Llingües de Mónacu

De Wikipedia
Señalización nuna cai de Mónacu en francés y monegascu.

L'idioma oficial de Mónacu ye'l francés, pero hai delles llingües falaes, incluyendo'l monegascu, l'idioma nacional del pueblu monegascu.

Francés[editar | editar la fonte]

El francés ye la llingua oficial única en Mónacu, a consecuencia del papel dominante que Francia tuvo mientres enforma tiempu sobre'l microestado (vease los Trataos francu-monegascos).

Los franceses representen el 47% de la población, formando'l mayor grupu de población (más grande qu'inclusive ciudadanos monegascos) del Principáu.

Monegascu[editar | editar la fonte]

El monegascu ye l'idioma nacional del pueblu monegascu (que representen namái'l 16% de la población total): tratar d'un dialeutu del ligur.

Por cuenta de que los monegascos namái son una minoría en Mónacu, el monegascu tuvo en peligru de sumir na década de 1970. Pero la llingua enseñar nes escueles, y la so continuidá ye considerada como segura. Na parte antigua de Mónacu, los lletreros de les cais tán marcaos en monegascu, amás d'en francés.

Na so coronación, Alberto II, príncipe de Mónacu, pronunció un discursu al so pueblu na so llingua.

Italianu[editar | editar la fonte]

L'italianu ye tamién una llingua importante en Mónacu, por cuenta de la cercanía d'esi país y al fechu de que los ciudadanos italianos representen alredor del 16% de la población total.

L'italianu yera l'idioma oficial de Mónacu cuando yera un protectoráu del Reinu de Cerdeña (1814 a 1861).[1]

Occitanu[editar | editar la fonte]

L'occitanu (o lenga d'Oc) tamién foi tradicionalmente falada en Mónacu (sobremanera porque cubre un territoriu más grande xeográficamente), pero escasamente utilízase anguaño. L'occitanu ye una llingua llocal de Mónacu.

Otres[editar | editar la fonte]

Tamién esiste una pequeña comunidá que fala inglés en Mónacu, y tien relativa importancia pol turismu.

Amás como alredor de 125 nacionalidaes componen la población de Mónacu, una gran variedá de llingües son falaes pol 21% de la población que nun ye francés, italianu o monegascu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]