Llei sobre peligrosidá y rehabilitación social

De Wikipedia
Infotaula documentLlei sobre peligrosidá y rehabilitación social
Tipu llei
Estáu España y España franquista
Caducidá 24 payares 1995
Cambiar los datos en Wikidata

La llei sobre peligrosidá y rehabilitación social foi una llei del códigu penal español aprobada pol réxime franquista el 5 d'agostu de 1970.[1] Sustituyía principalmente a la Llei de folgazanes y maleantes pal control de tolos elementos consideraos antisociales. Ente ellos incluyíase a aquellos que practicaren la mendicidad, la homosexualidá, el vandalismo, el tráfico y consumu de drogues, la venta de pornografía, la prostitución y el proxenetismu, según a los inmigrantes illegales y a cualesquier que fuera consideráu peligrosu moral o socialmente pol réxime.

Establecía penes que diben dende multes hasta penes de cinco años d'internamientu en cárceles o centros psiquiátricos pa la rehabilitación» de los individuos.

Esta llei xunto a la de «escándalu públicu» foi usada de forma sistemática pa la represión de la homosexualidá y la transexualidá na última parte de la dictadura franquista. Tres la muerte de Franco l'indultu de 1975 y l'amnistía de 1976 nun incluyó a nengún de los consideraos «peligrosos sociales».

Entrada la democracia la llei siguió a valir, anque ensin aplicación de facto pa los homosexuales. En xineru de 1979 esaniciáronse dellos artículos de la llei,[2] ente ellos el referente a «los actos d'homosexualidá». La llucha de los coleutivos homosexuales centróse entós en consiguir el cambéu de la llei sobre l'escándalu públicu, consiguiéndolo en 1983, y siendo la so derogación en 1989. La llei de peligrosidá social foi derogada dafechu'l 23 de payares de 1995.[1]

Na disposición adicional tercera de la Llei Orgánica de proteición de datos 15/1999, de 13 d'avientu de 1999, declárense confidenciales los archivos policiales de tolos reprimíos con esta llei, y namái los historiadores pueden aportar a los sos datos con fines estadísticos.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]