Lliga Gaélica

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
See de la Lliga Gaélica en Dublín.

La Lliga Gaélica (n'irlandés: Conradh na Gaeilge) ye una organización "pa caltener la llingua irlandesa falada en Irlanda". Fundar en Dublín el 31 de xunetu de 1893 por Douglas Hyde, un protestante de Frenchpark (condáu de Roscommon) cola ayuda de Eugene O'Growney, Eoin MacNeill, Luke K. Walsh y otros. Foi una evolución de l'anterior Unión Gaélica y convirtióse na principal institución promotora del renacencia gaélica. El primer diariu de la Lliga foi An Claidheamh Solus ("La espada de lluz") de la cual foi'l principal editor Pádraig Pearse.

Anque yera apolítica, la lliga atraxo a munchos nacionalistes irlandeses d'orientaciones diverses, más que la Asociación Atlética Gaélica. Foi al traviés de la lliga que munchos de los futuros rebalbu y líder políticos atopar por primer vegada, y patrocinaron la fundación d'otros grupos como los Voluntarios Irlandeses. La mayoría de los firmantes de la Proclamación de Pascua yeren miembros de la Lliga.

Tres la fundación del Estáu Llibre Irlandés, la organización perdió bona parte del so rol na vida pública. Darréu dirixó la campaña pa l'aprobación de la Llei de Llingües Oficiales de 2003 que da proteición llegal a los falantes d'irlandés y creó el cargu del An Coimisinéir Teanga (Comisionado de Llingües).

Conradh na Gaeilge atopar ente les organizaciones responsables de coordinar la campaña por que el irlandés sía considerada llingua oficial de la Unión Europea. Más apocayá, la organización viose envolubrada nuna disputa col Fine Gael sobre la política d'esti partíu destinada a acabar col estatutu de la llingua irlandesa como asignatura obligatoria pa llograr el Leaving Certificate. La Lliga afaló a los votantes por que en les eleiciones xenerales namái voten a por candidatos que s'amuesen a favor del caltenimientu del estatutu actual de la llingua irlandesa.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Liga Gaélica