Llingua de señes nos ñácaros y neños pequeños

De Wikipedia
Ñácaru signando pá.

El llinguaxe de señes, conocíu tamién como llingua de signos pa ñácaros o baby-signos, ye en realidá'l desenvolvimientu de la comunicación xestual natural que se produz nos ñácaros a partir de los 6-10 meses.

Utilizóse equivocadamente'l términu llinguaxe de signos, llingua de signos o llinguaxe de señes por faese una traducción lliteral del inglés al castellán. Pero la comunicación xestual de los ñácaros nun ye equiparable col llinguaxe de señes qu'utilicen los sordos.

Los ñácaros de manera natural utilicen los ruiditos, los lloros y los xestos pa comunicase mientres se desenvuelve'l so aparatu fonador. Los ñácaros aprienden el llinguaxe oral y xestual al traviés de los sos cuidadores. Por casu, un ñácaru apriende a saludar cola mano y a oldear esti xestu cola pallabra adiós, porque los pás y otros cuidadores dícen-y adiós y faen el xestu de ximelgar la mano. El ñácaru asonsaña lo que ve, acomuña xestu con pallabra y a partir d'ende cuando quier dicir adiós ximielga la mano.[1]

De la mesma manera qu'apriende a dicir adiós cola mano, si los cuidadores acomuñen otros xestos a otres pallabres el ñácaru va poder aprender hasta cientos de xestos pa espresar les sos necesidaes, los sos deseos o a cencielles aquello que-y ronda pela cabeza.

Pa crear un sistema unificáu de xestos estrayxéronse los mesmos del diccionariu de signos de la llingua americana. Por esto, que se suel incurrir nel error de denominar la comunicación xestual con ñácaros, llinguaxe de signos o señes. Pero en realidá, el llinguaxe de signos o la llingua de signos ye un idioma en sí, complexu cola so sintaxis y demás. La llingua de signos nun ye la simple gesticulación de signos sueltos; lo cual, sí ye la comunicación xestual de los ñácaros.

Ente que los ñácaros y neños pequeños tienen el deséu de comunicar les sos necesidaes y deseos, nun tienen la capacidá pa faelo con claridá porque la so capacidá cognitiva nun ye abonda nos primeros meses y años de vida. Los defensores de la comunicación xestual con ñácaros dicen qu'esta fienda ente'l deséu y la capacidá de comunicase de cutiu conduz a la frustración y a les rabexaes.[2][3][4]

Sicasí, como la coordinación esquito-güeyu desenvuélvese primero que l'adquisición de les habilidaes verbales, los neños pueden aprender los signos simples de pallabres comunes como "comer", "espera", "más", "abrazu", "xugar", "galleta ", "osín de peluche", antes de ser capaces de producir un discursu comprensible.[5]

Investigación[editar | editar la fonte]

Nun artículu publicáu na revista "El Psicólogu" de la British Psychological Society [Gwyneth Doherty-Sneddon] esaminar en detalle les bases teóriques de la crecedera d'esti fenómenu y dalgunes de les afirmaciones feches polos sos siguidores.[6] [7]

Doherty-Sneddon señala que l'usu de les llamaes “señes pa ñácaros“ o “signos pa ñácaros“ nun ye del tou nuevu. Les variantes utilizáronse polos terapeutas de la fala y del llinguaxe mientres décades con neños que tienen defectos cognitivos y/o de la fala (por casu, Clibbens et al., 2002).[8]

Ye llargamente reconocíu que la comunicación ye fundamental nel desenvolvimientu del neñu, yá sía cognitivu, social, emocional o de comportamientu (por casu, Vygotsky, 1978).[9] Los médicos y los investigadores resaltaron l'asociación ente les dificultaes de comunicación y los problemes de comportamientu.[10]

Por casu Pablo y Kellogg (1997) repararon que los neños qu'a los dos años d'edá teníen el fala menos desenvuelta, yeren más cobardes, distantes y estravertíos a los seis años. Reparáronse afaigas sociu-emocionales similares en neños pequeños de fala tardida xunto con una mayor disfunción, nun estudiu realizáu por Irwin y otros. (2002).[11] Mientres los promotores de los signos pa ñácaros reclamen dellos beneficios verificaos na investigación esperimental, de fechu hai una escasez na investigación actual.

L'equipu estauxunidense dirixíu por Acredolo Goodwyn foi responsable de conducir la investigación sobre los efeutos de les señes pa ñácaros nel desenvolvimientu del neñu. Afirmen que los ñácaros adquieren fácilmente xestos simbólicos cuando son espuestos a ellos. Tamién repararon (Acredolo et al, 1999 Goodwyn y otros, 2000) otros beneficios, como:

  • Mayor vocabulariu espresivu y receptivu del llinguaxe faláu;
  • Desenvolvimientu mental más avanzáu;
  • Amenorgamientu de conductes problemátiques como les rabexaes resultantes de la frustración, y *

Meyora nes rellaciones ente padres y fíos.

Proponen que los mecanismos subxacentes a estos beneficios son:

  • Mayor númberu d'episodios d'atención visual conxunta mientres les interacciones ente padres y neños pequeños, conocíos por tar acomuñaos cola meyora de les conocencies llingüístiques;
  • Empoderamiento del neñu pa enfocar la tema y el contestu de la conversación;
  • L'alderique y la clarificación de conceutos;
  • Práctica añadida cola función simbólica.

Doherty-Sneddon afirma que ye esencial disponer d'abondes investigaciones afechiscamente diseñaes pa sofitar los argumentos a favor del usu de les señes pa ñácaros. Una revisión de la lliteratura concluyó qu'anque se reportaron beneficios en 13 de 17 estudios, dellos defectos metodolóxicos dexen ensin confirmar los argumentos.

Verdaderamente, la investigación sobre los efeutos de la señes pa ñácaros precisa más grupos de control, como neños que participen n'actividaes igualmente interesantes y risonderes basaes na interacción del llinguaxe d'adultos y neños pero non nes señes pa ñácaros. Volterra y otros. (2006) concluyeron qu'una mayor aportación de señes a los neños oyentes ye un catalizador pa l'adquisición de señes, y especialmente l'usu de les formes representatives y por tanto la función comunicativa simbólica.

Añaden qu'esti ameyoramientu ye de curtia duración (d'ente 12 y 15 meses d'edá). Doherty-Sneddon sostién, sicasí, qu'esti plazu namái representa una norma xeneral. L'ameyoramientu y la ventaya ye muncho más estensa en munchos neños que nun falen hasta muncho depués del so segundu cumpleaños.

Doherty-Sneddon conclúi argumentando qu'hai trés distintos niveles de respaldu a los beneficios de les señes pa ñácaros:

  • Evidencies indicatives, si non evidentemente fuertes, a partir de la investigación sobre les señes pa ñácaros;
  • Pruebes rellacionaes a partir de la investigación sobre llingua de signos pa persones sordes;
  • Respaldu anecdóticu de forma convincente de families qu'adoptaron esti enfoque.

Desenvolvimientu[editar | editar la fonte]

Nos Estaos Xuníos, la enseñanza de la Llingua de señes a les families que nun se rellacionen con esti tipu de señes pa comunicase colos sos ñácaros y neños pequeños foi desenvuelta por Linda Acredolo, profesora emérita de Psicoloxía de la Universidá de California en Davis, y Susan Goodwyn, profesora de Psicoloxía na Universidá Estatal de California Stanislaus.[12] La so investigación empezó en 1982, y produció un artículu en 1985 sobre Desenvuelvo Humanu tituláu "xestos simbólicos nel desenvolvimientu del llinguaxe. Un estudiu de casu". José García, un intérprete de llinguaxe de señes americanu (ASL), gran defensor del usu de ASL na comunicación con ñácaros y neños pequeños, empezó cola so tesis de 1986 un analís del papel que podría desempeñar la llingua de señes n'en l'adquisición temprana del llinguaxe infantil.

La so investigación indicó que los ñácaros que tán espuestos a les señes regular y consistentemente n'edaes de seis a siete meses pueden empezar a utilizar con eficacia les señes nel so octavu o novenu mes.[13]

En 1998, Kimberlee Whaley. dirixó un programa na A. Sophie Rogers Infant-Toddler Laboratory School na Ohio State University con ñácaros de namái 9 meses d'edá que los sos profesores empezaron a aprender a usar dellos signos de la llingua de señes pa comunicase ente sigo. El programa nun tenía la intención d'enseñar llingua de señes americana, sinón d'usar signos pa comunicase con eficacia. Reparóse que los neños utilizaben tamién en casa los signos qu'aprendieren na aula. Otru afayu indica que les neñes utilicen señes más que los varones. Esto ye daqué que Whaley quier investigar más palantre.[14] Ye importante xixilar el desenvolvimientu motor del ñácaru y allegar al pediatra si: a los 6 meses nun coyer oxetos; a los nueve nun tresfier oxetos d'una mano a otra; o si a los dolce nun puede coyer coses pequeñes ente'l pulgar y l'índiz.[15]

Na cultura popular[editar | editar la fonte]

La llingua de señes foi un elementu na trama de la película Meet the Fockers, onde Jack (el personaxe de Robert De Niro) enseñar al so nietu "Little Jack". Los ximielgos que representaron a Little Jack (Bradley y Pickren Spencer), aprendieron la llingua de señes viendo Signing Time! Videos.[16]


[17]

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Empieza_a_signar_con_el to_fíu.png


Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Carter, Claudia. "Baby Signos, Entiende al to ñácaru primero que pueda falar y potencia la so comunicación." Cincodeditos. Editorial Cincodeditos, Inc., 2009. Web. 23 Aug. 2009. <http://www.cincodeditos.com>.
  2. Garcia, Joseph. "Baby Sign Language Research." Sign2Me. Northlight Communications, Inc., 2010. Web. 23 Sept. 2010. <http://sign2me.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=33>.
  3. Summary of the Benefits of Signing. Signing Time! Two Little Hands Productions, 2006. Web. 23 Sept. 2010. <http://www.signingtime.net/pdf/st/STResearch_Summary.pdf>.
  4. «¿Por qué usar signos con Ñácaros?». Otanana.com. Consultáu'l 10 de xunetu de 2013.
  5. «Benefits for Babies Using Baby Sign Language». Babies-and-Sign-Language.com. Consultáu'l 27 de marzu de 2007.
  6. «The great baby signing alderique». The British Psychological Society (3 d'abril de 2008). Consultáu'l 19 de xunetu de 2010.
  7. Doherty-Sneddon, G., "The great baby signing alderica", The Psychologist, Vol. 21, Part 4, April 2008, pp300-303
  8. Clibbens, J., Powell, G.G. & Atkinson, Y. (2002). Strategies for achieving joint attention when signing to children with Down's syndrome. International Journal of Language and Communication Disorders, 37(3), 309–323
  9. Vygotsky, L.S. (1978). Mind in society. Cambridge, MA: Harvard University Press
  10. Paul, R. & Kellog, L. (1997). Temperament in late talkers. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 38, 803–811
  11. Irwin, J.R., Carter, A. & Briggs-Gowan, M.J. (2002). The social-emotional development of 'late-talking' toddlers. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 41, 1324–1332
  12. «Supporting Research». Baby Signs. Archiváu dende l'orixinal, el 6 d'abril de 2007. Consultáu'l 27 de marzu de 2007.
  13. «Dr. Joseph Garcia». Stratton/Kehl Publications, Inc.. Archiváu dende l'orixinal, el 22 de payares de 2015. Consultáu'l 19 de marzu de 2008.
  14. «Teaching Infants to Use Sign Language». Ohio State University. Consultáu'l 9 de payares de 2008.
  15. «to-bebe/desenvolvimientu-motor Desenvuelvo motor del ñácaru». Consultáu'l 28 de xineru de 2013.
  16. http://www.signingtime.com/forums/showpost.php?p=20499&postcount=117
  17. Escacena, Miriam. "Empieza a signar col to fíu." Editorial Bubok. Minilibro ebook de descarga gratuita. <http://www.comunicacionconbebes.com>.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Otanana.com Videos de signos pa ñácaros en Llingua de Signos Española * SpreadtheSign.com Diccionariu internacional de Llingua de signos

  • [1]. Comunicación con ñácaros. Cursos de comunicación xestual con ñácaros y neños
  • LenguaDeSignosParaBebes.com. La llingua de signos como mediu de comunicación colos ñácaros. Cursos de comunicación por aciu la llingua de signos con ñácaros qu'entá nun desenvolvieron la fala, principalmente ente los 6 meses y los 3 años d'edá