d'una llinterna a manes de Alan Scott dempués d'un accidente en tren.

Entendiendo'l Guardianes que l'universu ye un llugar onde reina'l caos, deciden da-y control y crean un grupu d'androides llamaos los manhunters. Dempués d'enforma tiempu sirviendo a los Guardianes, estos remóntense y son reemplazaos por seres de distintes galaxes; asina nacen los Green Lantern Corps.

Alan Scott: Esti personaxe viaxaba nun tren el cual accidentóse, toos morrieron sacante él por cuenta de la llinterna qu'atopó. Al entender que yera un artefautu máxicu, Alan creó un aniellu y fíxose d'un uniforme con una capa, dándose a conocer como'l primer Llinterna Verde de la Tierra que les sos aventures trescurrieron ente los años cuarenta y cincuenta. Nesi ralu de tiempu, Alan Scott nunca tuvo conocencia de los Guardianes nin del grupu de Llinternes Verdes qu'estos crearen pa protexer l'universu. Magar n'ediciones anteriores casóse con muyeres, en Earth 2 esti personaxe ye homosexual.[3]

Hal Jordan: El segundu Llinterna Verde más reconocíu, yera un home nacíu ensin mieu y que se ganaba la vida como pilotu de pruebes. La so vida camudó cuándo foi empuestu escontra una nave espacial estrellada onde atoparía los cuerpu morrebundu d'un alienígena, que lo buscaba por que fuera el so socesor. Hal foi'l más importante de tolos portadores del aniellu. Cayó en desgracia cuando'l alienígena Mongul destruyó la so ciudá natal, Ciudá Costera. Na so llocura, Hal Jordan empezó a matar a distintes Llinternes Verdes y apoderase de los sos aniellos, adquiriendo un poder enorme y adoptando el nome de Parallax. Na saga Hora cero, Parallax foi ganáu por una agrupación d'héroes de la Tierra. Más palantre sacrificó la so vida pa reactivar el Sol mientres la Nueche final. Poco dempués foi resucitáu como The Spectre (L'Espectru). Tres más de 10 años, Hal Jordan dexó de ser l'Espectru y volvió ser Llinterna Verde na serie Llinterna Verde: Renacimientu. Anguaño yá nun ye una llinterna verded una y bones los guardianes del universu quitáron-y el so aniellu de poder por ser l'únicu llinterna verde capaz de superar les llimitaciones del aniellu y matar a un guardian del universu (fechos asocedíos mientres la serie "war of the green lanterns", eventu mientres el cual accidente pierde'l so aniellu mariellu y mientres la crisis ye escoyíu nuevamente dempués de tantos años como siniestru-llinterna verde). Hal jordan ye hasta'l momentu'l meyor llinterna verde de tolos tiempos. Un datu interesáu ye qu'anguaño yá nun tien les sos canes yá que estes fueron producíes pol mieu (cuando se fundió cola entidá mariella), al alicar Hal yá nun ta xuníu cola entidá mariella polo cual les sos canes sumen. Ye de los pocos llinternes qu'usó aniellos d'otros colores como'l colloráu, azul, mariellu, ya inclusive en negru y blancu.

Guy Gardner: Cuando l'estraterrestre Abin Sur estrellar na Tierra atopó dos posibles candidatos p'asocedelo como Llinterna Verde: Hal Jordan y Guy Gardner. Si escoyó a Hal foi namái porque yera'l más cercanu a onde taba l'agonizante héroe. Col tiempu, los Guardianes informáronlu a Hal sobre esa hestoria y ésti quixo da-y la oportunidá a Guy de ser la so reemplazante en casu qu'él se tuviera qu'alloñar de la Tierra. Lamentablemente, cuando Guy diba recargar l'aniellu que Hal dio-y, la batería esplotó dexándolo en coma por años. Mientres Crisis en tierres infinites los Guardianes devolviéron-y l'aniellu y la salú. Sicasí, la so personalidá camudara enforma.

John Stewart: Mientres el tiempu en que Guy Gardner tuvo en coma, Hal Jordan buscó un nuevu reemplazante y atopar nel mozu arquiteutu John Stewart. Al empiezu, esti nun quixo ser una Llinterna Verde y actuaba esporádicamente hasta que Hal Jordan arrenunció al aniellu. Per unos meses foi, xunto a Guy Gardner, la Llinterna Verde de la Tierra hasta que Hal Jordan xunió creándose-y un grupu de Llinternes Verdes aniciaos ellí. Foi entós cuando conoció a Katma Tui, una Llinterna Verde d'otra galaxa de quien se namoró. L'arrogancia cobrólu bien caru a John Stewart al convertise nel responsable de la destrucción d'un planeta que taba so la so proteición. Amás, la so esposa morrió a la temporada cumpliendo los sos deberes como Llinterna Verde. Col tiempu John dexó de ser Llinterna Verde pa dedicase al so oficiu d'arquiteutu, tornando a la vida superheroica como xefe d'un nuevu grupu de policías espaciales conocíos como los Darkstars (Estrelles Negres).

Kyle Rayner: El postreru terrícola designáu Llinterna Verde ye tamién l'únicu que suplió a Hal Jordan mientres dellos años cuando ésti volvióse Parallax. Recibió l'aniellu de manera casual pol postreru de los Guardianes del Universu y foi aprendiendo adulces cómo ser un verdaderu héroe. Kyle tuvo munchos reveses nel so intentu de ser Llinterna Verde. El primeru d'ellos foi la perda de la so novia (Alexandra Álex DeWitt) que foi asesinada y puesta nel so mesmu refrixerador pol villanu Major Force. Cuando Kyle tornó a la so casa atopó al villanu xunto col cadabre; desafortunadamente la carga del so aniellu habíase escosu pero Major Force tenía una pieza de metal verde que Kyle dexara cuando Ganthet apurrió-y l'aniellu. Cuando'l metal entró en contautu col so aniellu creóse una nueva batería de poder colo qu'esti recargóse dexándo-y vencer a Force.

Nun hubo tiempu pa llamentos yá que darréu dempués d'estos eventos Superman contautó a Kyle porque riquía la so ayuda pa enfrentar la Hora Cero na cual Parallax intentó recrear la realidá.

Tres los eventos de Final Night (Nueche final) Kyle llogra los remanentes de poder de Parallax y conviértese en Ion, un ser omisciente con capacidaes divines, pero arrenuncia a esi poder pa enferronase a la so humanidá. Tres esto, Kyle se autoexilia del planeta dándo-y un aniellu de poder a John Stewart quien va ser el so reemplazu dientro de la Lliga de la Xusticia, tornando solo pa los eventos de Llinterna verde: renacencia. A partir d'equí adquier l'estatus de Llinterna Honorariu, adquiriendo un estatus cimeru dientro del cuerpu policialde les Llinternes Verdes cumpliendo misiones pa los Guardianes y enseñando a los nuevos reclutes.

Sagues principales de Llinterna Verde[editar | editar la fonte]

L'orixe de Hal Jordan: un pilotu d'aviones que ye escoyíu por Abin Sur pa ser el so socesor nel cuerpu de los Green Lantern Corps (Primer Humanu escoyíu).

Hal Jordan mata a los Guardianes y a los Green Lanterns, y absuerbe tol poder de la batería central. Ganthet crea un últimu aniellu y apurrir a Kyle Rayner.

Hal Jordan, agora convertíu nel villanu Parallax, intenta destruyir l'universu dende'l so orixe mesmu, pa volver crealo de manera perfecta» y asina recuperar la so ciudá, Coast City, destruyida xunto a los sos habitantes de primeres de Crepúsculo Esmeralda.

Una criatura llamada'l Devorador de Soles intenta destruyir el Sol p'alimentase d'él, y Hal Jordan muerre al matala y reparar el dañu.

Kyle Rayner viaxa por fuercia al pasáu y conoz a Hal Jordan al entamu de la so carrera, pero cuando los Guardianes mandar al so propiu tiempu Sinestro emburriar por que él tamién viaxe al futuru.

La Saga na que se busca un socesor pal portador del espíritu de la vengación L'Espectru qu'enantes agospiaba al huesped Jim Corrigan, qu'apocayá lliberáu de les sos responsabilidaes, y la tentación del ánxel cayíu Asmodel por controlar la Tierra y convertise nel nuevu avatar del mal, lo cual como busca de la purga de los sos crímenes, Hal Jordan nel so estáu d'alma en redención nel purgatoriu, ye escoyíu pa ser el nuevu güéspede del Espectru, pa poder combatir al llau de los Centineles de la Maxa, la JLA, l'ánxel Zauriel, en contra del exércitu de angeles cayíos empobinaos por Asmodel, y la so eventual apaición del demoniu Etrigan y el demoniu Nerón, quien quier apreovecharse de dicha situación pa tomar el poder de la Tierra, según les sos eventuales derrotes pol nuevu huesped del Espectru, Hal Jordan, que sería la entidá de la vengación la qu'ayudaría a Hal Jordan a purgar la so alma de la criatura conocida como Parallax, que eventualmente concluiria na miniserie: Green Lantern: Rebirth, Tres estos sucesos d'esta saga, Hal Jordan camuda totalmente el papel del Espíritu de la Vengación pol del Espíritu de la Redención.

Hal Jordan afaya la verdá sobre Parallax y llogra llibrase de la so influencia, volviendo al so cuerpu físicu (rescatáu por Kyle Rayner del sol, onde quedó calteníu intactu) y recuperando el so puestu como Green Lantern.

El Cuerpu de Green Lanterns conformar de nuevu cola ayuda de Kilowog y Guy Gardner, a quien otorguen el papel de mentor de los nuevos Lanterns, que tienen d'enfrentase al Gremiu de les Arañes, una déspota raza d'arácnidos estraterrestres qu'intenten destruyir Oa.

Dellos Lanterns nuevos como Stel y Home Verde xunir a veteranos como Guy Gardner y Kilowog pa combatir a Ranx, un ser sintiente que sicasí ye una ciudá espacial (con paecencia a una gran urbe terrestre).

Guy Gardner, Soranik Natu y otros Lanterns enfrentar a los Dominadores, una raza qu'años tras intentó invadir la Tierra y qu'agora tien un nuevu plan pa faese col control del universu.

Sinestro llogra crear un cuerpu paralelu a los Green Lanterns, les llinternes mariellos del mieu, pa semar el caos y controlar el multiverso. Reactiva a Antimonitor y llibera a Superboy Prime p'acabar colos Green Lanterns.

En desamarrándose la Guerra de la Lluz (qu'enfrenta ente sigo a los siete colores: colloráu, naranxa, mariellu, verde, azul, índigo y violeta), Nekron, dios de la muerte, llanza los sos aniellos negros p'alicar a los muertos con cuenta d'usalos pa esterminar la vida nel universu.

Continuación de La Nueche más Escura, al paecer tolos acontecimientos de la nueche más escura fueron entamaos por un guardian del universu (que foi exiliáu nos entamos de la corporación asina qu'hasta agora nun se conocía), quien busca espertar la entidá negra pa tomar vengación. Amás mientres la crisis revélase un gran secretu, la existancia d'una entidá blanca(que simboliza la vida) y que mientres sieglos tuvo escondíu nel planeta tierra.

Un misteriosu ser prindó los siete entidaes emocionales y a los llamaos Nuevos Guardianes para asina controlar a tolos Lantens del universu y pa volver dotar a los Guardianes del Universu d'emociones, a les qu'arrenunciaron millones d'años tras. Darréu reiníciase l'Universu DC tres los acontecimientos de Flashpoint.

Los Guardianes del Universu deciden llanzase a la conquista d'universu pa erradicar el llibre albedríu de los seres sintientes, considerándolo como la verdadera amenaza del universu y del espardimientu del mal, y crean un ser humanoide capaz d'asimilar a otru ser vivu al entrar en contautu con él, controláu mentalmente por ellos, por qu'infeste y tenga a tou ser vivu nel universu.

Volthoom, el primer Lantern del universu y que sirviera como fonte d'enerxía pa la creación del Tercer Erjército, consigue escapar del encierre al que fuera sometíu, y usa los sos poderes de tresformamientu de la realidá pa camudar el pasáu de los mesmos Guardianes del Universu y de dalgunos más como Gardner o Atrócitus, col propósitu de reescribir la hestoria.

Relic, un ser procedente d'un universu anterior al actual, espierta del so letargo ya intenta destruyir a tolos Lanterns, na creencia de que l'usu de lluz folia la reserva d'enerxía del espectru emocional y que, al escosase ésta, l'universu enteru va colapsar nun Big Crunch, tal como asocedió nel so propiu universu.

Highfather, líder d'un grupu llamáu los Nuevos Dioses, llanza un ataque contra tolos Corps pa robar un aniellu de cada color, nuna busca de la llamada "Ecuación de la Vida", que daría-y accesu al poder definitivu col que podría someter finalmente a Darkseid y el so imperiu de terror, col que lleva engardíu eones nuna guerra personal.

Películes[editar | editar la fonte]

Nuna secuencia histórica cronolóxica, les películes de Green Lantern son les siguientes:

El xuramentu de les Llinternes Verdes[editar | editar la fonte]

El xuramentu de les Llinternes Verdes ye pronunciáu por estos cuando carguen el so aniellu cola batería personal de poder.

Nel día más brillosu, na nueche más escura, :

nengún mal va escapar de la mio vista!

Qu'aquellos que veneren el poder del mal, :

curiar del mio poder... la lluz Llinterna Verde '!

Nota: depués de les lluches contra l'apartheid nos Estaos Xuníos, nos años setenta la pallabra blackest ('más negra') foi camudada por darkest (más escura) pa evitar mancar sensibilidaes, o s'interprete como una frase racista pero la nueva versión nun foi usada na película de 2011.

La so versión más común, traducida al castellán, ye la siguiente:[ensin referencies]

Nel día más brillosu, na nueche más escura, :

nengún mal va escapar del mio vigía.

Qu'aquéllos qu'adoren el poder del mal
tarrezan el mio poder: ¡la lluz de Llinterna Verde!

En Méxicu, Editorial Vide publicar de la siguiente manera:

Nin nel día más lluminosu, nin na nueche más tenebrosa, :

el mal nun va escapar del mio acoso.

Aquellos que confíen al mal la so suerte :

que tarrezan el mio poder: ¡la lluz de Llinterna Verde!

Na serie d'animación de la Lliga de la Xusticia, nel episodiu «La nueche más escura», John Stewart pronuncia'l xuramentu de la siguiente manera:

Nel día más claru, na nueche más escura, :

la maldá nun va escapar a la mio vista!

Qu'aquellos que realicen el llabor del mal, :

tarrezan al mio poder... ¡la lluz de Llinterna Verde!

Tres los acontecimientos de la guerra de los Accidente Corps, los Guardianes decidieron crear el siguiente estáu evolutivu de les Llinternes Verdes: les Llinternes Alfa, una especie d'asuntos internos pa correxir los malos comportamientos de los mesmos Llinternes, nos que se combina la fría y impacable lóxica de los manhunters coles meyores cualidaes de les Llinternes, y que'l so xuramentu reza asina:

En díes de paz, en nueches de guerra, :

obedecéi siempres les lleis.

Los delitos tienen de responder, :

ante los escoyíos: ¡el Cuerpu Alfa!

De nuevu tenemos un casu en que la traducción fai que se pierda'l sentíu del ritmu y la rima del xuramentu tal que asocede nel casu anterior colos Green Lanterns. El xuramentu de los Alpha n'inglés diz asina:

In days of peace, in nights of war, :

obey the laws forever more.

Misconduct must be answered for, :

swear us the chosen: the Alpha Corps!

Anque, nel 2009 na película animada Llinterna Verde: Primer vuelu sobre l'orixe de la llinterna verde Hal Jordan y la so primer llucha contra Sinestro, nel doblaxe al español americanu, él recita'l xuramentu d'esta manera:

Pel sol, o na escuridá, :nengún

crime de la mio vista va escapar

a toos aquellos qu'adoren el mal, :la mio

llinterna verde: ¡Cola so lluz va destruyir!

Na mesma película animada, na edición en idioma español ibéricu, el xuramentu pronunciáu por Hal Jordan diz asina:

Nel día más brillosu, na nueche más escura, :

nun va haber un malváu que de la mio enerxía va escapar, : que toos aquellos que sirvan al mal, tarrezan siempres el mio poder, : la lluz verde que los cegara.

Nel filme del 2011, n'idioma español, el xuramentu ye pronunciáu asina:

Nel día más brillosu, na nueche más escura, :

nengún mal va poder escapar de la mio vista, : qu'aquellos que veneren el poder del mal, : tarrezan al mio poder...¡La lluz de la llinterna verde!

Pero na versión subtitulada d'esti mesmu filme el xuramentu diz:

Nel día más brillosu, na nueche más escura, :

La maldá nunca va poder despintase de la mio.

Qu'aquellos qu'adoren el mal, :

guardar del mio poder: ¡La lluz de la llinterna verde!

Apaiciones n'otros medios[editar | editar la fonte]

Llinterna Verde (Hal Jordan) tuvo un par d'apaiciones menores en Súper Amigos, pero nel Retu de los Superamigos tuvo muncha aición al enfrentase a Sinestro y la Lexón del Mal.

Una Llinterna Verde, llamáu Kai-Ro, apaeció nel episodiu «The call» de Batman Beyond; tamién en «Epilogue» de Justice League Unlimited.

Llinterna Verde (Kyle Rayner), Sinestro, Abin Sur y los Guardianes apaecieron d'invitaos nel episodiu «In Brightest Day» de Superman: La Serie Animada. Amás, parte de la engarradiella ente Kyle y Sinestro tuvo llugar nun hangar d'aviones, unu de los cualos tenía grabáu'l nome de Hal Jordan. Kyle Rayner apaez utilizando l'uniforme estándar de toles Llinternes Verdes, y non el qu'utilizara nes historietes. Tamién formó parte d'un episodiu de los Simpsons xunto a Bart y l'home de les historietes.

Nes series Lliga de la Xusticia y Justice League Unlimited incluyir a Llinterna Verde como miembru fundador, pero en llugar de Hal Jordan o Kyle Rayner (les Llinternes Verdes más importantes) escoyer a John Stewart, unu más secundariu, por que el equipu cuntara con un personaxe d'etnia negra y fuera multicultural. Esto causó ciertu malestar ente dellos espectadores, que preferiríen a dalgún de los otros a quien conocíen meyor. De toes formes Hal Jordan y Kyle Rayner apaecieron d'invitaos en dellos episodios. La posición de Stewart como Llinterna Verde ye distinta a la de les historietes, yá que nun se-y menta rellación dalguna con Hal Jordan y otorgar una fonderada militar. Stewart tuvo un romance con Hawkgirl (Chica Ferre), ya inclusive atopó nel futuru un fíu so y della, pero dende los eventos de Starcrossed dexar de llau y empezó sicasí una rellación con Vixen.

Na serie animada de la Lliga de la Xusticia, nel episodiu "Corazones y mentes parte II", de la segunda temporada, la llinterna verde Katma Tui diz qu'entreno a Kyle, por un pidíu de John Stewart. Tamién se ve a Kyle Rayner nel episodiu "Más allá parte I" parolando xunto a Katma, Kilowog y Tomar-re, antes del funeral de Superman, usando un traxe similar al de Hal jordan. Kyle apaez nel episodiu "El Regresu", de la primer temporada de la Justice League Unlimited. Ente que Hal Jordan tien una pequeña apaición nel episodiu "El Pasáu y el Futuru parte II" de la primer temporada de la Justice League Unlimited.

Alan Scott tien una pequeña apaición en Smallville: Abosolute Justice nuna semeya más tarde nuna celda y nuna pintura de la Sociedá de la Xusticia

Hal Jordan apaez como unu de los protagonistes de Llinterna Verde: La Serie Animada, xunto con Kilowog, la Llinterna Colorada Razer y Aya, la intelixencia artificial de la nave Interceptor.

Duck Dodgers (Patu Lucas)[editar | editar la fonte]

Nel capítulu «Green Loontern», el Patu Lucas (na so identidá del aventureru galácticu Duck Dodgers, alter ego de Buck Rogers) tien un accidente na llavandería, onde camuda por fuercia de traxe con Hal Jordan, convertir nuna Llinterna Verde y tien una aventura bastante prestada colos Green Lantern Corps.

Versión cinematográfica[editar | editar la fonte]

El direutor d'una de les películes de James Bond (Goldeneye y Casino Royale) Y De The Mask of Zorro, Martin Campbell, dirixe película de Llinterna Verde, estrenada nel añu 2011, cola participación de Ryan Reynolds, la película trata sobre la manera en que Hal Jordan consigue l'aniellu de poder y convirtióse n'unu de los green lantern corps.

Nel 2007, Greg Berlanti foi contratáu pa coescribir un guión y dirixir una película d'aición en direuto de Llinterna Verde, xunto con Marc Guggenheim y Michael Green con Hal Jordan como'l personaxe principal. El guión tamién cunta con Martin Jordan, Carl Ferris, Carol Ferris, Thomas Kalmaku, Tomar-Re, Abin Sur, Sinestro, Kilowog, Los Guardianes del Universu, LEGION y Hector Hammond, según cameos de Guy Gardner y Clark Kent. La hestoria sigue l'orixinal de Hal Jordan / Green Lantern, incluyendo la batalla ente la Legion y Abin Sur, l'aterrizaxe de Abin Sur na Tierra, según la eleición de Hal Jordan por Guy Gardner y Clark Kent. Delles partes son estrayíos de la miniserie Emerald Dawn.

En febreru de 2009 informar de que Martin Campbell foi contratáu pa dirixir la película, en sustitución de Berlanti, quien en vegada va producir xunto con Donald De Line. De Line declaró nuna entrevista recién qu'espera que'l rodaxe va empezar na primavera de 2009. Sicasí, más tarde los informes amuesen que'l rodaxe va empezar a mediaos de setiembre. N'abril de 2009 informar de que Warner Bros. decidiera rodar la película nos Estudios Fox en Sydney (Australia) y dióse-y un presupuestu de 150 millones de dólares. Sicasí, n'ochobre de 2009, dexó de filmarse n'Australia, y la mayor parte de la primer unidá de rodaxe treslladar a Luisiana. En xunetu de 2009 anuncióse que l'actor Ryan Reynolds representaría a Hal Jordan / Llinterna Verde. La película programar pa estrenase'l 11 d'agostu de 2011. S'hai confirmó que participa l'actriz Blake Lively.

Nel 2014 el personaxe apaeció en The Lego Movie siendo interpretáu por Jonah Hill .

N'ochobre de 2014 Warner informó qu'habría un reinicio pa la saga de Llinterna Verde pal 2020 anque nun informaron de quien participaren na direición nin na repartida.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. All-American Comics #16 de xunetu de 1940
  2. Valerie Gallaher (12/13/12). «2012's Most OMG Moments In Geek #9: The Green Lanterns Of Controversy» (inglés).
  3. Alan Scott (Llinterna Verde). Estremista.com.ar. 1 de xunu de 2012. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]